Dlaczego niektóre zapytania nie zwracają żadnych wyników?
Jest ku temu kilka powodów:
- Klienci popełnili literówki;
- Określony produkt został wymieniony w katalogu pod inną nazwą;
- Produkt może być wyprzedany;
- Nie oferujesz tego produktu;
- Klient użył frazy, której wyszukiwarka nie obsługuje;
Strona bez wyników pojawia się wtedy, gdy wewnętrzna wyszukiwarka nie może wygenerować wyników odpowiadających konkretnemu zapytaniu użytkownika.
Jaki jest najlepszy sposób na optymalizację strony bez wyników w sklepie internetowym?
Najskuteczniejszym sposobem na zmniejszenie prawdopodobieństwa, że wyszukiwarka zwróci stronę bez wyników, jest użycie inteligentnego, opartego na sztucznej inteligencji rozwiązania do wyszukiwania i rekomendacji produktów. Takie narzędzie pomoże Twojej firmie e-commerce osiągnąć wyższy współczynnik utrzymania klientów i konwersji, wygeneruje więcej potencjalnych klientów i zwiększy przychody.
Jak wyglądają wyniki wyszukiwania na stronie sklepu internetowego?
Wyniki wyszukiwania w e-sklepach to dopasowane odpowiedzi, które kupujący otrzymują po wpisaniu słów kluczowych w pole wyszukiwania. Wyniki te przybliżają ich do znalezienia produktów, które chcą kupić bez konieczności przeglądania całego katalogu sklepu.
Na przykład kupujący, którzy chcą kupić trampki, mogą łatwo uzyskać dostęp do swoich ulubionych marek i polegać na wewnętrznych wyszukiwaniach, aby znaleźć pożądaną parę butów.
Ile wyników wyszukiwania powinna wyświetlać wyszukiwarka sklepu internetowego?
Liczba produktów, które wyszukiwarka powinna wyświetlić na zapytanie, zależy od urządzenia, z którego korzysta klient. Na przykład, jeśli korzysta on z urządzenia mobilnego, lista będzie ograniczona do 2-3 produktów na ekranie. Użytkownicy komputerów stacjonarnych mogą przeglądać dziesiątki produktów jednocześnie. Pamiętaj jednak, że część klientów przegląda strony internetowe na urządzeniach mobilnych, a następnie korzysta z komputera, aby tam dokonać zakupu. Dlatego Twoja strona powinna być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.