NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Stabilna pozycja na kilku rynkach

Pilulka to spółka technologiczna działająca od 2013 roku. Początkowo była to apteka internetowa, która miała również sieć sklepów stacjonarnych w Czechach. Z biegiem lat rozszerzyła jednak swoją działalność na rynki Słowacji, Węgier i Austrii. Ich domeny internetowe oferują tysiące produktów farmaceutycznych, suplementów diety, produktów sportowych i dziecięcych.

Od samego początku założyciele Pilulka dążyli do zaspokojenia potrzeb klientów. Dlatego też stworzyli kompleksową platformę, która płynnie łączy producentów, dystrybutorów, dostawców usług, logistykę i wszystkie istotne informacje.

Search with Autocomplete powered by Luigi's Box on pilulka website's e-shop
One of the great advantages of an online pharmacy Pilulka is the same-day delivery via its own courier service Pilulka Express or the Pilulka Boxes and Pilulka Points.

Jedną z największych zalet apteki internetowej Pilulka jest dostawa tego samego dnia za pośrednictwem własnej firmy kurierskiej Pilulka Express, Pilulka Boxes lub Pilulka Points.

Korzenie współpracy

Pilulka zaczęła korzystać z Luigi’s Box w 2017 roku, kiedy skontaktowaliśmy się z nimi z ofertą optymalizacji współczynnika konwersji dla ich sklepu internetowego. Na początku Pilulka wypróbowała Analitykę Luigi’s Box.

Później, w 2019 roku, rozpoczęły się pierwsze rozmowy na temat wdrożenia Wyszukiwania Luigi’s Box. Ale najpierw przeprowadzono test A/B w domenie CZ.

Pierwszy test A/B na Pilulka.cz

Po stronie Pilulki stopniowo uświadamiano sobie, że wewnętrzne wyszukiwanie nie wystarcza do osiągnięcia pożądanych wyników i zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Między 27 lipca a 25 sierpnia 2021 r. na stronie Pilulka.cz odbył się pierwszy test A/B Wyszukiwania Luigi’s Box i Autouzupełniania.

Test A/B przyniósł świetne wyniki w zakresie wykorzystania wyszukiwania:

+9.5%

Wzrost wartości pojedynczej sesji

+3.48%

wzrost liczby transakcji

+9.36%

wzrost przychodów

+7.58%

wzrost współczynnika konwersji

Rezultatem było wdrożenie Wyszukiwania Luigi’s Box i Autouzupełniania również w innych domenach Pilulka – Czeskiej, Słowackiej, Austriackiej i Węgierskiej.

Wyszukiwanie leków z paracetamolem w sklepie internetowym Pilulka.

Test A/B marży

Pod koniec 2023 r. rozpoczęliśmy kolejny test A/B na stronie Pilulka.cz, tym razem skupiony nie na wykorzystaniu wyszukiwania i współczynnikach konwersji, ale na marży.

Głównym celem testu A/B Marży było zmierzenie wpływu wykorzystania marży w wyszukiwaniu na zachowania zakupowe użytkowników na Pilulka.cz. Wzięliśmy więc oryginalne wyszukiwanie i zmodyfikowane wyszukiwanie, gdzie jedno zawierało sygnały marży, a drugie nie, i porównaliśmy je.

Główne cele

  • wzrost średniej wartości koszyka
  • wzrost średniej marży koszyka

Cele drugorzędne

  • zmiana średniej klikniętej pozycji
  • zmiana przekonwertowanej pozycji (w ramach autouzupełniania).

Oceniliśmy wpływ marży na kilka wskaźników na podstawie danych zebranych między 7 grudnia 2023 r. a 7 stycznia 2024 r. Analityka obejmowała tylko sesje bez odbicia (obejmuje to odwiedzanie wielu stron, spędzanie więcej czasu w witrynie lub wykonywanie pożądanych działań) z bezpośrednimi konwersjami z wyników wyszukiwania. Ruch między wyszukiwaniem z sygnałami marży a tym bez został podzielony w stosunku 50:50.

Wyniki

Wartość koszyka i wartość marży odgrywają ważną rolę w biznesie e-commerce. Wartość koszyka lub średnia wartość zamówienia (AOV) zapewnia wgląd w zachowania zakupowe klientów. Wartość marży lub marża zysku wskazuje, jak skutecznie firmy zarządzają kosztami i generują zyski.

Oba wskaźniki są niezbędne do zrozumienia i optymalizacji wyników finansowych firm z branży e-commerce.

Wyniki testu A/B Marży na stronie Pilulka.cz wykazały wzrost wartości koszyka i marży o kilka procent w przypadku wersji wyszukiwania z aktywnymi sygnałami marży.

Wartość koszyka

Średnia i mediana wartości koszyka jest obliczana jako średnia/mediana wartości koszyka na sesję (łączna suma cen produktów dodanych do koszyka w ramach sesji).

+3.27%

Całkowita wartość koszyka

+4.21%

Średnia wartość koszyka

+2.86%

Mediana wartości koszyka

Wartość marży

Średnia i mediana wartości marży jest obliczana jako średnia/mediana wartości marży na sesję (całkowita suma bezwzględnych marż pozycji dodanych do koszyka w ramach sesji).

+2.97%

Całkowita marża koszyka

+3.89%

Średnia marża koszyka

+1.28%

Mediana marży koszyka

Ten wewnętrzny test A/B, w którym uwzględniliśmy marżę, wykazał znaczny wzrost wartości koszyka i wartości marży koszyka przy użyciu sygnałów marży.

Testy A/B i eksperymenty w aplikacji

Jedną z nowych funkcji, które Luigi’s Box wprowadzi w drugim kwartale 2024 roku, będzie możliwość przeprowadzania testów A/B bezpośrednio w aplikacji.

Sama procedura będzie bardzo prosta. Wystarczy kilka kliknięć, aby samodzielnie zdefiniować, uruchomić i ocenić test A/B. A wszystko to bez udziału programistów czy jakichkolwiek umiejętności programistycznych.

Ponieważ użytkownicy zachowują się nieco inaczej w każdym segmencie, rozważamy unikalne profile dla różnych segmentów (np. moda).

Ponadto będzie istniała możliwość ręcznego dostosowania znaczenia poszczególnych sygnałów (np. popularności, świeżości, personalizacji).

Wreszcie, jeśli chodzi o ocenę, będziesz mógł zobaczyć wpływ testu A/B na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak sesje, konwersje, AOV, CVR itp. w miarę upływu czasu.

Podsumowanie

Testy A/B lipiec - sierpień 2021 r.

  • Przychody +9.36% wzrost
  • Współczynnik konwersji +7.58% wzrost
  • Średnia wartość koszyka +4.21% wzrost
  • Średnia marża koszyka +3.89% wzrost

Testy A/B grudzień 2023 - styczeń 2024

  • Całkowita wartość koszyka +3.27%
  • Średnia wartość koszyka +4.21%
  • Mediana wartości koszyka +2.86%
  • Całkowita marża koszyka +2.97%
  • Średnia marża koszyka +3.89%
  • Mediana marży koszyka +1.28%

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Real Dutch Food: Spadek Braku Rezultatów aż o 48%

Real Dutch Food obniżył liczbę "braku wyników wyszukiwania" aż o 48%, dzięki czemu klienci nie będą już spragnieni odpowiednich wyników.

Przeczytaj studium przypadku

Dostosowanie Autouzupełniania w Zoot Podniosło Współczynnik Konwersji o 2,5%

Zoot to internetowy sklep odzieżowy będący częścią największego czeskiego domu mody Digital People. Wraz ze swoją submarką Bibloo jest obecny w 11 krajach europejskich i oferuje ponad 1 milion produktów od 300 marek modowych.

Przeczytaj studium przypadku

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Przeczytaj studium przypadku

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik “Dodaj do koszyka” dla Komfort.pl Wzrósł o 5,25% w Zaledwie Miesiąc

Komfort.pl to polski sprzedawca podłóg i mebli, który od wielu lat jest obecny na polskim rynku i postanowił pozbyć się utraconych możliwości spowodowanych nieefektywnym wyszukiwaniem na stronach internetowych.

Przeczytaj studium przypadku
;