Dobrze zoptymalizowany katalog produktów jest niezbędny dla udanego biznesu e-commerce – pomaga Twojej stronie pokazać się w wyszukiwarkach.Tak więc możesz stracić wiele sprzedaży, jeśli Twoje produkty nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania z powodu niezoptymalizowanej treści.
Jak więc skutecznie ją zoptymalizować?
Ten wpis na blogu omówi wskazówki dotyczące optymalizacji katalogu produktów, aby zmaksymalizować widoczność w wyszukiwarkach i zwiększyć sprzedaż.
Zanim zaczniemy, omówmy powody i korzyści stojące za tym pomysłem.
Dlaczego powinieneś zoptymalizować swój katalog produktów pod kątem maksymalnej skuteczności wyszukiwania?
Optymalizacja wyszukiwarek jest niezbędna do promowania produktów wśród potencjalnych klientów i może znacznie zwiększyć twoją sprzedaż.
Dzięki zoptymalizowanemu opisowi produktu, pomagasz swoim klientom znaleźć to, czego szukają. Taki opis pozwala kupującym zobaczyć wszystkie istotne informacje i ułatwia wybór produktu. Może również pomóc w poprawie współczynników konwersji, ruchu na stronie internetowej i całego doświadczenia klienta!
Poza tym, dobrze zorganizowane dane o produktach ułatwiają zarządzanie zapasami i śledzenie trendów sprzedaży.
Możesz osiągnąć to wszystko poprzez optymalizację tytułów produktów, opisów, zdjęć i innych elementów. Przedstawiliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.
Pasek wyszukiwania Luigi’s Box zapobiega wyszukiwaniu e-commerce “bez wyników”. Niestety, czasami takie wyniki pojawiają się z powodu nieprawidłowego tytułu lub częstych błędów w pisowni. Dobrą wiadomością jest to, że nasz pasek wyszukiwania radzi sobie z błędami w pisowni i literówkami – nawet jeśli użytkownik zrobi literówkę, wyszukiwana fraza zostanie automatycznie poprawiona. W ten sposób dostęp do produktu jest szybszy.
#4 Grupuj produkty według kategorii, aby łatwiej było je znaleźć
Kategorie ułatwiają kupującym sprawnie znaleźć to, czego potrzebują. Na przykład, wszystkie niezbędne rzeczy do wycieczek górskich umieść w jednej sekcji, całe wyposażenie roweru w innej kategorii produktów, i tak dalej.
Grupowanie produktów według kategorii ma również inną zaletę – możesz grupować powiązane ze sobą przedmioty. Jeśli więc użytkownik kliknie na kategorię rower górski, będzie mógł znaleźć wszystkie przydatne gadżety na wycieczkę górską, których może potrzebować.
Jednak innym przystępnym sposobem na wyświetlenie powiązanych elementów odwiedzającym witrynę jest użycie Luigi’s Box recommender. Jego wdrożenie skrzynki rekomendującej jest proste i nie wymaga dużej wiedzy technicznej.
#6 Use customer reviews to improve SEO rankings
Maybe you have never thought about reviews as the source of keywords or search terms, but they work like that! That is why it’s a good move to include some positive reviews in the product description.
The reviews work well for SEO ranking, so feel free to provide happy customers’ feedback, encouraging the potential ones to make a purchase.
What’s more, customer reviews decreases bounce rates. Bounce rate is a percentage of users who enter your website and leave it right away (bounce), very often by clicking the back button. The higher the bounce rate, the poorer the content is for the Google search engine (as well as for an e-commerce search engine and other search tools), so it’s more likely to be displayed lower in the search results.
Reviews make your website and products more reliable, so shoppers might stay at your website and browse for the goods they’re interested in.
#7 Umieść na swojej stronie sekcję często zadawanych pytań (FAQ)
Dzięki sekcji FAQ użytkownicy mogą znaleźć wszystkie istotne informacje w jednym miejscu. Najczęściej zadawane pytania bardzo często występują w Google jako rich snippets. Są to odpowiedzi, które użytkownik może zobaczyć bez wchodzenia na stronę internetową. Korzystając z sekcji FAQ, możesz przyciągnąć nowych odwiedzających do swojej witryny poprzez wyszukiwanie organiczne i skierować ich do powiązanych treści – najczęściej są to strony blogowe lub strony produktowe związane z pytaniami, na które odpowiadasz.
Wskazówki, jak stworzyć skuteczne FAQ
Jeśli planujesz stworzyć sekcję FAQ na swojej stronie internetowej, pamiętaj o tych wskazówkach, aby dostarczyć jak najlepszą treść odwiedzającym Twoją stronę.
- Przy pisaniu pytań weź pod uwagę perspektywę klienta. Na przykład: Ile pytań powinienem zawrzeć w sekcji FAQ?
- Zapewnij łatwy dostęp do sekcji FAQ.
Pisz krótkie odpowiedzi. - Najlepsza długość to około 270-350 znaków.
- Używaj języka, którego używają Twoi klienci.
- Kiedy piszesz pytanie typu “tak/nie”, zacznij swoją odpowiedź od “tak” lub “nie”.
Rozważ dodanie sekcji FAQ do swojej witryny, aby poprawić efektywność wyszukiwania. Jest to stosunkowo mało wymagający krok, który może mieć znaczący wpływ.
Barbora czaruje słowami w Luigi's Box jako specjalista ds. marketingu produktów. Pisaniem zajęła się podczas studiów, jako wolontariuszka w różnych stowarzyszeniach obywatelskich. Oprócz bycia częścią zespołu marketingowego Luigi's Box, współorganizuje konferencję TEDxBratislava, gdzie zajmuje się marketingiem i PR.
Więcej wpisów tego autora