NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

SpokojenyPes odnotowuje 96% wzrost współczynnika konwersji w wyszukiwarce

Luigi's Box zwielokrotnił współczynnik konwersji wyszukiwania dla jednego z największych e-sklepów oferujących karmę i artykuły dla zwierząt w Czechach.

SpokojenyPes odnotowuje 96% wzrost współczynnika konwersji w wyszukiwarce

Kiedy Soňa Fialková zakładała e-sklep zoologiczny SpokojenyPes.cz (czyli “Happy Dog”), nie mogła chyba przewidzieć, jak wielki sukces odniesie. Z 25 000 zamówień online miesięcznie stał się jednym z największych e-sklepów w Czechach. Dzięki jej e-sklepowi dziesiątki tysięcy miłośników psów i kotów kupuje co roku wysokiej jakości produkty dla swoich ukochanych pupili.

W 2016 roku SpokojenyPes zatrudniła Programię do opracowania nowego layoutu dla e-sklepu. Podczas przebudowy strony, Programia zauważyła drobny problem. SpokojenyPes posiadał na swojej stronie generyczne rozwiązanie wyszukiwania stron bez dopasowania do ich specyficznego asortymentu. Oznaczało to, że współczynnik konwersji wyszukiwania wynosił średnio tylko 7,6%, podczas gdy potencjał był znacznie wyższy.

Zwiększenie współczynnika konwersji do 14,9% w ciągu tygodnia

Aby dotrzeć do nowych klientów, którzy szukali produktów dla zwierząt, ale nie mogli ich łatwo znaleźć w sklepie internetowym, Programia zasugerowała, aby SpokojenyPes wdrożył dwa środki:

  • Analityka wyszukiwania – dane dotyczące wyszukiwania, które badają interakcje pomiędzy wyszukiwaniem w sieci, wyszukiwarką lub danymi dotyczącymi treści i dostarczają informacji zwrotnych na temat rozwoju wyszukiwania w witrynie
  • Autouzupełnianie wyszukiwania – opcja wyszukiwania typu “jak u ciebie”, która aktywnie pomaga odwiedzającym pokonać najczęstsze problemy związane z ogólnym i niedoskonałym wyszukiwaniem w witrynie.

To właśnie wtedy Soňa nawiązała współpracę z Luigi’s Box. Natychmiast zastosowaliśmy analitykę wyszukiwania na SpokojenyPes, aby zobaczyć, co działa dobrze, a co nie. Dane analityczne ujawniły ciekawe wnioski dotyczące sposobu wyszukiwania przez klientów – 35% całkowitego przychodu pochodzi z wyszukiwania w witrynie użytkownika, podczas gdy średni współczynnik konwersji z wyszukiwania w witrynie wynosi 30%.

Mając te wyniki w rękach, wprowadziliśmy wyszukiwanie autouzupełniające, co spowodowało natychmiastowy wzrost współczynnika konwersji wyszukiwania z 7,6% do 14,9% w ciągu tygodnia. Odwiedzający nie musieli już korzystać z wyszukiwania, ponieważ byli przenoszeni bezpośrednio do żądanego produktu lub kategorii.

+96%

Współczynnik konwersji wyszukiwania z Autouzupełnianiem Luigi's Box wzrósł z 7,6% do 14,9%.

Stworzenie lepszej i bardziej zoptymalizowanej wyszukiwarki

Aby jeszcze bardziej ulepszyć funkcję wyszukiwania, sklep internetowy miał dwie opcje. Mógł zoptymalizować swój silnik lub skorzystać z gotowej wyszukiwarki Luigi’s Box. W przypadku SpokojenyPes, Programia opracowała nową elastyczną wyszukiwarkę zoptymalizowaną pod kątem potrzeb, przyzwyczajeń i specyficznej terminologii klientów. Wdrożony w kwietniu 2018 roku wspólny współczynnik konwersji autouzupełniania Luigi’s Box i wyszukiwarki od Programii wynosi średnio ponad 30%.

30%

Nowa wyszukiwarka z autouzupełnianiem zwiększyła współczynnik konwersji wyszukiwania z 14,9% do 30%.

Luigi’s Box was a real eye-opener for us

Luigi’s Box was a real eye-opener for us. E-shoppers often forget to care about customer experience and invest too many resources into advertising. Luigi's Box showed us what we could gain if we did care about our search.

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Wnioski

Dzięki zaawansowanej analityce wyszukiwania, szybkiemu autouzupełnianiu i nowej elastycznej wyszukiwarce, firma SpokojenyPes osiągnęła zauważalny wzrost współczynnika konwersji. We współpracy z Programią, Luigi’s Box pomógł firmie lepiej dotrzeć do nowych klientów i zaspokoić potrzeby tych obecnych.

7.6%
Średni współczynnik konwersji wyszukiwania bez Luigi's Box.
14.9%
Średni współczynnik konwersji wyszukiwania z Autouzupełnianiem Luigi's Box
30%
Średni współczynnik konwersji wyszukiwania z wykorzystaniem funkcji Autouzupełniania Luigi's Box i Wyszukiwania od Programia.

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Gotowi na inspirację? Przejrzyj nasze studium przypadku i dowiedz się, jak Muziker i Luigi's Box razem zrewolucjonizowali rekomendacje produktów online.

Przeczytaj studium przypadku

Diego odnotował wzrost konwersji o 28%

Diego jest znanym sprzedawcą podłóg w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który zdecydował się włączyć Luigi's Box do swojej działalności online i otrzymał doskonałe wyniki.

Przeczytaj studium przypadku

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

Testy wyraźnie pokazały, że rekomendator Luigi's Box otrzymuje znacznie lepsze wyniki niż ich własne rekomendatory. Co więcej, wdrażając go w Kategoriach, uzyskano dodatkowo cenne transakcje.

Przeczytaj studium przypadku

Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

Przeczytaj studium przypadku

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

Przeczytaj studium przypadku
;