NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Wyszukiwarka stron internetowych

Wzmocnij Markę dzięki Wydajnej Wyszukiwarce Internetowej

Dodanie wewnętrznego wyszukiwania na stronie internetowej pomaga odwiedzającym znaleźć to, czego szukają, a jednocześnie wpływa na wyniki finansowe. Jest to kluczowe dla stron e-commerce, ale może być również niezwykle przydatne dla stron opartych na treści.

Czym jest wyszukiwarka stron internetowych?

Funkcja wyszukiwania stron internetowych pozwala użytkownikom przeszukiwać zawartość danej strony lub katalogi produktów z odpowiednią trafnością i szybkością. Jest dostosowana do konkretnej witryny. Stale indeksuje stronę, aby zapewnić łatwy dostęp do najnowszych treści.

Większość stron internetowych instaluje pasek wyszukiwania na swojej stronie i tyle. Jednak prawdziwie wyszukiwanie w witrynie to znacznie więcej niż pole wyszukiwania.

Kto korzysta z wewnętrznej wyszukiwarki

Przyjrzyjmy się branżom, które aktywnie korzystają z wyszukiwania w witrynach:

E-commerce i sprzedawcy

Dzięki skutecznej funkcji wyszukiwania, sklepy e-commerce mogą zachwycić konsumentów, zapewniając im szybkie połączenie z potrzebnymi treściami. Jednocześnie mogą przechwytywać cenne informacje na temat treści i produktów, którymi odwiedzający są najbardziej zainteresowani.

Edukacja i e-learning

Platformy edukacyjne online mogą mieć nawet tysiące kursów i miliony odwiedzających. Posiadanie odpowiedniego wyszukiwania na stronie pozwoli szybko wyszukać lekcje zgodne z zainteresowaniami użytkowników oraz zwiększy liczbę wyświetleń strony i zapisy.

Biblioteki i serwisy informacyjne

Użytkownicy mogą poruszać się po ogromnej bazie artykułów informacyjnych za pomocą filtrów i fasetów. W przypadku bibliotek, czytelnicy mogą w kilka sekund znaleźć ulubionego autora lub konkretną książkę, nawet jeśli nie znają jej pełnej nazwy. To znacznie ułatwia sprawę.

Media i rozrywka

Serwisy takie jak Netflix, Spotify czy YouTube, oferują zaawansowane możliwości wyszukiwania, aby dostarczyć odpowiednie treści. Wykorzystują różne algorytmy uczenia maszynowego i rekomendacji w celu zapewnienia indywidualnych doświadczeń.

Dlaczego wyszukiwarka stron internetowych ma znaczenie w e-commerce

Wygoda
Wygoda

Strony takie jak Google, Amazon czy YouTube są integralną częścią naszego doświadczenia w sieci. Użytkownicy oczekują wygody i szybkości, gdy przychodzi czas na przeglądanie stron internetowych, treści, produktów lub danych.

Zastosowanie
Zastosowanie

Badania sugerują, że odwiedzający, którzy korzystają z wyszukiwania, 1,8 razy częściej znajdują to, czego szukają i dzięki temu zamieniają się w płacących klientów. Zobacz, że narzędzia do wyszukiwania wewnętrznego mogą mieć potężny wpływ na Twoją witrynę e-commerce:

Ulepszone doświadczenia użytkowników
Ulepszone doświadczenia użytkowników

Skuteczna wyszukiwarka łączy istotne wyniki z doskonałym doświadczeniem cyfrowym, a także pozwala użytkownikom filtrować dane i przeglądać różne kategorie produktów. Ta łatwość odkrywania prowadzi do pozytywnych interakcji między odwiedzającymi a Twoją treścią.

Niższy współczynnik odrzuceń (bounce rate)
Niższy współczynnik odrzuceń (bounce rate)

Około 30% odwiedzających stronę internetową opuszcza ją i wybiera stronę konkurencji, ponieważ jest niezadowolona z wyników wyszukiwania. Ale jeśli będziesz oferował fantastyczne doświadczenia, Twoja strona może być tą, do której odwiedzający powrócą.

Lepsze konwersje
Lepsze konwersje

Pomagając odwiedzającym znaleźć to, czego szukają, możesz znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i ich zaangażowanie. Badania Forrester wskazują, że aż 43% odwiedzających natychmiast przechodzi do pola wyszukiwania po wejściu na stronę internetową.

Zwiększona optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
Zwiększona optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Skuteczne wyszukiwanie w witrynie poprawia ogólne wrażenia użytkownika, a to już wielkie osiągnięcie, które Google docenia podczas tworzenia rankingu witryn. Wymagana jest również logiczna, hierarchiczna organizacja treści, która pomaga wyszukiwarce Google zrozumieć Twoje główne produkty i tematy.

Zwiększona wiedza o klientach
Zwiększona wiedza o klientach

Wyszukiwanie w witrynie informuje o tym, czego ludzie szukają. To z kolei zapewnia pomysły na m.in. nową ofertę produktową, wyróżnione produkty, wpisy na blogu dla inboundowych inicjatyw marketingowych, różne zapytania dotyczące Twoich produktów oraz wielkość wyszukiwania.

Jakie funkcje powinna posiadać nowoczesna wyszukiwarka stron internetowych?

Twoje wybrane rozwiązanie wyszukiwania powinno mieć następujące funkcje:

Autouzupełnianie

Autouzupełnianie

Autouzupełnianie wyświetla sugestie słów kluczowych i produktów, na podstawie zapytania wpisywanego przez użytkownika. Wykrywa to, co klient wpisuje i dopasowuje zapytanie do danych w indeksie wyszukiwania. Następnie sugeruje słowa kluczowe lub frazy przechowywane w indeksie, które pasują do wpisywanego zapytania.

Filtry dynamiczne

Filtry dynamiczne

Filtry dynamiczne dostosowują wyniki wyszukiwania, pokazując każdemu odwiedzającemu tylko najbardziej odpowiednie rezultaty. Na przykład, klient szukający laptopów zobaczy tylko filtry związane z laptopami, takie jak rozmiar ekranu, rozdzielczość, dostępne porty.

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja pomaga wyszukiwarkom uszeregować wyniki dla określonej frazy wyszukiwania, biorąc pod uwagę dane dotyczące zachowań i wydajności produktów. Uczy się i rozumie zachowania klientów, aby dostarczyć im lepsze efekty wyszukiwania. Możesz więc zwiększyć współczynniki konwersji oraz zarobki i zdobyć więcej powracających klientów.

Wyszukiwanie kontekstowe

Wyszukiwanie kontekstowe

Ta funkcja wybiera najbardziej trafne wyniki, w zależności od tego, w jakiej kategorii zostało przeprowadzone wyszukiwanie. Gdy odwiedzający stronę internetową kliknie pasek wyszukiwania z zamiarem rozpoczęcia wyszukiwania, narzędzie poleci wyniki tylko z kategorii, która została wybrana.

Wyszukiwanie geograficzne

Wyszukiwanie geograficzne

Wyszukiwanie geograficzne to funkcja, która dostarcza dokładne wyniki zgodnie z geolokalizacją użytkownika i zwiększa szanse na uzyskanie lepszej sprzedaży. Możesz określić, które produkty są dostępne online, lub które są dostępne tylko w określonych lokalizacjach, bez możliwości zdobycia ich gdzie indziej.

Wyszukiwanie semantyczne

Wyszukiwanie semantyczne

W przeciwieństwie do wyszukiwania leksykalnego, które szuka tylko dosłownych dopasowań dla pytania, wyszukiwanie semantyczne rozumie ogólne znaczenie i intencje stojące za słowami. Wybrana wyszukiwarka powinna więc być w stanie zrozumieć znaczenie zapytania użytkownika bez względu na slang, żargon i pisownię.

Rozpocznij pracę z wyszukiwarką Luigi’s Box

Wyszukiwarka Luigi’s Box pomoże Ci posortować i uszeregować wyniki wyszukiwania zgodnie z preferencjami każdego klienta, radząc sobie z błędami gramatycznymi, literówkami i synonimami. Zarezerwuj rozmowę demonstracyjną z jednym z naszych ekspertów i dowiedz się, w jaki sposób nasza wyszukiwarka może przynieść korzyści Twojemu biznesowi online.

Czy oprogramowanie do wyszukiwania stron internetowych jest opłacalne?

Wyszukiwarka stron internetowych nie tylko dostarcza dokładnych sugestii, ale także prowadzi użytkowników podczas odkrywania zawartości strony. W ten sposób pomaga im odkryć treści, o których mogli nawet nie wiedzieć.

Współczynnik konwersji dzięki wyszukiwarce witryn może być nawet o 50% wyższy od średniej. Dobre rozwiązanie w zakresie wyszukiwania przynosi wysokie ROI, a sklepy internetowe, które go nie posiadają, tracą wiele przychodów.

Kim są liderzy branży?

Oto kilka wyszukiwarek wartych uwagi, według G2:

Luigi's Box

Luigi’s Box to kompleksowe rozwiązanie do wyszukiwania i odkrywania produktów, zaprojektowane specjalnie dla firm z branży e-commerce.

Wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby zapewnić odwiedzającym najlepsze narzędzia do odkrywania produktów.

Algolia

Wyszukiwarka Algolia oferuje szereg funkcji dla firm e-commerce, takich jak autouzupełnianie wyszukiwania, tolerancja literówek, zarządzanie synonimami, filtry i fasety, aby pomóc klientom szybko znaleźć odpowiednie produkty w Twojej witrynie.

Wyszukiwanie na stronie AddSearch

AddSearch umożliwia dostarczenie szybkich wyników z możliwością dostosowania pól wyników i zwiększenia dostępności wyszukiwania. Pulpit nawigacyjny użytkownika pozwala kontrolować wszystkie wyszukiwania. Możesz również tworzyć inteligentne wyszukiwania.

Indeks relacji

Indeks relacji wyszukiwania w e-commerce

Odkryj czynniki wpływające na relacje z produktami. Zobacz poniższy wykres, aby uzyskać wgląd w łatwość prowadzenia działalności, jakość wsparcia i rekomendacje.

Firma
Wynik
Raporty G2

Nabierz rozpędu razem z nami!

Wyniki Momentum dla wyszukiwania e-commerce wyświetlają wynik Momentum każdego produktu na osi pionowej i wynik Satysfakcji na osi poziomej, w oparciu o algorytmy G2. Produkty znajdujące się w zacienionym obszarze to 25% najlepszych wyników Momentum Grid®.

Studia przypadków

Zobacz, jakie wyniki osiągają nasi klienci

Logo Dr.Max
+230%

współczynnik konwersji dla wybranego segmentu produktowego

Przeczytaj studium przypadku
+600%

współczynnik konwersji wyszukiwania

Przeczytaj studium przypadku
+320%

średni współczynnik konwersji

Przeczytaj studium przypadku
+100,000 €

oprócz standardowego rocznego dochodu

Przeczytaj studium przypadku
+10,5%

współczynnik konwersji wyszukiwania

Przeczytaj studium przypadku

Porozmawiaj z ekspertem.

Zaplanuj rozmowę demonstracyjną i porozmawiajmy o tym, jak możemy rozwinąć Twój biznes dzięki naszym inteligentnym rozwiązaniom e-commerce.

Umów się na demo call

Zacznij od analityki Luigi's Box, aby zidentyfikować wady swojej wyszukiwarki

Analityka Luigi’s Box oferuje pulpit nawigacyjny, który dostarcza bardzo szybki wizualny feedback na temat stanu wyszukiwania, a ponadto pomaga zrozumieć:

  • Czy Twoje wyszukiwanie prowadzi do konwersji
  • Jaka jest liczba “braku wyników“, które otrzymują Twoi klienci
  • Jaka jest liczba wyszukiwań, które prowadzą do nieistotnych treści
  • I wiele więcej!

Możesz wypróbować demo z przykładowymi danymi, aby lepiej zrozumieć, o co chodzi.

Luigi's Box jest kompatybilny z każdą stroną internetową

Istnieją trzy sposoby dostarczenia danych produktu do Luigi’s Box.

Synchronizacja przez API

Dane będą przesyłane na nasze serwery. Dlatego aktualizacje produktów będą wysyłane tylko wtedy, gdy ulegną zmianie. Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych.

Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane. Luigi’s Box jest kompatybilny z każdą platformą e-commerce.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Łączniki platform

Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych, więc nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju.

Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane, a Ty przejdziesz do kroku czwartego. Jeśli nie korzystasz z żadnej z tych platform, możesz wybrać, czy chcesz synchronizować dane za pośrednictwem interfejsu API, czy feedów.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Synchronizacja za pomocą feedów

Dane będą pobierane z serwerów użytkownika. Jeśli nastąpi zmiana w produkcie, nie będziemy o tym wiedzieć, dopóki kanał nie zostanie przetworzony ponownie. Aktualizacja danych odbywa się zazwyczaj sześć razy dziennie.

Do synchronizacji danych można użyć API lub feedów. Potrzebuje aktualnych danych o produktach, kategoriach, markach i (opcjonalnie) artykułach.

Pro Tip: Jeśli korzystasz z obsługiwanej platformy, możemy skonfigurować łączniki danych. Nie ponosisz żadnych kosztów rozwoju. Możemy pobrać wszystkie potrzebne dane.

Wypróbuj nasze narzędzia za darmo

Chcesz zmierzyć wydajność swojego sklepu internetowego i wypróbować zaawansowane funkcje Wyszukiwania i Rekomendatora? Oferujemy 30-dniowy okres próbny!

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest wyszukiwarka stron internetowych i w czym pomaga?

Wyszukiwanie w witrynie to wewnętrzna funkcja, która umożliwia użytkownikom szybkie i trafne przeszukiwanie zawartości danej strony lub katalogów produktów. Kiedy użytkownik wpisuje swoje zapytanie, wyszukiwarka odpowiada i pokazuje zestaw wyników. Wyszukiwanie kończy się, gdy użytkownik znajdzie to, czego szukał.

Dlaczego wyszukiwarka stron internetowych jest tak ważna w e-commerce?

Narzędzie do wyszukiwania stron pozwala użytkownikom znaleźć odpowiednie produkty na stronie. W rezultacie pomaga markom poprawić konwersje, przychody i zadowolenie użytkowników. Jest to również najlepszy sposób, aby odwiedzający powiedzieli Ci, czego szukają i abyś mógł dostosować stronę do ich konkretnych potrzeb.

Jak wybrać najlepszego dostawcę wyszukiwarki stron internetowych?

Oto kilka kluczowych funkcji, które musi mieć Twoje narzędzie do wyszukiwania stron:

  • Autouzupełnianie
  • Dynamiczne filtry
  • Sztuczna inteligencja
  • Wyszukiwanie kontekstowe
  • Wyszukiwanie geograficzne
  • Wyszukiwanie semantyczne

Jak wdrożyć wyszukiwarkę internetową na swojej stronie?

Najbardziej oczywistym sposobem jest zbudowanie wyszukiwarki na swojej stronie. Jest to jednak najdroższa i najbardziej czasochłonna opcja. Budowa własnej wyszukiwarki daje Ci pełną kontrolę nad jej technologią i funkcjonalnością, ale wymaga wiedzy, umiejętności i stałego utrzymania.

Znacznie lepszą alternatywą jest współpraca z zewnętrznym dostawcą, który zapewnia niestandardowe doświadczenia. Możesz cieszyć się prostym wdrożeniem, bogatymi funkcjami i wysokiej jakości wsparciem. Postawienie na wyszukiwarkę Luigi’s Box, to mądry wybór, który gwarantuje, że otrzymasz narzędzie, które jest zoptymalizowane do twoich potrzeb i nie pozostawi twoich gości sfrustrowanych.