NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Dr.Max zwiększył współczynnik konwersji wybranego segmentu produktów o 230%.

Dr.Max jest jednym z liderów rynku aptek internetowych z ponad 12 000 różnych produktów.

Dr.Max zwiększył współczynnik konwersji wybranego segmentu produktów o 230%.
Logo Dr.Max
247
sklepy stacjonarne
>500k
wyszukiwania miesięczne
60%
dochody online z wyszukiwania

Dr.Max jest jednym z liderów rynku aptek internetowych. Oferuje ponad 12 000 różnych produktów, w tym produkty dla matek z dziećmi, dermokosmetyki, wyroby medyczne, preparaty weterynaryjne, by wymienić tylko kilka z nich.

Komfort klientów i wygląd sklepu internetowego są stale udoskonalane przez zespół specjalistów Dr.Max, a dzięki współpracy z agencją Media and Digital Services, Luigi’s Box pomógł ulepszyć funkcję wyszukiwania na ich stronie internetowej.

Luigi’s Box identified weak points

Luigi’s Box helped us identify weak points in our on-site search and has been providing additional data not available in Google Analytics. Thanks to the well organized and intuitive dashboard, we can easily analyze changes and effectively react to them.

Andrej Uhrík & Juraj Rariga
E-Commerce Specialists

Narzędzie zostało wdrożone na stronę www.drmax.sk w kwietniu 2017 roku. Już w pierwszym miesiącu jego śledzenia odkryto szereg mniejszych niedoskonałości i znaczniejszych braków związanych bezpośrednio z wyszukiwaniem. Przykładowo, typowym problemem wyszukiwania było (nie)radzenie sobie z literówkami, nie odnajdywanie produktów dostępnych wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Prowadziło to do fałszywych założeń klientów, że produkty te są
w ogóle niedostępne u tego sprzedawcy.

Wyniki

Zwiększenie współczynnika konwersji poprzez usprawnienie autouzupełniania wyszukiwania

+10%

Ponad 19%. odwiedzających korzystało z funkcji autouzupełniania wyszukiwania podczas korzystania z pola wyszukiwania na stronie internetowej, dlatego jego "dostrojenie" było jednym z priorytetów. Dzięki insightom z Luigi's Box, średni współczynnik konwersji został zwiększony o 10%.

Mniej wyszukiwań kończących się brakiem wyników

-9%

Bardzo częstym i najbardziej krytycznym problemem związanym z wyszukiwaniem jest sytuacja, w której wyszukiwarka nie reaguje prawidłowo na błędy w pisowni nazw produktów, nieprawidłowe (lub brakujące) akcentowane litery, lub gdy użyto synonimów spoza słownika. Narzędzie Luigi's Box zmniejszyło liczbę wyszukiwań prowadzących do braku wyników o 9% w pierwszym miesiącu.

Poprawa współczynnika konwersji w wybranym segmencie produktowym

+230%

Zmiany oparte na insightach z Luigi's Box doprowadziły do wzrostu współczynnika konwersji o 230% w wybranej grupie produktów, w ciągu zaledwie miesiąca. Zmiany dotyczyły rozszerzenia oferty alternatyw do istniejących produktów, dodania dodatkowych słów kluczowych do produktów i nie tylko.

Znacząca poprawa nastąpiła również w wyszukiwaniu i aktywnych kampaniach w segmencie Matka & Dziecko. Po wyszukaniu produktu, który nie był dostępny w sklepie internetowym, odwiedzający byli przekierowywani na stronę, na której mogli sprawdzić dostępność produktu w konkretnych sklepach lokalnych.

Korzystając z Analityki Luigi’s Box  można również śledzić trendy w wyszukiwaniach i zakupach, na które wpływ ma pora roku, pogoda czy aktualne choroby w populacji.

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Real Dutch Food: Spadek Braku Rezultatów aż o 48%

Real Dutch Food obniżył liczbę "braku wyników wyszukiwania" aż o 48%, dzięki czemu klienci nie będą już spragnieni odpowiednich wyników.

Przeczytaj studium przypadku

Dostosowanie Autouzupełniania w Zoot Podniosło Współczynnik Konwersji o 2,5%

Zoot to internetowy sklep odzieżowy będący częścią największego czeskiego domu mody Digital People. Wraz ze swoją submarką Bibloo jest obecny w 11 krajach europejskich i oferuje ponad 1 milion produktów od 300 marek modowych.

Przeczytaj studium przypadku

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Przeczytaj studium przypadku

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik “Dodaj do koszyka” dla Komfort.pl Wzrósł o 5,25% w Zaledwie Miesiąc

Komfort.pl to polski sprzedawca podłóg i mebli, który od wielu lat jest obecny na polskim rynku i postanowił pozbyć się utraconych możliwości spowodowanych nieefektywnym wyszukiwaniem na stronach internetowych.

Przeczytaj studium przypadku
;