NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

Testy wyraźnie pokazały, że rekomendator Luigi's Box otrzymuje znacznie lepsze wyniki niż ich własne rekomendatory. Co więcej, wdrażając go w Kategoriach, uzyskano dodatkowo cenne transakcje.

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

EXIsport – wiodący sprzedawca odzieży i sprzętu sportowego na Słowacji – niedawno znacząco zmienił swoje podejście do rekomendowania produktów i poprawy doświadczeń klientów. Sklep internetowy EXIsport rozpoczął 20 rok od swojej działalności i od początku był liderem na Słowacji.

Może pochwalić się 20 latami doświadczeń, zmian i innowacji, które wprowadzili. Działa na rynku słowackim, czeskim i węgierskim. Na Słowacji znajduje się 19 sklepów EXIsport, a obroty w 2022 roku wzrosły o ponad 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest wielokrotnym posiadaczem nagrody Superbrands Award i zdobywcą nagrody MastersGate Award w 2018 roku.

W naszych badaniach, zagłębimy się w historię firmy Exisport, która dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak spersonalizowane rekomendacje produktów, zdołała znacząco zwiększyć nie tylko CTR swoich rekomendatorów, ale także poprawić satysfakcję klientów.

Oto, czego się dowiesz.:

  • EXIsport korzysta z wyszukiwarki Luigi’s Box od 2018 roku
  • Zaufanie przynosi nowe wyzwania
  • Jakie pytania zostały zadane EXIsport w fazie przed testem i jakie były ich wyniki
  • Jakie nastąpiły zmiany

W EXIsport nie jesteśmy nowicjuszami

Nasza współpraca rozpoczęła się w 2018 roku – rok po dołączeniu do EXIsport doświadczonego konsultanta marketingowego, który w teście UX zauważył kilka ciekawych rzeczy. Po wdrożeniu naszego pierwszego produktu – Analityki Luigi’s Box, okazało się, że aż 30% sprzedaży na ówczesnej stronie odbywało się poprzez wyszukiwanie. Współczynnik konwersji osób korzystających z wyszukiwania był kilkukrotnie wyższy niż osób korzystających z nawigacji. W oparciu o te i inne ustalenia, o których możesz przeczytać w naszym poprzednim studium EXIsport, rozwiązali ówczesny problem, wdrażając nasze Wyszukiwanie wraz z autouzupełnianiem.

Kolejny krok w kierunku naszego wspólnego celu

Jak myślisz, jak dalej potoczy się ta historia? Klient, który jest zadowolony z produktu, zyskuje większe zaufanie i docenia wartość współpracy w ramach relacji biznesowych ze sprzedawcą. Ta synergia dotyczy zarówno klienta, jak i sprzedawcę, otwierając przed nimi nowe możliwości i zwiększając efektywność współpracy. W ciągu czterech lat kolaboracji zdecydowanie ulepszyliśmy wyszukiwanie i autouzupełnianie. Nasze algorytmy są coraz lepsze. Dzięki uczeniu maszynowemu dostarczamy trafniejsze wyniki we wszystkich obszarach.

Wyszukiwanie jest spersonalizowane i zapewnia użytkownikowi komfort, którego potrzebuje. Chodzi więc o coś więcej niż tylko o liczby, plany i przychody. Nie wszystko można zmierzyć, a relacja klienta ze sklepem internetowym – w którym zawsze znajduje to, czego szuka, przy minimalnym nakładzie czasu i wysiłku – jest jakościowa na zupełnie nowym poziomie. W ten sposób poprawiamy naszą relację z odbiorcami i ich relację z nami. Wie o tym EXIsport, który po latach udanej współpracy zapragnął wypróbować Luigi’s Box w kolejnym obszarze – rekomendacji produktów.

Testowanie ma znaczenie

Testowanie nowych pomysłów w e-sklepach jest niezbędne z wielu powodów. Jednym z nich jest to, że nawet niewielkie odchylenia w CTR lub CVR mogą znacząco wpłynąć na ogólne przychody e-sklepu. A jeśli jest to sklep internetowy z dużym ruchem, nawet niewielka poprawa współczynników konwersji może znacząco wpłynąć na zwiększenie przychodów. Z drugiej strony, jeśli współczynniki konwersji nie są wystarczająco wysokie, może to doprowadzić do utraty klientów i przychodów. Tak więc testowanie pozwala e-sklepom zidentyfikować słabe i mocne punkty w procesach konwersji, a następnie je zoptymalizować. W ten sposób e-sklepy mogą poprawić doświadczenia użytkowników i zwiększyć prawdopodobieństwo, że klienci będą stale wracać i robić zakupy. Co więcej, jeśli test lub analiza porównawcza będą wysokiej jakości, e-sklep uzyska cenne informacje na temat zachowań klientów, które może wykorzystać do ulepszenia swoich strategii marketingowych i sprzedażowych – tak jak w przypadku EXIsport.

Podobnie jak wielu naszych klientów, Exisport opracowali swojego rekomendatora, wykorzystując własne zasoby i system. W pewnym momencie konieczna była weryfikacja skuteczności tego rozwiązania. Pojawiły się argumenty opowiadające się za ich własnymi rekomendacjami, ale także dyskutowaliśmy, dlaczego to Rekomendator Luigi’s Box może przynieść lepsze rezultaty. Szukaliśmy odpowiedzi na dwa podstawowe pytania, a mogliśmy je uzyskać tylko dzięki testom.

Jaki będzie CTR /clickthrough rate/ po wdrożeniu Luigi's Box Recommender w porównaniu do ich własnych rekomendacji?

Jaki będzie współczynnik CVR /konwersji/ po wdrożeniu rekomendatora Luigi's Box w porównaniu z ich własnymi rekomendacjami?

Już na początku analizy porównawczej, specjaliści z działu marketingu EXIsport stwierdzili, że przeprowadzenie testu nie powinno być realizowane w pośpiechu. Testy rozpoczęły się od zebrania danych z rekomendatora pop-up w koszyku, gdzie pozyskano informacje na temat jego wydajności. Następnie wspólnie przystąpiliśmy do implementacji Rekomendatora od Luigi’s Box. Wdrożenie nie było tak łatwe, ale dzięki współpracy z doświadczonymi ekspertami z EXIsport i ich dostawcami IT z ASdata, z powodzeniem wdrożyliśmy nasze rekomendatory jako alternatywę dla ich oryginalnego narzędzia. Takie połączenie specjalistycznej wiedzy i wsparcia produktowego zapewniło płynny proces implementacji i skuteczne wdrożenie rekomendacji.

Rekomendator pop-up w koszyku to innowacyjna funkcja w sklepie internetowym, która oferuje klinetom spersonalizowane rekomendacje produktów bezpośrednio w koszyku. To poręczne narzędzie jest wyświetlane jako atrakcyjne wyskakujące okienko, które sugeruje dodatkowe produkty w oparciu o preferencje klienta i takie zachowania zakupowe, które mogą go zainteresować.

Rekomendator pop-up w koszyku ma za zadanie ułatwić zakupy i jednocześnie zwiększyć wartość zamówienia. Jego prostota i skuteczność polega na tym, że klient nie opuszcza koszyka, aby zobaczyć polecane produkty. W ten sposób sklep internetowy zapewnia klientom odpowiednie i ekscytujące oferty, poprawiając wrażenia i zwiększając sprzedaż.

Aby przetestować działanie naszego Rekomendatora, wdrożyliśmy go do Kategorii produktów, w której do tej pory nie było żadnych rekomendacji. Naszym głównym celem było monitorowanie jego wpływu na sprzedaż. Podstawowym KPI była liczba transakcji, co pozwoliło nam dokładnie ocenić skuteczność Rekomendatora.

Dane mówią na korzyść Luigi’s Box

Wyniki testów oryginalnych rekomendatorów były dość istotne. Można je wyjaśnić na kilku poziomach. Pierwsze gromadzenie danych z oryginalnych rekomendatorów miało miejsce od lata do późnej jesieni 2022 r., tj. w okresie zakupów prezentów świątecznych i wyprzedaży z okazji Black Friday, co mogło nieco zniekształcić dane. Nie stanowi to jednak problemu.

Jeśli weźmiemy pod uwagę średnią z całego okresu trwania testu, nasze rekomendatory odnotowały wzrost CTR w porównaniu z oryginalnymi o prawie 39%. Czy to nie jest niesamowite?!

Gdybyśmy wzięli średnią tylko z tych miesięcy, w których nie uwzględniono zakupów świątecznych i specjalnych okazji, moglibyśmy mówić o wzroście CTR o prawie 51%. Czyli jeszcze lepiej!

A co z wskaźnikiem CVR? Konwersja odnotowała niewielki spadek na poziomie średniego odchylenia w przedziale od 0,5 do 3,5%. Jest to jednak pomijalne w przypadku tak znaczącego wzrostu CTR.

Zobaczmy jeszcze jak rekomendator wypadł w Kategoriach. Tutaj wartości CTR i CVR były ciekawe tylko dlatego, że nie było ich z czym porównać. Interesująca była natomiast liczba transakcji, której kwoty nie możemy ujawnić, ale ich wartość była bardzo miłym zaskoczeniem przy znacznym zysku, który przyszedł, powiedzmy – ot tak.

Wnioski: “Konieczne jest jak najszybsze wdrożenie Rekomendatora Luigi’s Box…”.

No cóż, nic dziwnego.

Po dokonaniu oceny wybranych metryk wyraźnie widać, że Rekomendator Luigi’s Box może zwiększyć CTR o prawie 39%, a nawet do prawie 51%, w zależności od wybranej metryki. Wzrost ten oczywiście zwiększa również przychody, co jest pożądanym rezultatem dla każdego sprzedawcy. Co więcej, w Kategoriach, Rekomendator może przynieść takie zyski, których wcześniej nie odnotowano. Dlatego też Luigi’s Box Recommender całkowicie zastąpił pierwotne rozwiązanie rekomendatorów w koszykach, a EXIsport wprowadził Rekomendator w Kategoriach jako nowość w swoim sklepie internetowym.

A Ty jak myślisz? Zainspirujesz się i wypróbujesz nasze produkty?

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Gotowi na inspirację? Przejrzyj nasze studium przypadku i dowiedz się, jak Muziker i Luigi's Box razem zrewolucjonizowali rekomendacje produktów online.

Przeczytaj studium przypadku

Diego odnotował wzrost konwersji o 28%

Diego jest znanym sprzedawcą podłóg w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który zdecydował się włączyć Luigi's Box do swojej działalności online i otrzymał doskonałe wyniki.

Przeczytaj studium przypadku

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

Testy wyraźnie pokazały, że rekomendator Luigi's Box otrzymuje znacznie lepsze wyniki niż ich własne rekomendatory. Co więcej, wdrażając go w Kategoriach, uzyskano dodatkowo cenne transakcje.

Przeczytaj studium przypadku

Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

Przeczytaj studium przypadku

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

Przeczytaj studium przypadku
;