Zakładka Trendy w Luigi’s Box Analytics dostarcza cennych raportów na temat najczęściej wyszukiwanych zapytań (“Popularne wyszukiwania”) i produktów/kategorii (“Popularne pozycje”).
Czego mogę się dowiedzieć z popularnych wyszukiwań?
Jakie hasła są najczęściej wyszukiwane w sklepie internetowym?
Jakie wyniki są wyświetlane?
Które produkty/kategorie są najczęściej wyszukiwane w Twoim sklepie internetowym?
Jakich fraz używają klienci do ich wyszukiwania?
Jaki jest ich współczynnik klikalności (CTR)?
Jakich innych produktów szukali klienci?
Popularne wyszukiwania
Kliknięcie frazy w tabeli spowoduje wyświetlenie produktów, które pojawiały się najczęściej w wybranym okresie czasu, po wpisaniu tej frazy przez użytkowników.
Obok tabeli, w szczegółach frazy, znajduje się mapa cieplna kliknięć. Wizualnie pokazuje ona klikalność poszczególnych wyników. Im jaśniejsza pozycja na mapie ciepła, tym bardziej pożądany jest dany produkt.
Najlepiej, jeśli najczęściej klikane wyniki są wyświetlane jako pierwsze. Dzięki temu klienci nie marnują dużo czasu na wyszukanie najpopularniejszych produktów.
Możesz kliknąć każdy wynik, aby zobaczyć, jakich fraz szukają klienci, aby znaleźć te produkty.
Jeśli w raporcie zobaczysz “_” na końcu frazy, oznacza to, że klient wpisał frazę ze spacją.
Na początku upewnij się, że zdecydowałeś, czy jesteś zainteresowany wynikami wyszukiwania, autouzupełnianiem, czy obydwoma. Użyj przełącznika nad tabelą, aby to skonfigurować.
Dla każdej frazy, produktu, kategorii lub artykułu widzimy popularność frazy (rozwój), współczynnik klikalności (CTR) i liczbę unikalnych użytkowników (profili), którzy jej szukali. Współczynnik klikalności jest również wyświetlany wizualnie – jest reprezentowany przez obszar podświetlony na żółto w każdym wierszu.
Popularne pozycje
Po kliknięciu wyniku w tabeli, zostaną wyświetlone frazy, które najczęściej powodowały kliknięcia.
Kliknięcie dowolnego zapytania w tabeli spowoduje wyświetlenie przeglądu wyników wyświetlanych dla tego zapytania.
Jak wykorzystać te informacje do poprawy konwersji w sklepie internetowym?
Łatwiejsze wyszukiwanie
Możesz dowiedzieć się, czy produkt o wysokim współczynniku klikalności znajduje się na właściwej pozycji wśród wyników. Jeśli jest on zbyt niski, popraw jego pozycję za pomocą funkcji Zwiększania pozycji produktu. Możesz także wybrać odwrotne podejście i wzmocnić produkty, które sprzedają się w mniejszej ilości.
W takich przypadkach ważne jest, aby pamiętać, że wysoki współczynnik klikalności może nie równać się wysokiemu współczynnikowi zakupów, a zatem wyniki wyszukiwania mogą zostać osiągnięte, ale klient ostatecznie nie zakupi produktu. Wtedy, lepiej byłoby wzmocnić produkty, które spełniają oba te atrybuty.
Aby wspierać mniej wyszukiwane produkty w wyszukiwaniu, należy na bieżąco śledzić statystyki i przestać nadawać priorytet produktowi, gdy nie odnotował on wzrostu liczby kliknięć w wynikach wyszukiwania. W ten sposób można łatwo zapobiec “zajmowaniu” miejsc w wynikach przez nieefektywne produkty.
Być może nie można uzyskać większej liczby kliknięć dla konkretnego produktu, ponieważ grupa odbiorców, która może być nim zainteresowana, jest ograniczona pod względem ilości.
Ranking produktów
Możesz dowiedzieć się, czy produkt o wysokim współczynniku klikalności znajduje się na właściwej pozycji wśród wyników. Jeśli jest zbyt niski, popraw jego pozycję za pomocą funkcji Zwiększania pozycji produktu. Możesz także wybrać odwrotne podejście i wzmocnić produkty, które sprzedają się w mniejszej ilości.
W takich przypadkach ważne jest, aby pamiętać, że wysoki współczynnik klikalności może nie równać się wysokiemu współczynnikowi zakupów, a zatem wyniki wyszukiwania mogą zostać osiągnięte, ale klient ostatecznie nie zakupi produktu. Wtedy, lepiej byłoby wzmocnić produkty, które spełniają oba te atrybuty.
Aby wspierać mniej wyszukiwane produkty w wyszukiwaniu, należy na bieżąco śledzić statystyki i przestać nadawać priorytet produktowi, gdy nie odnotował on wzrostu liczby kliknięć w wynikach wyszukiwania. W ten sposób można łatwo zapobiec “zajmowaniu” miejsc w wynikach przez nieefektywne produkty.
Być może nie można uzyskać większej liczby kliknięć dla konkretnego produktu, ponieważ grupa odbiorców, która może być nim zainteresowana, jest ograniczona pod względem ilości.
Optymalizacja SEO
Jeśli produkt jest często wyszukiwany, ale nie radzi sobie dobrze w sprzedaży, może brakować mu pewnych informacji lub zdjęć, może mieć złą strukturę, metadane, puste dane, złe sformułowania, złe opisy itp.
Błędy te można łatwo skorygować, chociaż ponowne indeksowanie w celu przywrócenia pożądanej pozycji może zająć dużo czasu.
Jednak pomimo poprawy podanych informacji, problem może tkwić gdzie indziej. Być może, to klienci oczekują innych cech, wymiarów lub ceny produktu. Nie jest to więc błąd w opisie, ale różne oczekiwania klientów.
Ponieważ algorytmy zwykle wspierają to, czego szukają użytkownicy, konieczne może być dokładniejsze monitorowanie potrzeb i oczekiwań klientów.
Kampanie PPC
Regularne monitorowanie trendów pozwala również określić, które produkty należy uwzględnić w kampaniach PPC. Masz kilka możliwości:
- Uruchomić reklamy
- Zwiększyć liczbę reklam
- Zmniejszyć liczbę reklam
- Zatrzymać reklamy
- Nie zmieniać reklam
Która opcja jest właściwa? To zależy od kilku czynników. Do rozważenia są 2 opcje:
- Promowanie produktów, które osiągają dobre wyniki – jeśli osiągają dobre wyniki i nadal je wspierasz, zainteresowanie i wydajność produktów będą jeszcze wyższe.
- Promowanie produktów, które nie radzą sobie tak dobrze – produkty o słabych wynikach mogą zyskać na kampanii zaprojektowanej w celu umieszczenia ich przed optymalną grupą odbiorców.
Dalsze pytania, które należy sobie zadać:
- Czy mamy wystarczającą liczbę określonych produktów w magazynie / w dostawie?
- Czy mamy wystarczającą marżę na tych konkretnych produktach?
- Czy te produkty nie są teraz poza sezonem?
- Jaka jest wartość kliknięcia produktu w PPC w porównaniu do ceny produktu i marży?
Sprzedaż krzyżowa
Możesz zobaczyć, co klienci kupują razem z określonymi produktami i wykorzystać te informacje do sprzedaży krzyżowej.
Jeśli kilku klientów kupuje nietypowe kombinacje produktów, proponowane produkty mogą wydawać się niepowiązane z innymi klientami. Zwłaszcza jeśli produkty nie są kupowane często lub są nowe.
Ale, wspaniałą rzeczą jest to, że dane ze sprzedaży krzyżowej mogą być wykorzystywane nie tylko w sieci. Można je również przesyłać za pośrednictwem API do innych systemów i kanałów, takich jak PPC. Można je nawet wykorzystać w zautomatyzowanym e-mail marketingu.
W ten sposób możesz kierować reklamy nie tylko do konkretnych użytkowników, ale także do grup o podobnych zainteresowaniach i procesach myślowych, zwiększając współczynnik konwersji z tych kanałów.
Skorzystaj z zakładki Analiza opisów, aby dowiedzieć się, jakich zapytań używają klienci, aby uzyskać dostęp do dowolnych produktów, nie tylko tych najpopularniejszych.
Podsumowanie
Jeśli interesuje Cię więcej wskazówek, jak najlepiej wykorzystać Luigi’s Box, przeczytaj nasze wpisy na blogu na temat niestandardowych słów kluczowych i synonimów.