- Czym jest i jak działa wyszukiwanie w e-commerce?
- Dlaczego wyszukiwanie jest ważne dla firm e-commerce?
- Lepsze doświadczenie użytkownika
- Lepsza sprzedaż i współczynniki konwersji
- Lepsze zrozumienie klientów
- Większa przewaga konkurencyjna
- 15 najlepszych praktyk wyszukiwania w e-commerce
- #1 Widoczność
- #2 Autouzupełnianie
- #3 Sugestie
- #4 Literówki
- #5 Slangi i synonimy
- #6 Rozumienie zapytań
- #7 Paginacja
- #8 Ranking i trafność produktów
- #9 Szybkość
- #10 Przetwarzanie języka
- #11 Searchandising
- #12 Analytics
- #13 Dynamiczne filtry
- #14 Rekomendacje produktów
- #15 Testy A/B
- Podsumowanie
- Najczęściej zadawane pytania
Kiedy ostatnio sprawdzałeś wydajność wyszukiwania swojej witryny e-commerce?
Wiele osób odpowie, że nigdy tego nie robiło! I jest to zrozumiałe – coś tak drobnego jak pole wyszukiwania ma tendencję do zaniedbywania. Ale to często otwiera drogę do bardziej znaczących obaw, takich jak zwrot z inwestycji z reklam Google.
Podobnie jak inne obszary sklepu internetowego, narzędzie wyszukiwania powinno być odpowiednio utrzymywane i dostosowywane. Zwracając uwagę na wyszukiwanie, możesz zapewnić najlepsze wyniki wyszukiwania dla każdego hasła, które odwiedzający wpisują w polu.
Liczby nie kłamią, gdy mówią, że użytkownicy wyszukiwania w witrynie są o 70% bardziej skłonni do zakupu w sklepie internetowym niż użytkownicy nawigacji. Tak więc zwracanie uwagi na wyszukiwanie i optymalizację wyszukiwania przyniesie korzyści.
Kolejną rzeczą, która może ci bardzo pomóc, jest zapoznanie się z najlepszymi praktykami wyszukiwania w witrynach e-commerce i zainspirowanie się nimi. Przejdziemy do tego, ale najpierw podsumujmy, jak działa wyszukiwanie w e-commerce i dlaczego proces wyszukiwania jest tak ważny dla każdego biznesu e-commerce.
Czym jest i jak działa wyszukiwanie w e-commerce?
Wyszukiwanie w e-commerce jest ważną częścią biznesu, ponieważ pomaga klientom szybko i łatwo znaleźć produkty, których szukają oraz zwiększa szanse na zakup. Posiadanie dobrej wyszukiwarki może poprawić ogólne wrażenia z zakupów oraz przyciągnąć i zatrzymać klientów. Wyszukiwanie w e-commerce zazwyczaj działa przy użyciu wyszukiwarki zaprojektowanej specjalnie dla witryny e-commerce. Gdy klient wprowadza zapytanie, wyszukiwarka wykorzystuje algorytmy do określenia najbardziej trafnych wyników na podstawie wpisywanego tekstu.
Zaawansowane rozwiązania wyszukiwania w e-commerce są często zasilane przez sztuczną inteligencję i zawierają funkcje, które zwiększają możliwości wyszukiwania na różne sposoby. Na przykład, mogą one przetwarzać typowe błędy ortograficzne i literówki oraz znaleźć dokładnie ten produkt, który użytkownik zamierzał wyszukać. Mogą obsługiwać złożone zapytania, wpływać na proces zakupu poprzez nadawanie priorytetów określonym produktom, pomagać w promowaniu poszczególnych towarów lub obsługiwać różne języki oraz wiele więcej.
Dlaczego wyszukiwanie jest ważne dla firm e-commerce?
Inteligentne wyszukiwanie przynosi szereg korzyści, zarówno firmom e-commerce, jak i odwiedzającym:
Lepsze doświadczenie użytkownika
Dobra funkcja wyszukiwania może ułatwić klientom znalezienie produktów, których szukają, a to może poprawić ich ogólne wrażenia z witryny. Odpowiednie wyszukiwanie fasetowe może obsługiwać wszystkie typy wyszukiwania: produktu, dokumentów, czy za pomocą głosu. Wyszukiwanie, które może szybciej przetwarzać zapytania, zapewniać osobiste rekomendacje i odpowiednie sugestie, może sprawić, że odwiedzający będą bardziej skłonni do powrotu i ponownego zakupu.
Lepsza sprzedaż i współczynniki konwersji
Jeśli klienci mogą łatwo znaleźć produkty, zwiększą się szanse, że dokonają zakupu. Ważną funkcją, która może wpływać na zakupy, jest ranking wyszukiwania, który łączy słowa kluczowe z najbardziej odpowiednimi produktami, aby zwiększyć szanse na szybszą sprzedaż. Ranking wykorzystuje dane z przeglądania przez klientów, aby określić ich preferencje i wpłynąć na proces zakupu, wybierając produkty, które mają być wyświetlane jako pierwsze.
Lepsze zrozumienie klientów
Dobre rozwiązanie wyszukiwania może pomóc w zrozumieniu zachowań zakupowych, a także przyciągnie więcej klientów do witryny. To doprowadzi do zwiększenia sprzedaży i przychodów. Jest to możliwe dzięki analityce, która powinna być częścią każdego dobrego rozwiązania. To ona może pokazać dokładne dane wyszukiwania dla każdego popularnego słowa kluczowego, ujawnić najczęściej wyszukiwane słowa i zrozumieć mocne i słabe strony witryny.
Większa przewaga konkurencyjna
Wyszukiwarki używają algorytmów do określania trafności i jakości treści witryny. Sygnalizuje, że strona dostarcza wartościowych i istotnych informacji oraz poprawia pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Kupujący będą mogli szybciej znaleźć Twój sklep internetowy, a dzięki zwiększonej wykrywalności produktów za pomocą wyszukiwania, będziesz w stanie wyprzedzić konkurencję. Gdy klienci przekonają się, że mogą na tobie polegać, jeśli chodzi o zakupy, będą mniej skłonni do szukania produktów gdzie indziej.
Oprogramowanie nr 1 do wyszukiwania w e-commerce w Europie
15 najlepszych praktyk wyszukiwania w e-commerce
Wyszukiwanie produktu w witrynie e-commerce jest jedną z najczęstszych czynności wykonywanych przez użytkowników. Jest również jedną z najważniejszych, ponieważ pomaga znaleźć poszukiwany produkt i podjąć decyzję o zakupie.
Ale jak zapewnić, że doświadczenia klientów są najlepsze z możliwych? Bez zbędnego przedłużania, oto 15-punktowa checklista, która pomoże Ci określić, jak dopasowane jest wyszukiwanie w Twojej witrynie.
#1 Widoczność
Czy pasek wyszukiwania jest widoczny? Czy klienci widzą go od razu? Czy znajduje się na każdej stronie? Ważne jest, aby pasek wyszukiwania był natychmiast użyteczny, więc nie ukrywaj go za ikoną wyszukiwania.
W ten sposób tracisz 30-40% ruchu, który mógłby trafić do wyszukiwania, a teraz kończy się na gorszej nawigacji i doświadczeniach użytkownika. Zamiast tego, zredukuj niepożądane błędy w wyszukiwaniu i pomóż klientom natychmiast znaleźć to, czego szukają w Twojej witrynie.
Widoczność można dodatkowo poprawić dzięki zgrabnej funkcji Autouzupełniania. Funkcja ta może zwrócić uwagę na pasek wyszukiwania i służyć jako wizualny przewodnik. Prosta animacja pokazuje różne typy zapytań wpisywanych w pole wyszukiwania. Mogą one obejmować wszystko, od prostych słów kluczowych po złożone hasła. Funkcja ta zapewnia również przykłady z oferty produktów, co może dać klientom wyobrażenie o asortymencie. Podczas gdy młodsi kupujący mogą zauważyć pasek wyszukiwania nawet bez tej funkcji, może on być bardzo przydatny do przyciągnięcia uwagi osób starszych, które mogą nie być tak zaznajomione ze standardowym UX wyszukiwania w e-commerce.
#2 Autouzupełnianie
Zanim pojawiło się Autocomplete Showcase, było Autouzupełnianie. Funkcje autouzupełniania w wyszukiwaniu zapobiegają martwym wyszukiwaniom i poprawiają średni czas i szybkość każdego wyszukiwania. Kiedy klient zaczyna pisać, czy musi je wypełnić i nacisnąć Enter, aby uzyskać wyniki? A może zapewniasz mu autouzupełnianie sugestii w trakcie wpisywania? Chociaż większość ludzi nie powie wprost, że oczekuje tych sugestii, to są oni przyzwyczajeni do wyszukiwania predykcyjnego.
Ta funkcja wyszukiwania nie tylko przyspiesza proces, ale także pozwala zasugerować np. pięć bestsellerów w danej kategorii dokładnie wtedy, gdy chcesz je zaprezentować – gdy klient chce dokonać zakupu.
Wspomnieliśmy już, że użytkownicy przeszukujący witrynę są o 70% bardziej skłonni do zakupu niż osoby korzystające z nawigacji. Jeśli zawęzimy to tylko do wyszukiwania, autouzupełnianie zapewnia dwukrotnie wyższy wzrost współczynnika konwersji niż paski wyszukiwania bez niego. Widzisz, jak wielki ma to wpływ?
#3 Sugestie
Jakie są sugestie produktów w polu wyszukiwania? Czy są to tylko frazy? Czy tylko produkty? Wysokiej jakości pole wyszukiwania powinno sugerować produkty wraz z ich miniaturkami, kategoriami i markami, które oferujesz, a także popularnymi zapytaniami. Jeśli sugestie zawierają przydatne elementy i informacje, mogą poprawić wrażenia zakupowe i przekonać klientów do zakupu.
Dobra sugestia poprawia decyzje zakupowe również w inny sposób – daje klientom podgląd na wybór produktów. Oznacza to, że nawet jeśli pierwotny cel zakupowy był inny, zostaną oni zapoznani z szeroką gamą trafnych produktów, co jeszcze bardziej zwiększy możliwości ich odkrywania.
Doskonałe autouzupełnianie powinno w pierwszej kolejności wyświetlać najbardziej odpowiednie produkty. Chcesz zobaczyć, jak pole wyszukiwania powinno działać? Wypróbuj nasze demo. I pamiętaj, że sugestie zapytań i autouzupełnianie to potężne narzędzia poprawiające wrażenia użytkownika i zwiększające średni współczynnik konwersji.
#4 Literówki
Mamy dla ciebie zadanie: wejdź do swojego sklepu internetowego i udawaj, że jesteś swoim klientem. Spróbuj wyszukać produkt z celowo wprowadzonymi literówkami – coś w rodzaju iphhone.
Czy znajdziesz to, czego szukasz? Jeśli nie, tracisz od 10 do 20% rzeczywistych wyszukiwań klientów. Co gorsza, wskaźnik opuszczenia sklepu internetowego wynosi ponad 50% w przypadku braku wyników wyszukiwania.
Dlatego też należy szukać rozwiązań wyszukiwania, które nie koncentrują się wyłącznie na dokładnych dopasowaniach, ale oferują również funkcje korekty i tolerancji literówek. Literówki są po prostu nieuniknione i nawet najbardziej pewni siebie użytkownicy w końcu popełnią błąd. Jeśli nie korzystasz z odpowiedniego rozwiązania, będzie to miało negatywny wpływ na proces zakupu, ponieważ odwiedzający nie uzyskają żadnych wyników i będą mogli opuścić witrynę po stwierdzeniu, że nie oferujesz tego, czego szukają.
#5 Slangi i synonimy
Zrób to samo, co powyżej, tylko tym razem spróbuj synonimów lub slangu zamiast literówek. Może kanapa zamiast sofy? Albo wyświetlacz zamiast monitora? Synonimy słów kluczowych odgrywają bardzo ważną rolę w doświadczeniach zakupowych, ponieważ istnieją typy użytkowników, którzy używają różnych sformułowań do opisania tego, czego szukają. Synonimy są bezpośrednio powiązane z demografią zakupową. Na przykład nawet rodzimi użytkownicy języka angielskiego w różnych krajach lub nawet na tym samym obszarze geograficznym mogą używać różnych sformułowań, co sprawia, że synonimy są jeszcze ważniejsze, niż mogłoby się początkowo wydawać.
Jeśli odwiedzający dokona wyszukiwania i pojawi się strona z wynikiem 0, to stracisz klientów. Zmień swoich potencjalnych klientów w stałych, zapewniając płynne korzystanie z opcji wyszukiwania.
#6 Rozumienie zapytań
Rozumienie zapytań może wydawać się czymś pewnym, ale to znacznie więcej niż tylko podstawowe dopasowanie słów kluczowych w wyszukiwaniu.
Rozumienie zapytań jest kluczowe dla wszystkich sklepów internetowych, ponieważ dłuższe zapytania zawierają więcej słów. Wyszukiwanie, które nie rozumie prawidłowo, będzie prezentować wszystkie wyniki na podstawie dopasowań i choć na początku może się to wydawać świetnym wynikiem, może okazać się frustrujące i mylące dla klientów.
Przeciętny użytkownik strony internetowej oczekuje, że wyszukiwanie zrozumie jego intencje, więc nie chce widzieć nieistotnych wyników. Kiedy klient szuka czerwonej sukienki, czy pasek wyszukiwania zwraca każdy czerwony produkt i każdą sukienkę? A może zwraca każdą czerwoną sukienkę, którą masz na sprzedaż? Innym przykładem może być telefon Samsung. Mogą pojawić się kłopoty, jeżeli wyniki będą zawierać wszystkie produkty marki Samsung. Pamiętaj, że dobry pasek wyszukiwania działa z zapytaniami z długiego ogona.
Luigi's Box wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do pracy z literówkami, synonimami i rankingiem produktów, aby stale badać intencje klientów na Twojej stronie internetowej, lepiej personalizować, zapewniać dokładne wyniki wyszukiwania i doskonałą obsługę klienta..
#7 Paginacja
Paginacja to proces dzielenia rozbudowanych danych na mniejsze strony. Jest często używana w aplikacjach internetowych, ponieważ zapewnia bezpośrednią nawigację między stronami. Najprawdopodobniej widziałeś już przykład paginacji, na przykład w wyszukiwarkach takich jak Google. Prezentuje się ona w postaci liczb na dole strony. Jeśli więc klient szuka czegoś i kliknie na którykolwiek z numerów, zostanie przeniesiony na odpowiednią stronę.
Paginacja jest tak istotną częścią wydajności witryny, że poświęciliśmy jej osobny artykuł. Kliknij na link, aby zapoznać się z nim.
Idealnym sposobem paginacji wyników wyszukiwania jest ten, którego użytkownicy nie muszą używać. Posiadanie wysokiej jakości wyszukiwarki jest najważniejsze. Załóżmy, że projektujesz stronę internetową i chcesz zapewnić swoim klientom najwyższej jakości wrażenia podczas przeglądania; wybierz paginację “Załaduj więcej”. Jest ona szybsza i bardziej efektywna niż tradycyjna paginacja.
#8 Ranking i trafność produktów
Każda kategoria produktów ma swoje bestsellery. Niezależnie, czy znasz je z pamięci, czy nie, dobrym pomysłem jest uwzględnienie tych popularnych produktów w wynikach. Czy po wpisaniu kategorii w pasku wyszukiwania i naciśnięciu klawisza Enter te bestsellery pojawiają się na pierwszej stronie/pozycji wyników?
Funkcje rankingu produktów mają kluczowe znaczenie dla usprawnienia procesu zakupu. Są one oparte na sztucznej inteligencji, co oznacza, że nie musisz ręcznie zmieniać kolejności odpowiednich produktów dla każdego wyszukiwanego hasła. System zautomatyzuje ten proces i zrobi to za Ciebie. A co jest najlepsze? To, że system szereguje produkty indywidualnie dla każdego klienta na podstawie jego poprzednich wyszukiwań i historii przeglądania, dzięki czemu każdy klient zawsze będzie miał najbardziej trafne wyniki, które są dostosowane specjalnie dla niego. Nie ma przeciętnego odwiedzającego, tylko personalizacja, która zwiększa możliwości odkrywania produktów dla każdego klienta.
#9 Szybkość
Czy wyszukiwanie jest wystarczająco szybkie i czy na pewno nie spowalnia witryny? Naszą zasadą jest, aby czas ładowania w celu uzyskania sugestii wyszukiwania wynosił 0,3 sekundy po wpisaniu znaku i ukończeniu wyników wyszukiwania w czasie nie dłuższym niż 2 sekundy.
Teraz pytanie brzmi – ile punktów zdobyło Twoje wyszukiwanie? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o funkcjonalności wyszukiwania z absolutną pewnością, zawsze możesz wypróbować kompleksową analitykę wyszukiwania Luigi’s Box.
W krótkim czasie dowiesz się dokładnie, jak działa wyszukiwanie w Twojej witrynie i co możesz zrobić, aby je poprawić. Czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem użytkowników mobilnych? Nie zapomnij sprawdzić szybkości witryny, nawet dla wyszukiwań mobilnych, nie tylko dla wersji na komputery stacjonarne.
#10 Przetwarzanie języka
Przetwarzanie językowe odnosi się do sposobu, w jaki wyszukiwarka i inne funkcje witryny e-commerce obsługują przetwarzanie słów w różnych językach. Istnieją jednak języki, które wykorzystują różne formy gramatyczne, płeć, różne synonimy i wiele innych. Właśnie dlatego wyszukiwanie musi zapewniać takie funkcje, jak lematyzacja, dekomponowanie słów, formy gramatyczne, przepisywanie zapytań i inne ważne funkcje, aby pomóc w obsłudze niuansów każdego języka.
Podczas gdy większość rozwiązań wyszukiwania w e-sklepach koncentruje się na języku angielskim, rynek rozrósł się do rozmiarów międzynarodowych, gdzie możliwość przetwarzania wielu języków jest niezbędną funkcjonalnością. Czy Twoje rozwiązanie wyszukiwania obsługuje wiele wersji językowych? Jeśli nie, możesz stracić znaczną część rynku, ponieważ wielu klientów zawsze wybierze zakup w witrynie z wyszukiwarką obsługującą ich język ojczysty.
#11 Searchandising
Searchandising pozwala promować produkty bezpośrednio w wyszukiwaniu, dając ci przewagę w wyborze produktów, które będą wyświetlane tak, aby pasowały do intencji klienta. Banery produktowe pojawiają się bezpośrednio w wyszukiwaniu, wśród produktów szukanych przez klientów, dzięki czemu naturalnie pasują do wyników. Rozwijane pole wyszukiwania może również pomieścić zdjęcia produktów, dzięki czemu klienci będą od razu wiedzieć, co jest w ofercie.
Podczas gdy proces wyszukiwania jest zautomatyzowany i zasilany przez sztuczną inteligencję, funkcje takie jak searchandising pozwalają przejąć kontrolę i umożliwiają podjęcie decyzji o tym, które produkty promować. Ta funkcja jest świetna, jeśli chcesz zwrócić uwagę na produkty, które nie sprzedają się zbyt szybko. Możesz jej użyć do promowania nowości, produktów o wyższych marżach zysku i wielu innych.
#12 Analytics
Kompleksowa analityka wyszukiwania to jedno z najlepszych narzędzi, jakie można mieć do dyspozycji. Podczas gdy sztuczna inteligencja wykonuje większość pracy, nadal masz kontrolę nad swoim zestawem narzędzi i możesz dostosować lub skonfigurować niektóre części funkcji, aby poprawić ostateczny wynik. Byłoby to bardzo trudne bez narzędzi analitycznych, które mogą zapewnić dogłębny i kompletny przegląd interakcji użytkowników online z wyszukiwarką (i innymi narzędziami, jeśli z nich korzystasz).
Możesz śledzić użycie wyszukiwania i interakcje, kliknięcia, konwersje, zakończoną sprzedaż, typy zapytań, popularne wyszukiwane hasła, użycie synonimów słów kluczowych, ślepe zaułki i wiele więcej. Możesz dostosować wyszukiwanie do obsługi nowych odkrytych synonimów, tworzyć przekierowania do podobnych produktów, jeśli żadne produkty nie pasują do wyszukiwanego hasła, i wiele więcej. Kompleksowa analityka wyszukiwania jest niezbędna do zapewnienia dobrze zoptymalizowanego wyszukiwania.
#13 Dynamiczne filtry
Proces zakupu nie kończy się na natychmiastowym wyszukiwaniu, klienci nadal muszą mieć możliwość efektywnego przeglądania produktów. Jeśli listy produktów nie są wydajne, współczynnik odrzuceń może wzrosnąć, ponieważ klienci ostatecznie będą sfrustrowani, jeśli nie znajdą tego, czego chcą. Najlepszym rozwiązaniem są filtry dynamiczne.
Filtry dynamiczne mają unikalną właściwość w porównaniu do zwykłych filtrów – zmieniają się w zależności od kategorii produktu, którą przegląda klient. Oznacza to, że filtry będą zawsze dopasowane do listy produktów, które klienci przeglądają w danym momencie. Jeśli szukają telefonów, filtry będą odzwierciedlać tę opcję i pokazywać typowe filtry związane ze smartfonami – rozmiary ekranu, systemy operacyjne, konfiguracje aparatu i inne istotne opcje. Mogą one również łatwo uwzględniać inne istotne elementy, takie jak przedziały cenowe, dostępność w obszarach geograficznych i inne.
#14 Rekomendacje produktów
Osobiste rekomendacje produktów mogą znacznie poprawić sprzedaż. Działają one niezależnie od wyszukiwania, a każde dobre rozwiązanie do wyszukiwania i odkrywania oferuje je jako część umowy. Podczas gdy rozwiązanie gromadzi dane przeglądania od klientów, Rekomendator może skutecznie określić, które produkty najprawdopodobniej zostaną przez nich zakupione. Aspekt personalizacji zapewnia, że każdy klient otrzyma inną ofertę, taką, która odpowiada jego zainteresowaniom i preferencjom.
Rekomendator może również dokonywać sprzedaży dodatkowej, krzyżowej i polecać dokładnie dopasowane produkty, tworząc idealne zestawy produktów dla klientów. Rekomendator pokazuje również produkty, które były ostatnio oglądane przez klientów, aby przypomnieć im o tym, czego jeszcze nie kupili – i pomóc im określić, czy chcą zmienić zdanie na temat swojej pierwotnej decyzji. Dzięki tym funkcjom, Rekomendator może przejść długą drogę do poprawy sprzedaży.
#15 Testy A/B
Testy A/B odnoszą się do rodzaju testu, w którym można uruchomić dwie wersje tej samej strony z dwiema różnymi konfiguracjami, aby zobaczyć, która z nich przynosi lepsze wyniki. Jest często używany do poprawy UI i UX stron internetowych dowolnego typu. Testy A/B dają również możliwość poprawy UX wyszukiwania, a w połączeniu ze wspomnianą wcześniej analityką mogą zdziałać prawdziwe cuda.
Możesz wypróbować różne kombinacje wyszukiwania i zobaczyć, która z nich działa najlepiej. Podczas gdy wiele rozwiązań oferuje testy A/B online, istnieją również takie, które oferują również testy A/B offline. Może to być bardzo przydatne, jeśli nie chcesz, aby Twoje testy zostały uruchomione od razu.
Podsumowanie
Nawet jeśli jesteś nowicjuszem, zdecydowanie nie powinieneś ignorować wyżej wymienionych punktów. Inteligentne narzędzie do wyszukiwania zapewni szeroki wachlarz opcji i poprawi wyszukiwanie w e-commerce, a tym samym zwiększy Twoją pozycję wśród konkurencji.
Dzięki odpowiedniemu wyszukiwaniu i kilku dodatkowym narzędziom, Twoi klienci otrzymają tylko istotne treści, a Ty zaoszczędzisz ich czas na przedzieraniu się przez nieistotne wyniki wyszukiwania. Twoje zarobki i konwersje wzrosną, a współczynnik odrzuceń spadnie.
Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie wybierzesz, powinieneś być w stanie zapewnić odpowiednią funkcję wyszukiwania. Zawsze możesz też poszukać czegoś dodatkowego, aby uczynić swój sklep internetowy jeszcze silniejszym. Odkryj wszystkie produkty Luigi’s Box i ich dodatkowe funkcje, a dowiesz się, co jeszcze może przynieść dobrze zoptymalizowane wyszukiwanie.
W skali od 0 do 15, jak dobre jest wyszukiwanie w witrynie Twojego sklepu internetowego?
Najczęściej zadawane pytania
Czym jest wyszukiwanie w witrynie e-commerce?
Rozwiązanie do wyszukiwania w witrynie e-commerce to rodzaj oprogramowania, które umożliwia użytkownikom wyszukiwanie produktów lub informacji w witrynie e-commerce. Tego typu rozwiązanie jest zazwyczaj zintegrowane ze stroną internetową i może być dostępne dla użytkowników za pośrednictwem paska wyszukiwania lub pola wyszukiwania na stronie.
Dlaczego wyszukiwanie w e-commerce jest niezbędne?
Wyszukiwarka e-commerce pozwala użytkownikom szybko i łatwo znaleźć produkty lub informacje, których szukają oraz ułatwia im poruszanie się po witrynie. Dzięki temu można poprawić komfort korzystania z witryny i zwiększyć prawdopodobieństwo, że odwiedzający dokonają zakupu lub zaangażują się w witrynę w inny sposób.
Jakie funkcje powinna posiadać wyszukiwarka e-commerce?
Niektóre z podstawowych funkcji, których należy szukać w rozwiązaniu do wyszukiwania w e-commerce, to funkcja autouzupełniania, która sugeruje zapytania podczas wpisywania tekstu przez klienta, aby pomóc mu szybciej znaleźć to, czego szuka. Ponadto rozwiązanie wyszukiwania powinno umożliwiać użytkownikom filtrowanie i sortowanie wyników według różnych kryteriów, takich jak cena, marka lub inne atrybuty, aby zawęzić wyniki i pomóc znaleźć konkretny produkt.
Co więcej, potrzebna jest korekta i tolerancja literówek, aby automatycznie poprawiać błędy ortograficzne w zapytaniu oraz pomóc znaleźć odpowiednie produkty, nawet jeśli użytkownik popełni błąd podczas wpisywania. Personalizacja to kolejny element, dzięki któremu klienci zawsze otrzymują tylko odpowiednie produkty w oparciu o ich wcześniejsze interakcje.
Po co optymalizować wyszukiwanie w e-commerce?
Optymalizacja wyszukiwania w e-commerce jest ważną częścią prowadzenia udanego biznesu online. Może pomóc poprawić wrażenia z zakupów, rankingi wyszukiwarek i sprzedaż.
Gejza jest CEO i współzałożycielem Luigi's Box. Od ponad dekady pracuje nad doświadczeniem użytkownika i optymalizacją współczynnika konwersji w e-commerce. Jego głównym obszarem zainteresowania jest zarządzanie firmą, strategią, finansami oraz pomoc największym klientom w uzyskaniu jak największych korzyści z wyszukiwania i rekomendacji produktów.
Więcej wpisów tego autora