NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania
gandalf logo

Gandalf.com.pl został założony w 2004 roku jako księgarnia internetowa i z czasem stał się wiodącym polskim e-sklepem prowadzonym przez pasjonatów literatury, kultury i rozrywki. Wykorzystuje nowoczesne rozwiązania logistyczne i e-commerce, aby zapewnić wyjątkową obsługę oraz szybką dostawę ponad 300 000 produktów, w tym książek, audiobooków, ebooków, muzyki, filmów, gier, zabawek, artykułów papierniczych i kosmetyków. Dzięki ich zaangażowaniu Gandalf.com.pl stał się miejscem docelowym dla milionów Polaków, którzy chcą wzbogacić swoje domowe kolekcje o nowe pozycje kulturalne i rozrywkowe.

Kosztowny rozwój własnej wyszukiwarki

Decydując się na usprawnienie wyszukiwania, Gandalf.com.pl nie był pewien, czy dalej rozwijać własną wyszukiwarkę, czy wybrać gotową opcję dostępną na rynku. Po analizie i stwierdzeniu, że wewnętrzny rozwój wymaga zbyt wielu zasobów, nawiązali współpracę z Luigi’s Box. Czas i łatwość wdrożenia były kluczowymi czynnikami decyzyjnymi, a Luigi’s Box dobrze spełnił wszystkie wymagania.

Wyszukiwanie Luigi's Box na stronie Gandalf.

Zaskakująco prosta integracja

Zespół Gandalf.com.pl docenił łatwość wdrożenia i szybkie uruchomienie Luigi’s Box w swoim sklepie internetowym. Po implementacji ustaliliśmy, że przeprowadzimy test A/B, w którym przetestujemy ich oryginalne rozwiązanie wyszukiwania z tym z Luigi’s Box.

Test A/B wyszukiwania trwał od 13 stycznia do 12 lutego 2023 r., a jego głównym celem było sprawdzenie, czy korzystanie z wyszukiwania Luigi’s Box w połowie sesji spowoduje wzrost przychodów, transakcji i AOV.

Przychody z Wyszukiwania

Transakcje z Wyszukiwania

AOV z Wyszukiwania

Współczynnik konwersji z Wyszukiwania

Po wdrożeniu Luigi’s Box w sklepie internetowym Gandalf zaobserwowaliśmy wzrost współczynnika konwersji i średniej wartości zamówienia.

Zobacz, jak Wyszukiwanie Luigi’s Box płynnie łączy się z designem Gandalf.com.pl:

Luigi's Box Search implemented at Gandalf website
Luigi's Box Search implemented at Gandalf website

Dalsze poprawki

Współpraca między Luigi’s Box i zespołem Gandalf wcale się na tym nie kończy. Nasi Customer Success Managerowie dbają o to, aby nasze produkty faktycznie pomagały klientom, a także proaktywnie komunikują się z zespołem Gandalf, aby pomóc im jak najlepiej wykorzystać wszystkie funkcje Luigi’s Box. Po udanym uruchomieniu nasi specjaliści pracowali nad udoskonaleniem wyszukiwania pod kątem e-sklepu Gandalf i jego celów biznesowych.

Kontynuowaliśmy pracę nad:

  • Wzmocnieniem produktów w oparciu o atrybuty takie jak popularność, aktualność i dostępność – przeprowadzono dodatkowe szkolenie w celu wykorzystania tej funkcji za pomocą aplikacji Luigi’s Box.
  • Zoptymalizowaliśmy filtrowanie i dodaliśmy dodatkowe parametry specjalnie dla podręczników szkolnych w szczycie sezonu szkolnego.
  • Ulepszyliśmy autoupełnianie poprzez dodanie dodatkowego pola informacyjnego do wyników – np. twarda oprawa, miękka oprawa, audio lub ebook w przypadku książek.

Higher revenue from the search on half the sessions

Luigi’s Box was quick and easy to integrate. It not only visibly improved our search results but allowed us to constantly optimize them as well. Luigi’s team of specialists gave us first-class support from day one, which continued even after the end of testing, tweaking the performance to meet both user and business needs.

Anna Muszyńska
E-Commerce Analyst, Gandalf

Podsumowanie

  • Wzrost konwersji o +10,83% dzięki wykorzystaniu funkcji wyszukiwania
  • Wzrost +2,7% transakcji dzięki korzystaniu z wyszukiwania
  • Wzrost +9,40% AOV dzięki korzystaniu z wyszukiwarki
  • Wzrost +4,42% współczynnika konwersji dzięki korzystaniu z wyszukiwania

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Real Dutch Food: Spadek Braku Rezultatów aż o 48%

Real Dutch Food obniżył liczbę "braku wyników wyszukiwania" aż o 48%, dzięki czemu klienci nie będą już spragnieni odpowiednich wyników.

Przeczytaj studium przypadku

Dostosowanie Autouzupełniania w Zoot Podniosło Współczynnik Konwersji o 2,5%

Zoot to internetowy sklep odzieżowy będący częścią największego czeskiego domu mody Digital People. Wraz ze swoją submarką Bibloo jest obecny w 11 krajach europejskich i oferuje ponad 1 milion produktów od 300 marek modowych.

Przeczytaj studium przypadku

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Przeczytaj studium przypadku

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik “Dodaj do koszyka” dla Komfort.pl Wzrósł o 5,25% w Zaledwie Miesiąc

Komfort.pl to polski sprzedawca podłóg i mebli, który od wielu lat jest obecny na polskim rynku i postanowił pozbyć się utraconych możliwości spowodowanych nieefektywnym wyszukiwaniem na stronach internetowych.

Przeczytaj studium przypadku
;