NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

SpokojenyPes odnotowuje 96% wzrost współczynnika konwersji w wyszukiwarce

Luigi's Box zwielokrotnił współczynnik konwersji wyszukiwania dla jednego z największych e-sklepów oferujących karmę i artykuły dla zwierząt w Czechach.

SpokojenyPes odnotowuje 96% wzrost współczynnika konwersji w wyszukiwarce

Kiedy Soňa Fialková zakładała e-sklep zoologiczny SpokojenyPes.cz (czyli “Happy Dog”), nie mogła chyba przewidzieć, jak wielki sukces odniesie. Z 25 000 zamówień online miesięcznie stał się jednym z największych e-sklepów w Czechach. Dzięki jej e-sklepowi dziesiątki tysięcy miłośników psów i kotów kupuje co roku wysokiej jakości produkty dla swoich ukochanych pupili.

W 2016 roku SpokojenyPes zatrudniła Programię do opracowania nowego layoutu dla e-sklepu. Podczas przebudowy strony, Programia zauważyła drobny problem. SpokojenyPes posiadał na swojej stronie generyczne rozwiązanie wyszukiwania stron bez dopasowania do ich specyficznego asortymentu. Oznaczało to, że współczynnik konwersji wyszukiwania wynosił średnio tylko 7,6%, podczas gdy potencjał był znacznie wyższy.

Zwiększenie współczynnika konwersji do 14,9% w ciągu tygodnia

Aby dotrzeć do nowych klientów, którzy szukali produktów dla zwierząt, ale nie mogli ich łatwo znaleźć w sklepie internetowym, Programia zasugerowała, aby SpokojenyPes wdrożył dwa środki:

  • Analityka wyszukiwania – dane dotyczące wyszukiwania, które badają interakcje pomiędzy wyszukiwaniem w sieci, wyszukiwarką lub danymi dotyczącymi treści i dostarczają informacji zwrotnych na temat rozwoju wyszukiwania w witrynie
  • Autouzupełnianie wyszukiwania – opcja wyszukiwania typu “jak u ciebie”, która aktywnie pomaga odwiedzającym pokonać najczęstsze problemy związane z ogólnym i niedoskonałym wyszukiwaniem w witrynie.

To właśnie wtedy Soňa nawiązała współpracę z Luigi’s Box. Natychmiast zastosowaliśmy analitykę wyszukiwania na SpokojenyPes, aby zobaczyć, co działa dobrze, a co nie. Dane analityczne ujawniły ciekawe wnioski dotyczące sposobu wyszukiwania przez klientów – 35% całkowitego przychodu pochodzi z wyszukiwania w witrynie użytkownika, podczas gdy średni współczynnik konwersji z wyszukiwania w witrynie wynosi 30%.

Mając te wyniki w rękach, wprowadziliśmy wyszukiwanie autouzupełniające, co spowodowało natychmiastowy wzrost współczynnika konwersji wyszukiwania z 7,6% do 14,9% w ciągu tygodnia. Odwiedzający nie musieli już korzystać z wyszukiwania, ponieważ byli przenoszeni bezpośrednio do żądanego produktu lub kategorii.

+96%

Współczynnik konwersji wyszukiwania z Autouzupełnianiem Luigi's Box wzrósł z 7,6% do 14,9%.

Stworzenie lepszej i bardziej zoptymalizowanej wyszukiwarki

Aby jeszcze bardziej ulepszyć funkcję wyszukiwania, sklep internetowy miał dwie opcje. Mógł zoptymalizować swój silnik lub skorzystać z gotowej wyszukiwarki Luigi’s Box. W przypadku SpokojenyPes, Programia opracowała nową elastyczną wyszukiwarkę zoptymalizowaną pod kątem potrzeb, przyzwyczajeń i specyficznej terminologii klientów. Wdrożony w kwietniu 2018 roku wspólny współczynnik konwersji autouzupełniania Luigi’s Box i wyszukiwarki od Programii wynosi średnio ponad 30%.

30%

Nowa wyszukiwarka z autouzupełnianiem zwiększyła współczynnik konwersji wyszukiwania z 14,9% do 30%.

Luigi’s Box was a real eye-opener for us

Luigi’s Box was a real eye-opener for us. E-shoppers often forget to care about customer experience and invest too many resources into advertising. Luigi's Box showed us what we could gain if we did care about our search.

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Wnioski

Dzięki zaawansowanej analityce wyszukiwania, szybkiemu autouzupełnianiu i nowej elastycznej wyszukiwarce, firma SpokojenyPes osiągnęła zauważalny wzrost współczynnika konwersji. We współpracy z Programią, Luigi’s Box pomógł firmie lepiej dotrzeć do nowych klientów i zaspokoić potrzeby tych obecnych.

7.6%
Średni współczynnik konwersji wyszukiwania bez Luigi's Box.
14.9%
Średni współczynnik konwersji wyszukiwania z Autouzupełnianiem Luigi's Box
30%
Średni współczynnik konwersji wyszukiwania z wykorzystaniem funkcji Autouzupełniania Luigi's Box i Wyszukiwania od Programia.

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Real Dutch Food: Spadek Braku Rezultatów aż o 48%

Real Dutch Food obniżył liczbę "braku wyników wyszukiwania" aż o 48%, dzięki czemu klienci nie będą już spragnieni odpowiednich wyników.

Przeczytaj studium przypadku

Dostosowanie Autouzupełniania w Zoot Podniosło Współczynnik Konwersji o 2,5%

Zoot to internetowy sklep odzieżowy będący częścią największego czeskiego domu mody Digital People. Wraz ze swoją submarką Bibloo jest obecny w 11 krajach europejskich i oferuje ponad 1 milion produktów od 300 marek modowych.

Przeczytaj studium przypadku

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Przeczytaj studium przypadku

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik “Dodaj do koszyka” dla Komfort.pl Wzrósł o 5,25% w Zaledwie Miesiąc

Komfort.pl to polski sprzedawca podłóg i mebli, który od wielu lat jest obecny na polskim rynku i postanowił pozbyć się utraconych możliwości spowodowanych nieefektywnym wyszukiwaniem na stronach internetowych.

Przeczytaj studium przypadku
;