+9.5%
Wzrost wartości pojedynczej sesji
+3.48%
wzrost liczby transakcji
+9.36%
wzrost przychodów
+7.58%
wzrost współczynnika konwersji
NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.
Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).
Pilulka to spółka technologiczna działająca od 2013 roku. Początkowo była to apteka internetowa, która miała również sieć sklepów stacjonarnych w Czechach. Z biegiem lat rozszerzyła jednak swoją działalność na rynki Słowacji, Węgier i Austrii. Ich domeny internetowe oferują tysiące produktów farmaceutycznych, suplementów diety, produktów sportowych i dziecięcych.
Od samego początku założyciele Pilulka dążyli do zaspokojenia potrzeb klientów. Dlatego też stworzyli kompleksową platformę, która płynnie łączy producentów, dystrybutorów, dostawców usług, logistykę i wszystkie istotne informacje.
Jedną z największych zalet apteki internetowej Pilulka jest dostawa tego samego dnia za pośrednictwem własnej firmy kurierskiej Pilulka Express, Pilulka Boxes lub Pilulka Points.
Pilulka zaczęła korzystać z Luigi’s Box w 2017 roku, kiedy skontaktowaliśmy się z nimi z ofertą optymalizacji współczynnika konwersji dla ich sklepu internetowego. Na początku Pilulka wypróbowała Analitykę Luigi’s Box.
Później, w 2019 roku, rozpoczęły się pierwsze rozmowy na temat wdrożenia Wyszukiwania Luigi’s Box. Ale najpierw przeprowadzono test A/B w domenie CZ.
Po stronie Pilulki stopniowo uświadamiano sobie, że wewnętrzne wyszukiwanie nie wystarcza do osiągnięcia pożądanych wyników i zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Między 27 lipca a 25 sierpnia 2021 r. na stronie Pilulka.cz odbył się pierwszy test A/B Wyszukiwania Luigi’s Box i Autouzupełniania.
Test A/B przyniósł świetne wyniki w zakresie wykorzystania wyszukiwania:
Wzrost wartości pojedynczej sesji
wzrost liczby transakcji
wzrost przychodów
wzrost współczynnika konwersji
Rezultatem było wdrożenie Wyszukiwania Luigi’s Box i Autouzupełniania również w innych domenach Pilulka – Czeskiej, Słowackiej, Austriackiej i Węgierskiej.
Pod koniec 2023 r. rozpoczęliśmy kolejny test A/B na stronie Pilulka.cz, tym razem skupiony nie na wykorzystaniu wyszukiwania i współczynnikach konwersji, ale na marży.
Głównym celem testu A/B Marży było zmierzenie wpływu wykorzystania marży w wyszukiwaniu na zachowania zakupowe użytkowników na Pilulka.cz. Wzięliśmy więc oryginalne wyszukiwanie i zmodyfikowane wyszukiwanie, gdzie jedno zawierało sygnały marży, a drugie nie, i porównaliśmy je.
Oceniliśmy wpływ marży na kilka wskaźników na podstawie danych zebranych między 7 grudnia 2023 r. a 7 stycznia 2024 r. Analityka obejmowała tylko sesje bez odbicia (obejmuje to odwiedzanie wielu stron, spędzanie więcej czasu w witrynie lub wykonywanie pożądanych działań) z bezpośrednimi konwersjami z wyników wyszukiwania. Ruch między wyszukiwaniem z sygnałami marży a tym bez został podzielony w stosunku 50:50.
Wartość koszyka i wartość marży odgrywają ważną rolę w biznesie e-commerce. Wartość koszyka lub średnia wartość zamówienia (AOV) zapewnia wgląd w zachowania zakupowe klientów. Wartość marży lub marża zysku wskazuje, jak skutecznie firmy zarządzają kosztami i generują zyski.
Oba wskaźniki są niezbędne do zrozumienia i optymalizacji wyników finansowych firm z branży e-commerce.
Wyniki testu A/B Marży na stronie Pilulka.cz wykazały wzrost wartości koszyka i marży o kilka procent w przypadku wersji wyszukiwania z aktywnymi sygnałami marży.
Średnia i mediana wartości koszyka jest obliczana jako średnia/mediana wartości koszyka na sesję (łączna suma cen produktów dodanych do koszyka w ramach sesji).
Całkowita wartość koszyka
Średnia wartość koszyka
Mediana wartości koszyka
Średnia i mediana wartości marży jest obliczana jako średnia/mediana wartości marży na sesję (całkowita suma bezwzględnych marż pozycji dodanych do koszyka w ramach sesji).
Całkowita marża koszyka
Średnia marża koszyka
Mediana marży koszyka
Ten wewnętrzny test A/B, w którym uwzględniliśmy marżę, wykazał znaczny wzrost wartości koszyka i wartości marży koszyka przy użyciu sygnałów marży.
Jedną z nowych funkcji, które Luigi’s Box wprowadzi w drugim kwartale 2024 roku, będzie możliwość przeprowadzania testów A/B bezpośrednio w aplikacji.
Sama procedura będzie bardzo prosta. Wystarczy kilka kliknięć, aby samodzielnie zdefiniować, uruchomić i ocenić test A/B. A wszystko to bez udziału programistów czy jakichkolwiek umiejętności programistycznych.
Ponieważ użytkownicy zachowują się nieco inaczej w każdym segmencie, rozważamy unikalne profile dla różnych segmentów (np. moda).
Ponadto będzie istniała możliwość ręcznego dostosowania znaczenia poszczególnych sygnałów (np. popularności, świeżości, personalizacji).
Wreszcie, jeśli chodzi o ocenę, będziesz mógł zobaczyć wpływ testu A/B na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak sesje, konwersje, AOV, CVR itp. w miarę upływu czasu.