NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Wyższa satysfakcja klientów zarówno w sferze online, jak i offline

Autouzupełnianie i Analityka Wyszukiwania pomogły EXIsportowi zwiększyć współczynnik konwersji wyszukiwania.

Wyższa satysfakcja klientów zarówno w sferze online, jak i offline

EXIsport to słowacka firma zajmująca się sprzedażą detaliczną artykułów sportowych i mody, działająca na Słowacji z oddziałem internetowym w Czechach. Od momentu powstania w 2003 roku, zajmuje pozycję #1 słowackiego sklepu sportowego. Firma ma 23 mln euro obrotu i 52% wzrostu rok do roku w e-commerce. W lutym 2019 roku weszła na rynek rumuński.

Luigi’s Box improves customer experience

The most significant contribution of Luigi’s Box to EXIsport is an improvement in customer experience. The quicker they find what they search for, and the more relevant the search query is, the higher the chance they complete the purchase.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Jak sklep offline zrozumiał siłę handlu elektronicznego

Po co inwestować w handel online, skoro handel offline generuje większość sprzedaży? Takie pytanie zadał zarząd EXIsport w 2010 roku. Z wieloma dobrze funkcjonującymi sklepami, skupienie się na segmencie online nie wydawało się konieczne, ale zaskakująco było. Trend zakupów online nadchodził i aby pozostać w grze, firma postanowiła zwrócić większą uwagę na swoją obecność w sieci.

Na początku, bycie znaną marką i posiadanie szerokiej oferty zapewniło EXIsportowi pozycję lidera na rynku. Wraz z pojawieniem się międzynarodowych konkurentów, takich jak Sportisimo, Sports Direct i Decathlon w 2015 roku, sytuacja jednak uległa zmianie. Kluczowe było większe zainwestowanie w technologię i marketing internetowy.

Rozpoczęcie współpracy z Luigi's Box

W 2017 roku firma zatrudniła Juraja, doświadczonego konsultanta marketingowego, którego głównym celem było zwiększenie wydajności kampanii PPC i mediów społecznościowych oraz poprawa doświadczenia użytkownika. Po wstępnych testach user experience okazało się, że wyszukiwanie na stronie internetowej miało poważne braki i firma szybko musiała je poprawić. W tym momencie Juraj skontaktował się z Luigi’s Box.

EXIsport wdrożył narzędzie do analizy wyszukiwania i w krótkim czasie uzyskał dostęp do fascynujących wyników. Okazało się, że 30% transakcji odbywa się poprzez wyszukiwanie w sieci, a współczynnik konwersji osób, które korzystają z wyszukiwania jest 2,6 razy wyższy niż tych, które tego nie robią.

Ponadto firma dowiedziała się, że średnia wartość zamówienia osoby korzystającej z wyszukiwania jest o 9% wyższa niż osoby, która z niego nie korzysta. W oparciu o te dane, EXIsport zdecydował się na usprawnienie wyszukiwania w sieci poprzez wprowadzenie wyszukiwania autouzupełniającego.

Searching red jacket in EXIsport store.
Using search to filter colors? No problem.

Uzyskanie natychmiastowych wyników

Połączenie Autouzupełniania i Search Analytics pomogło firmie zwiększyć współczynnik konwersji z wyszukiwania o 32%, co przyczyniło się do zwiększenia przychodów online rok do roku o 52%.

Co zaskakujące, podczas gdy średni czas spędzony na stronie spadł o 17%, przychody wzrosły aż o 52%. Podczas gdy niektórzy analitycy mogliby interpretować to jako zły znak, Juraj mówi, że ci klienci, którzy wchodzą na stronę z myślą o konkretnym produkcie lub kategorii produktów, mogą teraz szybciej znaleźć produkty i nie muszą spędzać na stronie więcej czasu niż to konieczne.

Co ciekawe, z lepszego doświadczenia wyszukiwania korzystają nie tylko klienci, ale także asystenci w sklepach detalicznych, którzy mogą skuteczniej pomagać kupującym.

Co będzie dalej

Zastosowanie Autouzupełniania i Analityki Wyszukiwania doprowadziło do zwiększenia satysfakcji klientów zarówno w sferze online jak i offline. EXIsport nie chce jednak na tym poprzestać.

EXIsport zamierza wykorzystać dodatkowe narzędzia napędzane sztuczną inteligencją z Luigi’s Box, aby zwiększyć swój biznes e-commerce.

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Gigant elektroniczny podniósł wskaźnik konwersji wyszukiwania o +600%.

Nay to wiodący słowacki sklep z elektroniką i jeden z naszych pierwszych większych klientów. W Czechach działa pod marką Electro World.

Przeczytaj studium przypadku

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Gotowi na inspirację? Przejrzyj nasze studium przypadku i dowiedz się, jak Muziker i Luigi's Box razem zrewolucjonizowali rekomendacje produktów online.

Przeczytaj studium przypadku

Diego odnotował wzrost konwersji o 28%

Diego jest znanym sprzedawcą podłóg w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który zdecydował się włączyć Luigi's Box do swojej działalności online i otrzymał doskonałe wyniki.

Przeczytaj studium przypadku

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

Testy wyraźnie pokazały, że rekomendator Luigi's Box otrzymuje znacznie lepsze wyniki niż ich własne rekomendatory. Co więcej, wdrażając go w Kategoriach, uzyskano dodatkowo cenne transakcje.

Przeczytaj studium przypadku

Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

Przeczytaj studium przypadku
;