NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Searchandising: Kopalnia Złota dla Firm E‑Commerce

Wraz z boomem na e-commerce, firmy internetowe inwestują ogromną część swojego kapitału w ruch, ruch, i jeszcze raz ruch.

Jednak ten ciężko zarobiony ruch może z łatwością zostać przeniesiony z Twojej witryny na stronę konkurencji. Powód? Niezadowalające doświadczenia związane z wyszukiwaniem. Abyś mógł spełnić swoje cele biznesowe, możesz więc postawić na searchandising - narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które może okazać się kluczem do sukcesu.

Definicja searchandisingu

Na czym polega searchandising

Searchandising to połączenie terminów Search i Merchandising.

Jest to proces, w którym wyszukiwanie i merchandising spotykają się, aby umożliwić firmom z branży e-commerce promowanie wybranych produktów bezpośrednio w polu wyszukiwania i z łatwością przyciągnąć uwagę odwiedzających e-sklep.

Searchandising ma wiele zalet, ponieważ działa ramię w ramię z tradycyjnym wyszukiwaniem w sklepie internetowym. Na przykład nie odwraca uwagi od innych części witryny i promuje produkty dokładnie tam, gdzie szukają ich klienci. Co więcej, utrzymuje naturalne wrażenia zakupowe, ponieważ reklamy te są istotne dla zapytań i nie wyświetlają nieistotnych produktów.

Mówiąc najprościej, searchandising umożliwia prezentowanie produktów e-commerce za pośrednictwem funkcji wyszukiwania w najbardziej opłacalny sposób, przy jednoczesnym zachowaniu trafności i dopasowania do intencji wyszukiwania.

Rola searchandisingu

Dlaczego warto zwrócić uwagę na searchandising

Głównym powodem, dla którego warto zwrócić uwagę na searchandising, jest to, że przynosi on rezultaty. Wyniki, które oferuje są powiązane z zapytaniem i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży w wyszukiwarce. Koncepcja searchandisingu, która opiera się na wpływaniu na zachowania klientów i zwiększaniu sprzedaży, zostaje więc spełniona.

Według naszych własnych danych, odwiedzający, którzy używają wyszukiwania, są dwukrotnie bardziej skłonni do dokonania zakupu. Innym interesującym faktem jest to, że zapewnienie wysokiej jakości opcji wyszukiwania może odpowiadać nawet za 50% przychodów witryny. Wreszcie, 73% e-sklepów, które koncentrują się na zapewnieniu zoptymalizowanych doświadczeń związanych z wyszukiwaniem, zgłasza widoczny wzrost przychodów z wyszukiwania ze względu na większe zadowolenie klientów.

Dzięki tym danym możesz przekonać się, dlaczego searchandising powinien stać się punktem zainteresowania Twojej firmy. Jego zdolność do promowania produktów przy jednoczesnym zachowaniu naturalnych doświadczeń zakupowych, dopasowanych do intencji kupującego, jest czymś wyjątkowym w porównaniu z tradycyjnymi metodami merchandisingu.

Korzyści searchandisingu

Cztery sposoby, za pomocą których searchandising może zwiększyć wydajność sklepu internetowego

Oto kilka opcji, jakie searchandising może zaoferować Twojemu sklepowi e-commerce:

Pomaga klientom odkrywać nowe produkty

Pomaga klientom odkrywać nowe produkty

Zbyt często klienci nie wiedzą czego chcą. Wielu z nich porzuciłoby wyszukiwanie u Ciebie, jeśli tylko znaleźliby lepszą ofertę gdzieś indziej. Ale jeśli będą zadowoleni z sugestii wyświetlanych w wyszukiwaniu, możliwe, że dokonają zakupu i wrócą w przyszłości.

Searchandising może informować klientów o nowych ekscytujących produktach, poprawiać ich ścieżkę zakupową, zapewniać satysfakcję i lepsze zaangażowanie.

Opcja 1
Zwiększa średnią wartość koszyka

Zwiększa średnią wartość koszyka

Powszechna wygoda zakupów online zwiększa współczynnik odrzuceń. Jeśli odwiedzający mają do dyspozycji ogromną liczbę alternatywnych sprzedawców do wyboru, z łatwością mogą zmienić swój wybór jeśli nie odpowiadają im wyniki wyszukiwania.

Dzięki ekscytującym ofertom, odpowiednim treściom i płynnej nawigacji, searchandising zmniejsza pokusę użytkowników do opuszczenia witryny i zwiększa skłonność kupujących do dodawania kolejnych produktów do koszyka.

Opcja 2
Zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym

Zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym

Opierając się na celach biznesowych, zachowaniu użytkowników i dostępności zapasów, możesz dostosować strony wyszukiwania. Dzięki temu możesz promować określone produkty, wpływać na decyzje kupujących, zwiększać współczynnik konwersji, a także podnosić marże zysku.

Search merchandising upiększa doświadczenie wyszukiwania w sklepach, czyniąc produkty bardziej atrakcyjnymi i interesującymi dla odwiedzających, niezależnie od osobistych upodobań. Im więcej użytkowników uzna Twój produkt za wyjątkowo atrakcyjny, tym większa pokusa, by zapoznać się z większą liczbą opcji. Oczywiście może to oznaczać większą sprzedaż.

Opcja 3
Sprawia, że odwiedzający wracają po więcej

Sprawia, że odwiedzający wracają po więcej

Miej na uwadze, że konkurencja walczy o przyciągnięcie uwagi klientów. Dlatego ważne, abyś już od pierwszej wizyty zrobił na użytkownikach dobre wrażenie.

Wyszukiwanie Luigi’s Box może pochwalić się imponującymi funkcjami, takimi jak autosugestie, rekomendacje produktów, banery graficzne i brak stron bez wyników. Funkcje te współpracują z rankingiem produktów i gwarantują spersonalizowane zakupy, zwiększając prawdopodobieństwo ich ponownego odwiedzenia.

Pamiętaj, że ponad 30 procent odwiedzających sklep internetowy preferuje pole wyszukiwania – to kolejny powód, dla którego warto wykorzystać strategię searchandisingu dla lepszego doświadczenia.

Opcja 4
Searchandising w praktyce

Jak działa searchandising?

Searchandising pozwala nadać priorytet potrzebom biznesowym ponad zwykłymi regułami wyszukiwania.

To potężne narzędzie umożliwia dostosowanie celów poprzez promowanie określonych produktów nad innymi.

Aby pomóc w dostarczaniu bardziej wyrafinowanych wyników, wykorzystuje sztuczną inteligencję, dzięki której można śledzić interakcje użytkowników i raportować najlepsze i najsłabsze produkty. Dane te pomagają właścicielom i menedżerom ulepszyć strategię merchandisingową oraz promować wyszukiwane hasła i najciekawsze produkty wśród odwiedzających, aby zwiększyć sprzedaż online.

Funkcje searchandisingu

W jaki sposób searchandising osiąga swoje wyniki?

Wysiłki searchandisingu są napędzane przez kluczowe funkcje wyszukiwania, często oparte na sztucznej inteligencji. Należą do nich:

Synonimy
Synonimy

Niektórzy kupujący używają terminów, które różnią się od wpisów zarejestrowanych w katalogu produktów. Na przykład, wyszukują produkty przy użyciu slangu lub błędnie wpisują wyrazy i synonimy. Taki sposób wyszukiwania może zniweczyć wysiłki firmy, bez względu na to, jakie jest jej podejście do searchandisingu.

Ale dobre rozwiązania searchandisingowe rozpoznają intencje użytkowników i dopasowują słowa kluczowe wprowadzone w polu wyszukiwania do alternatywnych haseł. W ten sposób wyświetlane są powiązane produkty – zamiast strony bez wyników.

Rekomendacje synonimów
Rekomendacje synonimów

AI od Luigi’s Box wykorzystuje uczenie maszynowe, które gromadzi często powiązane wyszukiwane hasła, w celu stworzenia listy synonimów. Można je wykorzystać do ulepszenia strategii merchandisingu w wyszukiwarce i zapewnienia wyższej trafności w wynikach wyszukiwania na dowolnej ścieżce klienta.

Jeśli osoba wyszukująca wpisze “shirt”, ale nie uzyska przydatnych wyników, a następnie zmodyfikuje tekst na “t-shirt”, funkcja rekomendacji synonimów zasugeruje podobne słowa kluczowe, aby pomóc w tworzeniu zestawienia synonimów.

Niestandardowe zestawienia słów kluczowych
Niestandardowe zestawienia słów kluczowych

Niestandardowe zestawienia słów kluczowych mogą być skuteczne podczas okresów świątecznych, wydarzeń sezonowych i różnych imprez. Pozwalają stworzyć zaawansowane techniki i taktyki searchandisingowe, które można zastosować w odpowiednich porach roku, aby zapewnić klientom lepsze wrażenia i większe zyski.

Możesz stworzyć spersonalizowane zestawienie produktów dla kupujących w okresie letnich wakacji, które obejmuje filtry przeciwsłoneczne, czapki, stroje kąpielowe i okulary przeciwsłoneczne. Natomiast produkty takie jak świąteczne kubki, koszulki i kosze upominkowe są atrakcyjne w okresie bożonarodzeniowym.

Słowa ograniczające
Słowa ograniczające

Innym bardzo ważnym inteligentnym rozwiązaniem searchandisingowym są słowa ograniczające (stop words). Narzędzie to ogranicza wyniki wyszukiwania odwiedzających do konkretnej pozycji, zamiast losowo powiązywać słowa kluczowe. Może to zwiększyć zadowolenie klientów i zmniejszyć frustrację podczas zakupów.

Zamiast wyświetlać napoje czekoladowe po wpisaniu “czekolada”, słowa ograniczające filtrują wyniki do tabliczek czekolady i w ten sposób tworzą zestawienie odpowiednich rezultatów. Słowa ograniczające mogą pomóc w stworzeniu intuicyjnego doświadczenia użytkownika w sklepie internetowym.

Wzmacnianie produktów
Wzmacnianie produktów

Możesz  zwiększyć liczbę produktów w wynikach wyszukiwania lub dostosować miejsce ich wyświetlania dla wybranego słowa kluczowego. Dzięki temu przedstawisz te produkty, o których istnieniu klienci nie mieli pojęcia. To przełoży się na większy zwrot z inwestycji.

Wzmocnienie produktów jest odpowiednie dla nowości, zaktualizowanych wersji, a także artykułów wyprzedażowych lub sezonowych, o których prawdopodobnie klient nigdy nie pomyślał podczas jednej sesji zakupowej.

Banery promocyjne
Banery promocyjne

Posiadasz konkretne produkty, które chcesz promować w danym sezonie? Zaangażuj się w marketing cyfrowy za pomocą banerów promocyjnych. Świetnie nadają się one do reklamowania produktów z dowolnej kategorii.

Możesz promować ofertę w pobliżu paska wyszukiwania na stronie głównej. Ta strategia zwraca uwagę kupujących na dokładnie ten produkt, który chcesz.

Recommender placed in shopping cart

Automatycznie generowane sugestie
Automatycznie generowane sugestie

Narzędzie to zapewnia automatycznie generowane sugestie produktów podczas wpisywania tekstu w pole wyszukiwania. Umożliwia to kontrolowanie, jakie produkty, marki lub kategorie mają pojawiać się w wynikach.

Rekomendacje produktów mogą zwiększyć konwersję niektórych ofert. Dzięki temu klienci zdobędą nowe pomysły na to, jakie towary kupić lub przypomną sobie o tych, o których wcześniej zapomnieli.

Nauka rankingowania
Nauka rankingowania

Przeglądanie mnóstwa produktów w sklepie może przytłoczyć klientów.

A co jeśli mógłbyś monitorować sposób, w jaki odwiedzający wchodzą w interakcję z Twoim sklepem internetowym? Co więcej, mógłbyś wykorzystywać te informacje do decydowania jakie produkty powinny zajmować wyższe pozycje. Aby pokierować użytkowników, możesz nadać najwyższą rangę produktom z największą liczbą kliknięć i wyświetleń lub podkreślać artykuły, które chcesz szybko wyprzedać.

Spersonalizowane wyniki
Spersonalizowane wyniki

Spraw, by każdy odwiedzający poczuł się spełniony dzięki opcjom personalizacji. Luigi’s Box bierze pod uwagę zachowanie odwiedzających online, aby odkrywać czego szuka każdy użytkownik i promować powiązane produkty w wynikach wyszukiwania.

Odpowiednie opcje wyszukiwania są kluczem do poprawy doświadczeń zakupowych, rezultatów i reklamy. Takie spersonalizowane doświadczenie może przekształcić około 60 procent odwiedzających w stałych klientów.

Optymalizacja stron bez wyników
Optymalizacja stron bez wyników

Niedostępność produktu jest często ignorowaną okazją do promowania innych towarów, a przecież może skutecznie zwiększyć zadowolenie użytkowników.

Zamiast tracić klientów na rzecz konkurencji, nasza technologia pomaga przekształcić stronę bez wyników w listę polecanych produktów alternatywnych, które mogą przedstawiać dobre dopasowania pomimo braku wybranego przez nich produktu.

Opinie klientów

Dowiedz się, jak pomogliśmy niezliczonym firmom na całym świecie

Luigi’s Box jest jednym z najlepszych rozwiązań do wyszukiwania i odkrywania nie bez powodu. Spójrz na opinie naszych klientów i zobacz, jak ulepszyliśmy ich biznes.

Dobre rozwiązanie nawet dla dużych Ecommerców

Wyszukiwarka Luigi’s Box to zaawansowane narzędzie ułatwiające naszym Klientom dotarcie do poszukiwanych produktów. Zaskakująca trafność dopasowań uwzględniająca klikalność i konwersyjność skutecznie podnosi nasze wyniki sprzedażowe. Spore możliwości customizowania wyników wyszukiwania według potrzeb biznesowych,...

Paweł Czarny
E-Commerce Product Owner, Komfort.pl

"Okazało się, że jest to absolutnie nieocenione narzędzie!"

Narzędzie jest niezwykle łatwe w użyciu i ma solidne funkcje, które usprawnią Twój projekt e-commerce. Szczególnie podoba mi się wyszukiwanie oparte na sztucznej inteligencji i spersonalizowane rekomendacje dla naszych klientów. Dzięki Luigi's Box...

Tomáš O.
Co-founder & CMO
Pełna recenzja na G2

"Bardzo dobra wyszukiwarka i rekomendator".

Dobra wyszukiwarka i rekomendator, może być dostrojony przez indywidualne ustawienia od strony zaplecza. Bardzo pomocny, zwłaszcza gdy ma się bardzo dużą ofertę produktową.

Petr M.
Zweryfikowany użytkownik G2
Pełna recenzja na G2

"Świetny produkt, świetne wsparcie. Bardzo pomocny w zwiększaniu przychodów."

System zarządzania z wieloma funkcjami, dashboardy i podsumowanie miesięczne w mailu, świetny support (szybki, dobre rekomendacje, komunikacja itp.), stabilny.

Jozef F.
G2 verified user
Pełna recenzja na G2

Wartość koszyka zakupowego znacząco wzrosła

Rekomendator to przydatne i inspirujące narzędzie, które pozwala klientom przypomnieć sobie lub odkryć inne, smaczne produkty spożywcze od Powerlogy. Skąd to wiemy? Ponieważ nasza średnia wartość koszyka zakupowego drastycznie wzrosła.

Michal Dodok
Head of Marketing, Powerlogy

Wskaźnik konwersji wzrósł o 600%.

Z Luigi's Box korzystamy od 2017 roku. Poza zwiększeniem konwersji z wyszukiwania o 600%, przyniósł nam również szybszą obsługę klienta w sklepach stacjonarnych.

Martin Derňar
Chief Omnichannel Officer, Nay

Podejmowanie dodatkowych wysiłków w celu poprawy wyników biznesowych

Luigi's Box znacznie usprawnia zakupy naszych klientów. Ponadto, opracowali dla nas kilka funkcji, które pomagają zarządzać produktami w naszym sklepie internetowym.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Luigi's Box poprawia doświadczenia klientów

Najbardziej znaczącym wkładem Luigi's Box do EXIsport jest poprawa doświadczenia klientów. Im szybciej znajdują to, czego szukają i im bardziej trafne jest ich zapytanie, tym większa szansa, że dokonają zakupu.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Poprawa współczynnika konwersji i zadowolenia klientów

Luigi's Box to bardzo postępowe narzędzie, które uzupełnia nasze dotychczasowe dane analityczne. Jego użycie doprowadziło nie tylko do zwiększenia współczynnika konwersji dla naszego sklepu internetowego, ale pomogło nam utrzymać wysokie standardy zadowolenia klientów.

Jana Karasová
Online Sales and Service Development Specialist, O2

Luigi's Box otworzył nam oczy

Kupujący online często zapominają o dbaniu o customer experience i inwestują zbyt wiele środków w reklamę. Luigi's Box pokazał nam, co moglibyśmy zyskać, gdybyśmy rzeczywiście dbali o naszą wyszukiwarkę.

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Zespół profesjonalnych specjalistów

Luigi's Box to gwarancja profesjonalnego podejścia. Jako specjaliści od wyszukiwarek prowadzą nas do celu znacznie szybciej.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Ponad 100 000 euro rocznie dzięki Luigi's Box

Biorąc pod uwagę nasz rozmiar, Luigi's Box przynosi nam ponad 100 000 euro rocznie bez większego wysiłku za cenę, która została natychmiast zwrócona i to wielokrotnie.

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star
Koszt searchandisingu

Ile będzie mnie kosztował searchandising?

Searchandising nie musi być drogi, a jeśli jest mądrze wykorzystany, może przynieść znaczący zwrot z inwestycji. Stanowi on integralną część niektórych rozwiązań do wyszukiwania w e-commerce. Przykładowo, searchandising jest jednym z kompleksowych rozwiązań Wyszukwiania Luigi’s Box dla e-commerce.

Możesz cieszyć się tą funkcją i wszystkimi innymi narzędziami zwiększającymi wydajność e-commerce bez dodatkowych kosztów. Wystarczy, że zasubskrybujesz Wyszukiwanie Luigi’s Box, a doświadczysz magii searchandisingu.

ROI - kalkulator

Zacznij zwiększać swoje przychody. Zdobądź plan dostosowany do ROI

Oblicz szacunkową cenę Luigi’s Box dla swojej witryny i dowiedz się, o ile możesz zwiększyć swoje przychody.

Rodzaj branży *
Twoje miesięczne przychody *
+ 5,699 €
* Wzrost przychodów
30,000 €
* Twoje przychody
  • Szacowany wzrost przychodów z Luigi's Box
  • Szacowany wzrost przychodów bez Luigi's Box
Uzyskaj dokładną wycenę

Ostateczna cena zostanie obliczona na podstawie dokładnych danych, takich jak liczba odsłon, liczba produktów i inne ważne czynniki. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dokładną wycenę dla swojej firmy.

Integracja searchandisingu

Jak mogę zintegrować searchandising z moim sklepem e‑commerce?

Integracja narzędzi searchandisingowych w sklepach e-commerce różni się w zależności od wybranego rozwiązania. Przykładowo, aby wykorzystać pełnię możliwości Wyszukiwania Luigi’s Box i cieszyć się funkcjami searchandisingowymi w Twoim sklepie, potrzebujesz wykonać te poniższe kroki.

Po wypełnieniu krótkiego formularza, dodaj skrypt do nagłówka swojej witryny. Następnie wyślij pliki produktowe do naszego eksperta i gotowe! Nie potrzebujesz żadnej wiedzy informatycznej ani zespołu ekspertów. Oferujemy również opcje wspomaganej integracji dla tych, którzy potrzebują pomocy.

Luigi's Box jest kompatybilny z każdą stroną internetową

Istnieją trzy sposoby dostarczenia danych produktu do Luigi’s Box.

Synchronizacja przez API

Dane będą przesyłane na nasze serwery. Dlatego aktualizacje produktów będą wysyłane tylko wtedy, gdy ulegną zmianie. Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych.

Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane. Luigi’s Box jest kompatybilny z każdą platformą e-commerce.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Łączniki platform

Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych, więc nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju.

Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane, a Ty przejdziesz do kroku czwartego. Jeśli nie korzystasz z żadnej z tych platform, możesz wybrać, czy chcesz synchronizować dane za pośrednictwem interfejsu API, czy feedów.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Synchronizacja za pomocą feedów

Dane będą pobierane z serwerów użytkownika. Jeśli nastąpi zmiana w produkcie, nie będziemy o tym wiedzieć, dopóki kanał nie zostanie przetworzony ponownie. Aktualizacja danych odbywa się zazwyczaj sześć razy dziennie.

Do synchronizacji danych można użyć API lub feedów. Potrzebuje aktualnych danych o produktach, kategoriach, markach i (opcjonalnie) artykułach.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Nadal sceptycznie podchodzisz do koncepcji searchandisingu i tego, jak może on usprawnić Twój biznes? Umów się na demo z jednym z naszych ekspertów, a odkryjesz nowy świat możliwości.

  • tick Bezpłatny 30-dniowy okres próbny
  • tick Karta kredytowa nie jest wymagana
  • tick Zrezygnuj w dowolnym momencie
Umów się na demo call

Napisz i dowiedz się więcej o Luigi’s Box

Wypełnij formularz i zapytaj o cokolwiek chcesz na temat Luigi’s Box. Nasi eksperci odpowiedzą tak szybko, jak to możliwe.

    FAQ

    Najczęściej zadawane pytania

    Czym jest searchandising?

    Searchandising oferuje ogromne możliwości prezentowania produktów e-commerce za pośrednictwem narzędzia wyszukiwania. Może też pomóc w dostosowaniu wyników wyszukiwania w celu zwiększenia przychodów.

    Czy searchandising jest faktycznie tak ważny, jak twierdzi większość właścicieli sklepów internetowych?

    Searchandising może pomóc sklepom e-commerce na różne sposoby, na przykład może pomóc klientom w odkrywaniu nowych produktów, zwiększyć średnią wartość koszyka zakupów, zwiększyć retencję kupujących lub podnieść sprzedaż w sklepie internetowym.

    Czy mój mały sklep internetowy stać na pakiet searchandisingowy?

    Searchandising to niestandardowy element pakietu Wyszukiwania Luigi’s Box. Uzyskasz do niego dostęp po wykupieniu subskrypcji Wyszukiwania Luigi’s Box i będziesz mógł cieszyć się wszystkimi jego funkcjami, w tym merchandisingiem w wyszukiwarkach.

    Jak zintegrować wyszukiwarkę Luigi's Box z moim sklepem e-commerce?

    Możesz zintegrować rozwiązanie wyszukiwania Luigi’s Box ze swoją wyszukiwarką e-commerce w czterech prostych krokach: załóż konto, wstaw skrypt do nagłówka swojego sklepu internetowego, odkryj nowe sposoby na ulepszenia, stale rozwijaj swój potencjał.