NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Spersonalizowane wyszukiwanie

Większe Zakupy dzięki Personalizacji Wyszukiwania

Personalizacja wyszukiwania poprawia doświadczenia użytkowników Twojej witryny i sprawia, że są oni zadowoleni z otrzymanych rezultatów.

Czym jest wyszukiwanie spersonalizowane?

W wyszukiwaniu spersonalizowanym, wyszukiwarka dostosowuje swoje wyniki w oparciu o lokalizację geograficzną użytkownika, jego poprzednie zapytania, intencje i znane preferencje.

Odnosi się do doświadczeń związanych z wyszukiwaniem online, które są dostosowane do zainteresowań klienta. Uwzględnia informacje o nim i wykracza poza konkretne zapytanie wpisane w pasek wyszukiwania.

Zaufało nam ponad 3 000 firm online.

Modyfikacja zapytania użytkownika w celu dostarczenia bardziej trafnego zestawu wyników

Załóżmy, że klient kupuje smartfon na Twojej stronie e-commerce. Podczas poszukiwania akcesoriów, takich jak pokrowce na telefon, algorytm wyszukiwania pokazuje produkty odpowiednie do modelu, który zakupił.

W ten sposób klient nie tylko szybciej znajdzie to, co szuka, ale także zobaczy wyniki adekwatne do wybranego przez siebie modelu.

Zmiana kolejności wyników wyszukiwania w celu podniesienia rangi najbardziej istotnych wyników

Wszystkie główne wyszukiwarki wykorzystują dziś personalizację. Google, po raz pierwszy wprowadził koncepcję spersonalizowanego wyszukiwania w 2004 roku, aby ulepszyć doświadczenia przeglądających.

Spersonalizowane wyszukiwanie tej platformy łączy historię wyszukiwania, zakładki oraz usługi Google (takie jak Gmail, Google Maps, Google+ itp.), aby dostarczyć spersonalizowane wyniki.

Opinie klientów

Dowiedz się, jak pomogliśmy niezliczonym firmom na całym świecie

Luigi’s Box jest jednym z najlepszych rozwiązań do wyszukiwania i odkrywania nie bez powodu. Spójrz na opinie naszych klientów i zobacz, jak ulepszyliśmy ich biznes.

Dobre rozwiązanie nawet dla dużych Ecommerców

Wyszukiwarka Luigi’s Box to zaawansowane narzędzie ułatwiające naszym Klientom dotarcie do poszukiwanych produktów. Zaskakująca trafność dopasowań uwzględniająca klikalność i konwersyjność skutecznie podnosi nasze wyniki sprzedażowe. Spore możliwości customizowania wyników wyszukiwania według potrzeb biznesowych,...

Paweł Czarny
E-Commerce Product Owner, Komfort.pl

"Okazało się, że jest to absolutnie nieocenione narzędzie!"

Narzędzie jest niezwykle łatwe w użyciu i ma solidne funkcje, które usprawnią Twój projekt e-commerce. Szczególnie podoba mi się wyszukiwanie oparte na sztucznej inteligencji i spersonalizowane rekomendacje dla naszych klientów. Dzięki Luigi's Box...

Tomáš O.
Co-founder & CMO
Pełna recenzja na G2

"Bardzo dobra wyszukiwarka i rekomendator".

Dobra wyszukiwarka i rekomendator, może być dostrojony przez indywidualne ustawienia od strony zaplecza. Bardzo pomocny, zwłaszcza gdy ma się bardzo dużą ofertę produktową.

Petr M.
Zweryfikowany użytkownik G2
Pełna recenzja na G2

"Świetny produkt, świetne wsparcie. Bardzo pomocny w zwiększaniu przychodów."

System zarządzania z wieloma funkcjami, dashboardy i podsumowanie miesięczne w mailu, świetny support (szybki, dobre rekomendacje, komunikacja itp.), stabilny.

Jozef F.
G2 verified user
Pełna recenzja na G2

Wartość koszyka zakupowego znacząco wzrosła

Rekomendator to przydatne i inspirujące narzędzie, które pozwala klientom przypomnieć sobie lub odkryć inne, smaczne produkty spożywcze od Powerlogy. Skąd to wiemy? Ponieważ nasza średnia wartość koszyka zakupowego drastycznie wzrosła.

Michal Dodok
Head of Marketing, Powerlogy

Wskaźnik konwersji wzrósł o 600%.

Z Luigi's Box korzystamy od 2017 roku. Poza zwiększeniem konwersji z wyszukiwania o 600%, przyniósł nam również szybszą obsługę klienta w sklepach stacjonarnych.

Martin Derňar
Chief Omnichannel Officer, Nay

Podejmowanie dodatkowych wysiłków w celu poprawy wyników biznesowych

Luigi's Box znacznie usprawnia zakupy naszych klientów. Ponadto, opracowali dla nas kilka funkcji, które pomagają zarządzać produktami w naszym sklepie internetowym.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Luigi's Box poprawia doświadczenia klientów

Najbardziej znaczącym wkładem Luigi's Box do EXIsport jest poprawa doświadczenia klientów. Im szybciej znajdują to, czego szukają i im bardziej trafne jest ich zapytanie, tym większa szansa, że dokonają zakupu.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Poprawa współczynnika konwersji i zadowolenia klientów

Luigi's Box to bardzo postępowe narzędzie, które uzupełnia nasze dotychczasowe dane analityczne. Jego użycie doprowadziło nie tylko do zwiększenia współczynnika konwersji dla naszego sklepu internetowego, ale pomogło nam utrzymać wysokie standardy zadowolenia klientów.

Jana Karasová
Online Sales and Service Development Specialist, O2

Luigi's Box otworzył nam oczy

Kupujący online często zapominają o dbaniu o customer experience i inwestują zbyt wiele środków w reklamę. Luigi's Box pokazał nam, co moglibyśmy zyskać, gdybyśmy rzeczywiście dbali o naszą wyszukiwarkę.

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Zespół profesjonalnych specjalistów

Luigi's Box to gwarancja profesjonalnego podejścia. Jako specjaliści od wyszukiwarek prowadzą nas do celu znacznie szybciej.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Ponad 100 000 euro rocznie dzięki Luigi's Box

Biorąc pod uwagę nasz rozmiar, Luigi's Box przynosi nam ponad 100 000 euro rocznie bez większego wysiłku za cenę, która została natychmiast zwrócona i to wielokrotnie.

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star

Przykład wyszukiwania spersonalizowanego

Kto korzysta z personalizacji wyszukiwania

Obecnie wiele firm korzysta z personalizacji, aby ułatwić klientom zakupy poprzez wyświetlanie odpowiednich produktów. Oto kilka czołowych branż, które polegają na spersonalizowanych strategiach wyszukiwania:

Marketplace'y e-commerce
Marketplace'y e-commerce

Strony internetowe e-commerce i marketplace’y takie jak eBay, Etsy i Amazon wykorzystują spersonalizowane wyszukiwanie, aby pomóc klientom znaleźć odpowiednie produkty, gdy tylko zaczną wpisywać tekst w pole wyszukiwania. Niektóre witryny biorą również pod uwagę częstotliwość odwiedzin oraz pokrewieństwo z konkretnymi markami lub atrybutami.

Media i rozrywka
Media i rozrywka

Serwisy streamingowe, takie jak Netflix i Spotify, wykorzystują personalizację, aby pokazać użytkownikom różne treści w oparciu o ich zainteresowania. Netflix wykorzystuje dane o oglądalności klientów, historię wyszukiwania, informacje o ocenach, a także o czasie, dacie i wykorzystywaniu urządzeniu, aby przewidzieć, co powinno zostać pokazane.

Artykuły spożywcze
Artykuły spożywcze

Wiodące sieci fast foodów, takie jak McDonald’s, KFC i Starbucks, personalizują wyszukiwania w oparciu o porę dnia, aktualną lokalizację, prognozę pogody lub modne pozycje w menu. Na przykład menu McDonald’s proponuje gorącą herbatę w czasie deszczu i lody w słoneczne popołudnia.

Sieci społecznościowe
Sieci społecznościowe

Giganci mediów społecznościowych, tacy jak Facebook i Instagram, pokazują różne treści na podstawie preferencji osób, ich zainteresowań i zachowań, które zdecydują się udostępnić online. Na przykład, Instagram opiera się na uczeniu maszynowym w oparciu o Twoje przeszłe zachowanie, aby stworzyć unikalny feed.

Technologia i SaaS
Technologia i SaaS

Wiele firm technologicznych, takich jak firmy typu software-as-a-service (SaaS), wykorzystuje personalizację, aby zapewnić szybki dostęp do odpowiednich materiałów. Dzięki temu, klienci mają możliwość rozwiązać swoje własne problemy. Na przykład HubSpot personalizuje wyszukiwanie, aby użytkownicy mogli szybko znaleźć odpowiedni content.

Personalizacja wyszukiwania pomaga przyciągnąć uwagę i zmniejsza ilość czasu i energii, jaką klient poświęca na przeglądanie Twojej witryny e-commerce.

Zaoferowanie odpowiedniej personalizacji wyszukiwania, zwiększa szansę na faktyczny wzrost konwersji. Firmy, które wyróżniają się w personalizacji, generują o 40% więcej przychodów niż przeciętni gracze.

Jak działa personalizacja wyszukiwania?

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania nie są oparte wyłącznie na tradycyjnych czynnikach rankingowych (takich jak trafność). Uwzględniają one również dane o poszczególnych użytkownikach, takie jak ich język, aktualna lokalizacja, profil, intencje czy wcześniejsze wyszukiwania.

Załóżmy, że wyszukujesz "białą koszulę" na stronie internetowej poświęconej odzieży i otrzymujesz wyniki dotyczące koszul damskich. Następnie klikasz na kategorię męską i przeglądasz kilka produktów. Jeśli Twoim kolejnym wyszukiwaniem będzie ponownie "biała koszula", zobaczysz wyniki dla mężczyzn bez konieczności wybierania kategorii męskiej.

Jeśli bardziej popularne rozmiary produktu zostaną wyczerpane, algorytm wyszukiwania automatycznie obniży ranking i pokaże takie towary, które mają więcej opcji rozmiarowych.

Korzyści z wyszukiwania spersonalizowanego

Zwiększ średnią wartość koszyka
Zwiększ średnią wartość koszyka

Algorytm wyszukiwania może pokazać klientom ciekawe produkty, o których nie mieli pojęcia. Zwiększy to prawdopodobieństwo zakupu, a w efekcie wzrośnie Twoja średnia wartość zamówienia.

Popraw doświadczenia użytkownika
Popraw doświadczenia użytkownika

Spersonalizowane wyszukiwanie pokazuje bardziej precyzyjne i istotne wyniki dla każdego klienta, pomagając mu szybko znaleźć pożądane treści. Ogólnie rzecz ujmując, doświadczenie cyfrowe użytkownika stanie się lepsze.

Zapewnij lepsze współczynniki
Zapewnij lepsze współczynniki

Zwiększając trafność wyników, możesz poprawić współczynnik klikalności (CTR) i współczynnik konwersji (CVR) witryny. Personalizacja wyszukiwania zwiększa również całkowity czas sesji, obniża współczynnik odrzuceń i poprawia reputację marki.

Uzyskaj wyższe przychody
Uzyskaj wyższe przychody

Popraw relacje z klientami
Popraw relacje z klientami

Indeks relacji

Indeks relacji wyszukiwania w e-commerce

Odkryj czynniki wpływające na relacje z produktami. Zobacz poniższy wykres, aby uzyskać wgląd w łatwość prowadzenia działalności, jakość wsparcia i rekomendacje.

Firma
Wynik

Jak wdrożyć wyszukiwanie spersonalizowane

Personalizacja wyszukiwania może była kłopotliwa, ale czasy się zmieniły! Dzięki Luigi’s Box, możesz zacząć działać w kilku prostych krokach:

  • Zsynchronizuj swoją bazę produktów z naszym indeksem wyszukiwania.
  • Zintegruj Luigi's Box Search Analytics, aby zapewnić rozwój Twojej strony internetowej.
  • Usiądź wygodnie i zrelaksuj się, a nasz zespół ds. integracji uruchomi Twoje wyszukiwanie.

Luigi's Box jest kompatybilny z każdą stroną internetową

Istnieją trzy sposoby dostarczenia danych produktu do Luigi’s Box.

Synchronizacja przez API

Dane będą przesyłane na nasze serwery. Dlatego aktualizacje produktów będą wysyłane tylko wtedy, gdy ulegną zmianie. Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych.

Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane. Luigi’s Box jest kompatybilny z każdą platformą e-commerce.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Łączniki platform

Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych, więc nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju.

Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane, a Ty przejdziesz do kroku czwartego. Jeśli nie korzystasz z żadnej z tych platform, możesz wybrać, czy chcesz synchronizować dane za pośrednictwem interfejsu API, czy feedów.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Synchronizacja za pomocą feedów

Dane będą pobierane z serwerów użytkownika. Jeśli nastąpi zmiana w produkcie, nie będziemy o tym wiedzieć, dopóki kanał nie zostanie przetworzony ponownie. Aktualizacja danych odbywa się zazwyczaj sześć razy dziennie.

Do synchronizacji danych można użyć API lub feedów. Potrzebuje aktualnych danych o produktach, kategoriach, markach i (opcjonalnie) artykułach.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Spersonalizuj swoje wewnętrzne wyszukiwanie za pomocą Luigi's Box

Daj swoim klientom swobodę odkrywania treści dzięki wyszukiwarce Luigi's Box, która:

Toleruje literówki i zna synonimy związane z Twoimi produktami

Poprawia doświadczenia dzięki personalizacji i wyszukiwaniu głosowemu

Daje potężne mechanizmy filtrowania i wyniki oparte na sztucznej inteligencji

Pokazuje właściwą kategorię, markę lub produkt od pierwszego kliknięcia

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest wyszukiwanie spersonalizowane?

Spersonalizowane wyszukiwanie pokazuje wyniki, które nie są oparte wyłącznie na typowych czynnikach rankingowych (np. trafność treści względem słowa kluczowego). Rezultaty opierają się również na informacjach o danej osobie, takich jak jej położenie geograficzne, przeszłe wyszukiwania lub intencje.

Dlaczego spersonalizowane wyszukiwanie jest ważne dla firm e-commerce?

Jaka jest różnica między wyszukiwaniem standardowym a spersonalizowanym?

Standardowe ustawienia wyszukiwania zazwyczaj opierają się na wyszukiwaniu semantycznym, w którym wyszukiwarka szuka dosłownych odpowiedników słów lub ich wariantów, bez zrozumienia ogólnego znaczenia zapytania. Wyszukiwanie ogólne zwraca identyczne wyniki użytkownikom dla identycznych zapytań, niezależnie od zróżnicowanych zainteresowań i potrzeb informacyjnych.

Natomiast wyszukiwanie spersonalizowane, dostarcza wyników dostosowanych specjalnie do zainteresowań danej osoby, poprzez uwzględnienie informacji znacznie wykraczających poza to, co zostało wpisane w pole wyszukiwania. Wyszukiwanie spersonalizowane może pokazywać różne wyniki dla różnych odbiorców. Może również uszeregować rezultaty w oparciu o preferencje, zainteresowania i potrzeby.

Jak wygląda personalizacja wyszukiwania?

Personalizacja wyszukiwania wykorzystuje kilka różnych czynników, aby dostarczyć odpowiednie wyniki. Na przykład, Google wykorzystuje historię przeglądarki, zakładki, lokalizację oraz dane z różnych usług Google. Witryny często odwiedzane przez użytkownika mają wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP).

Ile czasu potrzeba, aby personalizacja zaczęła działać?

Funkcja Wyszukiwania Luigi’s Box zacznie działać natychmiast po włączeniu, ponieważ uwzględniamy aktualne intencje niemal w czasie rzeczywistym. Jakość personalizacji wzrasta z czasem, ponieważ  długoterminowa historia użytkownika jest gromadzona i uwzględniana stopniowo.