Jaki jest cel synonimów w e-commerce?
Zakupy online są stosunkowo trudniejsze niż w sklepach stacjonarnych. Klienci nie są w stanie po prostu porozmawiać z kimś, kto rozumie ich potrzeby, nawet jeśli używają różnych zwrotów dla nazwy produktu.
Włączenie synonimów do wyszukiwania w e-commerce zwiększa szanse klientów na znalezienie odpowiednich produktów. Ponadto poprawia wrażenia klientów i widoczność witryny właścicieli sklepów internetowych na stronach wyników wyszukiwania.
Czy synonimy mogą być wykorzystane do poprawy wyszukiwania produktów w e-commerce?
Oczywiście! Synonimy usprawniają odkrywanie produktów, ponieważ dotarcie do pożądanych produktów jest łatwiejsze. Kiedy klienci szukają towarów, mogą używać różnych terminów lub fraz do opisania tej samej rzeczy.
Na przykład klient może wyszukiwać “dżinsy”, podczas gdy inny klient może wyszukiwać “jeansy”, mimo że obaj szukają tego samego typu produktu. Wyszukiwarka może rozpoznać te różnice i zwrócić odpowiednie wyniki, które odpowiadają intencjom klienta, niezależnie od słów użytych w zapytaniu.
W jaki sposób firmy z branży e-commerce mogą skutecznie identyfikować synonimy i zarządzać nimi?
Ręczne ustawianie synonimów może być czasochłonne, a ponadto nieefektywne. Bez odpowiednich narzędzi wyszukiwania, nie można nawet stwierdzić, które synonimy są najczęściej używane przez odwiedzających. Narzędzia takie jak wyszukiwanie Luigi’s Box mogą pomóc ci dowiedzieć się więcej o swoich klientach dzięki panelowi analityki, skonfigurować własne synonimy dla wybranych wyszukiwanych haseł, a nawet zasugerować najbardziej odpowiednie rekomendacje, a tym samym znacznie ułatwić zakupy online.