>500k
wyszukiwania miesięczne
60%
dochody online z wyszukiwania
Dr.Max jest jednym z liderów rynku aptek internetowych. Oferuje ponad 12 000 różnych produktów, w tym produkty dla matek z dziećmi, dermokosmetyki, wyroby medyczne, preparaty weterynaryjne, by wymienić tylko kilka z nich.
Komfort klientów i wygląd sklepu internetowego są stale udoskonalane przez zespół specjalistów Dr.Max, a dzięki współpracy z agencją Media and Digital Services, Luigi’s Box pomógł ulepszyć funkcję wyszukiwania na ich stronie internetowej.
Luigi’s Box identified weak points
Luigi’s Box helped us identify weak points in our on-site search and has been providing additional data not available in Google Analytics. Thanks to the well organized and intuitive dashboard, we can easily analyze changes and effectively react to them.
Andrej Uhrík & Juraj Rariga
E‑Commerce Specialists
Narzędzie zostało wdrożone na stronę www.drmax.sk w kwietniu 2017 roku. Już w pierwszym miesiącu jego śledzenia odkryto szereg mniejszych niedoskonałości i znaczniejszych braków związanych bezpośrednio z wyszukiwaniem. Przykładowo, typowym problemem wyszukiwania było (nie)radzenie sobie z literówkami, nie odnajdywanie produktów dostępnych wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Prowadziło to do fałszywych założeń klientów, że produkty te są
w ogóle niedostępne u tego sprzedawcy.
Wyniki
Zwiększenie współczynnika konwersji poprzez usprawnienie autouzupełniania wyszukiwania
+10%
Ponad 19%. odwiedzających korzystało z funkcji autouzupełniania wyszukiwania podczas korzystania z pola wyszukiwania na stronie internetowej, dlatego jego "dostrojenie" było jednym z priorytetów. Dzięki insightom z Luigi's Box, średni współczynnik konwersji został zwiększony o 10%.
Mniej wyszukiwań kończących się brakiem wyników
-9%
Bardzo częstym i najbardziej krytycznym problemem związanym z wyszukiwaniem jest sytuacja, w której wyszukiwarka nie reaguje prawidłowo na błędy w pisowni nazw produktów, nieprawidłowe (lub brakujące) akcentowane litery, lub gdy użyto synonimów spoza słownika. Narzędzie Luigi's Box zmniejszyło liczbę wyszukiwań prowadzących do braku wyników o 9% w pierwszym miesiącu.
Poprawa współczynnika konwersji w wybranym segmencie produktowym
+230%
Zmiany oparte na insightach z Luigi's Box doprowadziły do wzrostu współczynnika konwersji o 230% w wybranej grupie produktów, w ciągu zaledwie miesiąca. Zmiany dotyczyły rozszerzenia oferty alternatyw do istniejących produktów, dodania dodatkowych słów kluczowych do produktów i nie tylko.
Znacząca poprawa nastąpiła również w wyszukiwaniu i aktywnych kampaniach w segmencie Matka & Dziecko. Po wyszukaniu produktu, który nie był dostępny w sklepie internetowym, odwiedzający byli przekierowywani na stronę, na której mogli sprawdzić dostępność produktu w konkretnych sklepach lokalnych.
Korzystając z Analityki Luigi’s Box można również śledzić trendy w wyszukiwaniach i zakupach, na które wpływ ma pora roku, pogoda czy aktualne choroby w populacji.