Jak wielu klientów korzysta z wyszukiwarki? Dowiedz się z naszego E-booka!

Spersonalizowane wyszukiwanie

Większe Zakupy dzięki Personalizacji Wyszukiwania

Personalizacja wyszukiwania poprawia doświadczenia użytkowników Twojej witryny i sprawia, że są oni zadowoleni z otrzymanych rezultatów.

Czym jest wyszukiwanie spersonalizowane?

W wyszukiwaniu spersonalizowanym, wyszukiwarka dostosowuje swoje wyniki w oparciu o lokalizację geograficzną użytkownika, jego poprzednie zapytania, intencje i znane preferencje.

Odnosi się do doświadczeń związanych z wyszukiwaniem online, które są dostosowane do zainteresowań klienta. Uwzględnia informacje o nim i wykracza poza konkretne zapytanie wpisane w pasek wyszukiwania.

Metody personalizacji

Zazwyczaj istnieją dwa podejścia do personalizacji wyszukiwania:

  • Modyfikacja zapytania użytkownika w celu dostarczenia bardziej trafnego zestawu wyników
  • Zmiana kolejności wyników wyszukiwania w celu podniesienia rangi najbardziej istotnych wyników

Zaufało nam ponad 3 000 firm online.

Przykład wyszukiwania spersonalizowanego

Załóżmy, że klient kupuje smartfon na Twojej stronie e-commerce. Podczas poszukiwania akcesoriów, takich jak pokrowce na telefon, algorytm wyszukiwania pokazuje produkty odpowiednie do modelu, który zakupił.

W ten sposób klient nie tylko szybciej znajdzie to, co szuka, ale także zobaczy wyniki adekwatne do wybranego przez siebie modelu.

Geneza personalizacji wyszukiwania

Wszystkie główne wyszukiwarki wykorzystują dziś personalizację. Google, po raz pierwszy wprowadził koncepcję spersonalizowanego wyszukiwania w 2004 roku, aby ulepszyć doświadczenia przeglądających.

Spersonalizowane wyszukiwanie tej platformy łączy historię wyszukiwania, zakładki oraz usługi Google (takie jak Gmail, Google Maps, Google+ itp.), aby dostarczyć spersonalizowane wyniki.

Raporty G2

Nabierz rozpędu razem z nami!

Wyniki Momentum dla wyszukiwania e-commerce wyświetlają wynik Momentum każdego produktu na osi pionowej i wynik Satysfakcji na osi poziomej, w oparciu o algorytmy G2. Produkty znajdujące się w zacienionym obszarze to 25% najlepszych wyników Momentum Grid®.

Indeks relacji

Indeks relacji wyszukiwania w e-commerce

Odkryj czynniki wpływające na relacje z produktami. Zobacz poniższy wykres, aby uzyskać wgląd w łatwość prowadzenia działalności, jakość wsparcia i rekomendacje.

Firma
Wynik

Kto korzysta z personalizacji wyszukiwania

Obecnie wiele firm korzysta z personalizacji, aby ułatwić klientom zakupy poprzez wyświetlanie odpowiednich produktów. Oto kilka czołowych branż, które polegają na spersonalizowanych strategiach wyszukiwania:

Marketplace'y e-commerce
Marketplace'y e-commerce

Strony internetowe e-commerce i marketplace’y takie jak eBay, Etsy i Amazon wykorzystują spersonalizowane wyszukiwanie, aby pomóc klientom znaleźć odpowiednie produkty, gdy tylko zaczną wpisywać tekst w pole wyszukiwania. Niektóre witryny biorą również pod uwagę częstotliwość odwiedzin oraz pokrewieństwo z konkretnymi markami lub atrybutami.

Media i rozrywka
Media i rozrywka

Serwisy streamingowe, takie jak Netflix i Spotify, wykorzystują personalizację, aby pokazać użytkownikom różne treści w oparciu o ich zainteresowania. Netflix wykorzystuje dane o oglądalności klientów, historię wyszukiwania, informacje o ocenach, a także o czasie, dacie i wykorzystywaniu urządzeniu, aby przewidzieć, co powinno zostać pokazane.

Artykuły spożywcze
Artykuły spożywcze

Wiodące sieci fast foodów, takie jak McDonald’s, KFC i Starbucks, personalizują wyszukiwania w oparciu o porę dnia, aktualną lokalizację, prognozę pogody lub modne pozycje w menu. Na przykład menu McDonald’s proponuje gorącą herbatę w czasie deszczu i lody w słoneczne popołudnia.

Sieci społecznościowe
Sieci społecznościowe

Giganci mediów społecznościowych, tacy jak Facebook i Instagram, pokazują różne treści na podstawie preferencji osób, ich zainteresowań i zachowań, które zdecydują się udostępnić online. Na przykład, Instagram opiera się na uczeniu maszynowym w oparciu o Twoje przeszłe zachowanie, aby stworzyć unikalny feed.

Technologia i SaaS
Technologia i SaaS

Wiele firm technologicznych, takich jak firmy typu software-as-a-service (SaaS), wykorzystuje personalizację, aby zapewnić szybki dostęp do odpowiednich materiałów. Dzięki temu, klienci mają możliwość rozwiązać swoje własne problemy. Na przykład HubSpot personalizuje wyszukiwanie, aby użytkownicy mogli szybko znaleźć odpowiedni content.

Dlaczego powinieneś spersonalizować wyszukiwanie w swoim sklepie e-commerce?

Według firmy Epsilon 80% klientów wskazuje, że jest bardziej skłonnych do współpracy z firmą, jeśli oferuje ona spersonalizowane doświadczenia, a 90% twierdzi, że personalizacja jest dla nich atrakcyjna.

Personalizacja ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej, a COVID-19 i gwałtowny wzrost zachowań cyfrowych jeszcze bardziej podniósł poprzeczkę. Badanie McKinsey ujawnia, że prawie 75% konsumentów zmieniło sklep, produkt lub metodę zakupu podczas pandemii.

Obecnie prawie 71% konsumentów oczekuje od firm spersonalizowanych interakcji, a 76% jest sfrustrowanych, gdy tak się nie dzieje.

Personalizacja wyszukiwania pomaga przyciągnąć uwagę i zmniejsza ilość czasu i energii, jaką klient poświęca na przeglądanie Twojej witryny e-commerce.

Zaoferowanie odpowiedniej personalizacji wyszukiwania, zwiększa szansę na faktyczny wzrost konwersji. Firmy, które wyróżniają się w personalizacji, generują o 40% więcej przychodów niż przeciętni gracze.

Jak działa personalizacja wyszukiwania?

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania nie są oparte wyłącznie na tradycyjnych czynnikach rankingowych (takich jak trafność). Uwzględniają one również dane o poszczególnych użytkownikach, takie jak ich język, aktualna lokalizacja, profil, intencje czy wcześniejsze wyszukiwania.

Przykład: Personalizacja oparta na historii

Załóżmy, że wyszukujesz “białą koszulę” na stronie internetowej poświęconej odzieży i otrzymujesz wyniki dotyczące koszul damskich. Następnie klikasz na kategorię męską i przeglądasz kilka produktów. Jeśli Twoim kolejnym wyszukiwaniem będzie ponownie “biała koszula”, zobaczysz wyniki dla mężczyzn bez konieczności wybierania kategorii męskiej.

Przykład: Ponowne rankowanie wyników wyszukiwania

Jeśli bardziej popularne rozmiary produktu zostaną wyczerpane, algorytm wyszukiwania automatycznie obniży ranking i pokaże takie towary, które mają więcej opcji rozmiarowych.

Korzyści z wyszukiwania spersonalizowanego

Zwiększ średnią wartość koszyka

Zwiększ średnią wartość koszyka

Algorytm wyszukiwania może pokazać klientom ciekawe produkty, o których nie mieli pojęcia. Zwiększy to prawdopodobieństwo zakupu, a w efekcie wzrośnie Twoja średnia wartość zamówienia.

Popraw doświadczenia użytkownika

Popraw doświadczenia użytkownika

Spersonalizowane wyszukiwanie pokazuje bardziej precyzyjne i istotne wyniki dla każdego klienta, pomagając mu szybko znaleźć pożądane treści. Ogólnie rzecz ujmując, doświadczenie cyfrowe użytkownika stanie się lepsze.

Zapewnij lepsze współczynniki

Zapewnij lepsze współczynniki

Zwiększając trafność wyników, możesz poprawić współczynnik klikalności (CTR) i współczynnik konwersji (CVR) witryny. Personalizacja wyszukiwania zwiększa również całkowity czas sesji, obniża współczynnik odrzuceń i poprawia reputację marki.

Uzyskaj wyższe przychody

Uzyskaj wyższe przychody

Według McKinsey, personalizacja może zwiększyć przychody nawet o 15%, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta nawet o 50%. Może również zwiększyć efektywność wydatków marketingowych o 10% do 30%.

Popraw relacje z klientami

Popraw relacje z klientami

Około 98% marketerów badanych przez Evergage uważa, że personalizacja wzmacnia relacje z klientami, natomiast 59% z nich twierdzi, że zwiększa również ich lojalność.

Wypróbuj spersonalizowaną Wyszukiwarkę Luigi’s Box

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes podczas rozmowy z jednym z naszych ekspertów.

Jak wdrożyć wyszukiwanie spersonalizowane

Personalizacja wyszukiwania może była kłopotliwa, ale czasy się zmieniły! Dzięki Luigi’s Box, możesz zacząć działać w kilku prostych krokach:

  • Zsynchronizuj swoją bazę produktów z naszym indeksem wyszukiwania.
  • Zintegruj Luigi's Box Search Analytics, aby zapewnić rozwój Twojej strony internetowej.
  • Usiądź wygodnie i zrelaksuj się, a nasz zespół ds. integracji uruchomi Twoje wyszukiwanie.
  • Dowiedz się więcej tutaj.

Luigi's Box jest kompatybilny z każdą stroną internetową

Istnieją trzy sposoby dostarczenia danych produktu do Luigi’s Box.

Synchronizacja przez API

Dane będą przesyłane na nasze serwery. Dlatego aktualizacje produktów będą wysyłane tylko wtedy, gdy ulegną zmianie. Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych.

Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane. Luigi’s Box jest kompatybilny z każdą platformą e-commerce.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Łączniki platform

Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych, więc nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju.

Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane, a Ty przejdziesz do kroku czwartego. Jeśli nie korzystasz z żadnej z tych platform, możesz wybrać, czy chcesz synchronizować dane za pośrednictwem interfejsu API, czy feedów.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Synchronizacja za pomocą feedów

Dane będą pobierane z serwerów użytkownika. Jeśli nastąpi zmiana w produkcie, nie będziemy o tym wiedzieć, dopóki kanał nie zostanie przetworzony ponownie. Aktualizacja danych odbywa się zazwyczaj sześć razy dziennie.

Do synchronizacji danych można użyć API lub feedów. Potrzebuje aktualnych danych o produktach, kategoriach, markach i (opcjonalnie) artykułach.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Spersonalizuj swoje wewnętrzne wyszukiwanie za pomocą Luigi's Box

Daj swoim klientom swobodę odkrywania treści dzięki wyszukiwarce Luigi's Box, która:

Toleruje literówki i zna synonimy związane z Twoimi produktami

Poprawia doświadczenia dzięki personalizacji i wyszukiwaniu głosowemu

Daje potężne mechanizmy filtrowania i wyniki oparte na sztucznej inteligencji

Pokazuje właściwą kategorię, markę lub produkt od pierwszego kliknięcia

Zobacz, jakie wyniki osiągają nasi klienci

+4.8x

konwersje wspomagane

Przeczytaj studium przypadku
+9,49%

współczynnik konwersji wyszukiwania

Przeczytaj studium przypadku
+ 15%

zwiększa dochody

Przeczytaj studium przypadku
+67%

konwersje autouzupełniania

Przeczytaj studium przypadku
+10,5%

współczynnik konwersji wyszukiwania

Przeczytaj studium przypadku
+96%

współczynnik konwersji wyszukiwania

Przeczytaj studium przypadku
+320%

średni współczynnik konwersji

Przeczytaj studium przypadku
+600%

współczynnik konwersji wyszukiwania

Przeczytaj studium przypadku

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest wyszukiwanie spersonalizowane?

Spersonalizowane wyszukiwanie pokazuje wyniki, które nie są oparte wyłącznie na typowych czynnikach rankingowych (np. trafność treści względem słowa kluczowego). Rezultaty opierają się również na informacjach o danej osobie, takich jak jej położenie geograficzne, przeszłe wyszukiwania lub intencje.

Dlaczego spersonalizowane wyszukiwanie jest ważne dla firm e-commerce?

Personalizacja wyszukiwania buduje lojalność wobec marki, zwiększa zadowolenie klientów i sprawia, że ludzie zapamiętują Twoją firmę. Badania wykazują, że 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu, jeśli mają zaoferowane spersonalizowane doświadczenia.

Pokazując użytkownikom, że dobrze wiesz, czego oczekują od Twojej marki i, że zdajesz sobie sprawę jak zapewnić im pożądane wrażenia, sprawiasz, że będą bardziej skłonni Ci zaufać i w efekcie, będą kontynuować zakupy.

Jaka jest różnica między wyszukiwaniem standardowym a spersonalizowanym?

Standardowe ustawienia wyszukiwania zazwyczaj opierają się na wyszukiwaniu semantycznym, w którym wyszukiwarka szuka dosłownych odpowiedników słów lub ich wariantów, bez zrozumienia ogólnego znaczenia zapytania. Wyszukiwanie ogólne zwraca identyczne wyniki użytkownikom dla identycznych zapytań, niezależnie od zróżnicowanych zainteresowań i potrzeb informacyjnych.

Natomiast wyszukiwanie spersonalizowane, dostarcza wyników dostosowanych specjalnie do zainteresowań danej osoby, poprzez uwzględnienie informacji znacznie wykraczających poza to, co zostało wpisane w pole wyszukiwania. Wyszukiwanie spersonalizowane może pokazywać różne wyniki dla różnych odbiorców. Może również uszeregować rezultaty w oparciu o preferencje, zainteresowania i potrzeby.

Jak wygląda personalizacja wyszukiwania?

Personalizacja wyszukiwania wykorzystuje kilka różnych czynników, aby dostarczyć odpowiednie wyniki. Na przykład, Google wykorzystuje historię przeglądarki, zakładki, lokalizację oraz dane z różnych usług Google. Witryny często odwiedzane przez użytkownika mają wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP).

Ile czasu potrzeba, aby personalizacja zaczęła działać?

Funkcja Wyszukiwania Luigi’s Box zacznie działać natychmiast po włączeniu, ponieważ uwzględniamy aktualne intencje niemal w czasie rzeczywistym. Jakość personalizacji wzrasta z czasem, ponieważ  długoterminowa historia użytkownika jest gromadzona i uwzględniana stopniowo.