NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi’s Box to inteligentne narzędzie, które wyświetla spersonalizowane boksy rekomendacji produktów w Twoim sklepie. Rekomendacje są dopasowane do każdego klienta przy użyciu sztucznej inteligencji.

Luigi’s Box Recommender pokazuje na przykład:

Strona główna

  • ostatnio oglądane produkty
  • nowe produkty
  • popularne produkty

Szczegóły produktu

  • podobne produkty
  • produkty powiązane
  • popularne produkty tej samej marki/kategorii

Możliwe jest wyświetlanie rekomendacji również w różnych innych częściach e-sklepu, np. bezpośrednio w koszyku, na stronie kategorii itp.

Testy A/B w sklepie internetowym NAUREUS

W okresie od 9 listopada do 3 grudnia 2021 roku, we współpracy z e-sklepem NAUREUS (www.naureus.sk), przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy A/B w celu monitorowania wydajności wdrożonego systemu Rekomendacji Luigi’s Box.

Rabaty to najlepsza treść na stronę główną

Oprócz dwóch istniejących boksów rekomendacyjnych, na stronie głównej dodaliśmy dwa nowe – “Polecane dla Ciebie” i “Ostatnio oglądane“. Pierwszy z nich działa na podstawie danych zebranych z wizyty klienta w sklepie, śledząc jego zachowanie – gdzie kliknął, co oglądał lub co kupił. Druga pokazuje ostatnie produkty, które klient oglądał w e-sklepie i pozwala mu wygodnie przejrzeć te produkty. W tym przypadku, najlepiej w obu przypadkach wypadł oryginalny boks rekomendacji rabatowej.

Drugim najlepiej działającym boksem był “Polecany dla Ciebie“, który był tak samo angażujący dla odwiedzających jak boks rekomendacji rabatowych (ten sam CTR* na poziomie 1,6% i ten sam CVR** na poziomie 46,5%) i wygenerował do 84 konwersji wspomaganych. Dla Rekomendatora na stronie głównej jest to doskonały wynik.

W przypadku pola rekomendacji “Ostatnio oglądane “*** oryginalna wersja wypadła lepiej, osiągając CTR 1,2% w porównaniu z 0,4% w przypadku Luigi’s Box, co zaowocowało 207 wspomaganymi konwersjami (w porównaniu z 74 w przypadku Rekomendatora Luigi’s Box). Może to wynikać z faktu, że oryginalna wersja prawdopodobnie posiada dokładniejsze informacje o historii użytkownika.

*Wskaźnik Click-Through Rate to stosunek liczby kliknięć w link do liczby wyświetleń, wyrażony w procentach.
**Wskaźnik Konwersji to stosunek pomyślnie wykonanych akcji do liczby wizyt na stronie wyrażony w procentach.
***Notka: statystyki “Ostatnio oglądane” obejmują wyniki z sekcji o tej samej nazwie umieszczonej przy szczegółach produktu, ponieważ narzędzie analityczne nie potrafi rozróżnić tych danych).

Rekomendacje w koszyku ze współczynnikiem konwersji lepszym niż 50%

Przy pierwotnym rozwiązaniu Rekomendator nie był w ogóle wdrożony w koszyku, więc nie mieliśmy danych do porównania. Jednak wersja z wdrożonym Rekomendator Luigi’s Box osiągnęła obiecujące liczby – do 2,6% CTR i 50,8% CVR, co skutkowało 286 wspomaganymi konwersjami w 96 sesjach.

2.6 %

CTR

50.8 %

CVR

286

konwersje wspomagane

96

sesje

Do 1,8x więcej konwersji dzięki rekomendacjom w szczegółach produktu

Rekomendacje w szczegółach produktu były wdrażane tylko przez 16 dni, ale i tak osiągnęły wyższy CTR (4,7%) niż oryginalne z CTR 3,2%, podczas gdy CVR był porównywalny, 30% vs 34%. Liczba wspomaganych konwersji była 1,8x większa w przypadku Luigi’s Box Recommender, a konkretnie 552 wspomaganych konwersji vs 313 konwersji.

Rekomendacje na stronach kategorii osiągały prawie pięć razy więcej konwersji

Oryginalna wersja zawierała boks z rekomendacjami dla TOP produktów w kategorii, podczas gdy Luigi’s Box wyświetlał spersonalizowane rekomendacje z kategorii. W sumie w Luigi’s Boxie wyświetlono 4x więcej rekomendacji, a CTR wyniósł 0,7% vs 0,5% dla oryginalnej wersji. CVR był porównywalny, 41% vs. 42,9%. W sumie Rekomendator Luigi’s Box wygenerował 83 wspomagane konwersje, podczas gdy oryginalna wersja wygenerowała tylko 17.

+4.8x

więcej wspomaganych konwersji dzięki Luigi's Box

Jak widzimy, rekomendatory Luigi's Box wypadły lepiej we wszystkich przypadkach z wyjątkiem "Ostatnio widziane", a także przyniosły więcej konwersji wspomaganych. Dlatego też klient zdecydował się na kontynuację współpracy i dalsze korzystanie ze spersonalizowanych rekomendacji w swoim sklepie internetowym.

Up to 5-time increase in recommendation conversions

Place of personalized recommendations in the Naureus.sk e-shop was proven by the last year's A/B. With few exceptions, in most cases, Recommender increased the number of conversions, sometimes up to 5 times.

David Škrobánek
Director, Naureus

Dlaczego warto stosować rekomendacje w sklepie internetowym?

Rekomendator Luigi’s Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego e-sklepu. Ogólnie rzecz biorąc, klienci, którzy widzą spersonalizowane rekomendacje, nie tylko pozostają dłużej w sklepie, ale także mniej porównują ceny. Co więcej, dopasowane rekomendacje:

  • Zmniejszają wskaźnik porzucania koszyka – wyświetlanie spersonalizowanych rekomendacji na stronie koszyka może poprawić wskaźnik porzucania koszyka o  4.35%
  • Zwiększają średnią wartość zamówienia (AOV) – spersonalizowane rekomendacje oferują możliwości cross-sell i up-sell, dzięki czemu klient kupuje więcej
  • Wydłużają czasu spędzonego na stronie – klienci pozostają w e-sklepie dłużej, więc możemy uchwycić ich zainteresowanie poprzez polecanie produktów, których wcześniej nie brali pod uwagę lub nie spodziewali się znaleźć
  • Wyróżniają e-sklep na tle konkurencji – aż 80% klientów twierdzi, że chętniej kupi w e-sklepie, który oferuje spersonalizowaną obsługę

Klienci są do 56% bardziej skłonni do powrotu i ponownego zakupu dzięki spersonalizowanym rekomendacjom. Do tego mogą one zwiększyć średnią wartość koszyka zakupowego nawet o 25%, co zdecydowanie się opłaca!

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Gotowi na inspirację? Przejrzyj nasze studium przypadku i dowiedz się, jak Muziker i Luigi's Box razem zrewolucjonizowali rekomendacje produktów online.

Przeczytaj studium przypadku

Diego odnotował wzrost konwersji o 28%

Diego jest znanym sprzedawcą podłóg w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który zdecydował się włączyć Luigi's Box do swojej działalności online i otrzymał doskonałe wyniki.

Przeczytaj studium przypadku

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

Testy wyraźnie pokazały, że rekomendator Luigi's Box otrzymuje znacznie lepsze wyniki niż ich własne rekomendatory. Co więcej, wdrażając go w Kategoriach, uzyskano dodatkowo cenne transakcje.

Przeczytaj studium przypadku

Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

Przeczytaj studium przypadku

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

Przeczytaj studium przypadku
;