- Sposoby na zwiększenie przychodów e-commerce
- #1 Ułatw sobie wyszukiwanie produktów
- #2 Korzystaj z narzędzi analitycznych
- #3 Zapewnij klientom odpowiednie rekomendacje produktów
- #4 Spraw, aby Twoja strona była przyjazna dla użytkownika
- #5 Bądź aktywny na mediach społecznościowych
- #6 Wypróbuj testy A/B
- #7 Zadbaj o swoich lojalnych klientów
- #8 Popraw swoją strategię optymalizacji dla wyszukiwarek
- #9 Utrzymuj swoich wracających klientów za pomocą kodów rabatowych
- #10 Spraw, aby monitorowanie metryk stało się nawykiem
- #11 Spraw, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych
- #12 Zachęć swoich klientów do zakupu
- #13 Reaguj na recenzje klientów
- Zwiększ przychody swojego sklepu internetowego dzięki Luigi’s Box
Przygotowaliśmy wpis na blogu z topowymi taktykami wzrostu przychodów i podpowiemy Ci, jak je wdrożyć.
Tak więc, przeskoczmy od razu do szczegółów.
Sposoby na zwiększenie przychodów e-commerce
Zebraliśmy dla Ciebie 13 istotnych metod.
#1 Ułatw sobie wyszukiwanie produktów
Dzięki Luigi’s Box możesz zapewnić swoim klientom fantastyczne doświadczenie klienta dzięki ich wyszukiwaniu na stronie i rekomendacjom produktów zasilanym sztuczną inteligencją.
Sprawdźmy, jakie rozwiązania oferuje.
- Pasek wyszukiwania pozwala Twoim klientom szybko znaleźć produkty. Ponadto, dzięki AI, Luigi’s Box nadaje priorytety odpowiednim produktom do wyszukiwanych haseł.
- Autouzupełnianie upraszcza i przyspiesza wyszukiwanie produktów. Nie ma potrzeby wpisywania pełnego tytułu produktu w polu wyszukiwania. Zamiast tego, autouzupełnianie sugeruje wyniki, zanim klienci wpiszą termin w pasku wyszukiwania.
- Pozbądź się komunikatów “bez wyników” dzięki Luigi’s Box. Oprogramowanie doskonale radzi sobie z literówkami i błędami w pisowni, aby wyeliminować niedokładne wyniki. Ponadto, dzięki pomocy autokorekty, kupujący zawsze otrzymują odpowiednie sugestie dotyczące produktów.
✨ Dodatkowo, dzięki zoptymalizowanemu katalogowi produktów, maksymalizujesz efektywność wyszukiwania produktów.
#2 Korzystaj z narzędzi analitycznych
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi analitycznych, które mogą pomóc Ci w zwiększeniu przychodów e-commerce. Są one świetnym wsparciem, ponieważ.
Mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć Twoich klientów
Dzięki zrozumieniu, kim są Twoi klienci i czego chcą, możesz skuteczniej dostosować do nich swoją ofertę. Na przykład możesz zobaczyć, jak często szukają konkretnych produktów lub jak wiele wyszukiwań spowodowało wyższy współczynnik konwersji i poprawę zadowolenia klientów. A dane te można szybko uzyskać, korzystając z analityki Luigi’s Box .
Narzędzia analityczne mogą pomóc w optymalizacji witryny pod kątem konwersji
Dzięki zrozumieniu, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, możesz wprowadzić zmiany, które pomogą Ci zamknąć więcej sprzedaży online. Ponadto, dzięki narzędziom analitycznym Luigi’s Box, łatwo jest znaleźć błędy, które kierują użytkowników na niewłaściwą stronę docelową i natychmiast je naprawić.
Narzędzia pomagają skuteczniej planować kampanie
Śledzenie tego, jak zachowują się Twoi klienci, ułatwia tworzenie kampanii, które napędzają przychody. Luigi’s Box to świetna platforma, która pokazuje preferencje klientów, dzięki czemu możesz dostosować swoją strategię marketingową i przyciągnąć potencjalnych nabywców.
#3 Zapewnij klientom odpowiednie rekomendacje produktów
Kiedy klienci przeglądają produkt, upewnij się, że wyświetlasz odpowiednie sugestie. Użytkownik musi być w stanie znaleźć przedmioty związane z produktem, którego szuka. Na przykład, gdy klient szuka czapki, może chcieć znaleźć pasujący szalik w polu rekomendacji.
Zwiększa to możliwość zakupu produktu komplementarnego. A także jest to sposób na skrócenie ścieżki zakupowej. Użytkownik nie musi wpisywać zapytania w polu wyszukiwania. Zamiast tego może jednym kliknięciem znaleźć powiązany przedmiot w sekcji sugestii.
Luigi’s Box zapewnia również takie rozwiązanie. W rezultacie możesz wdrożyć Rekomendator w swojej witrynie e-commerce i sprawić, że zakupy będą bezproblemowym doświadczeniem.
#4 Spraw, aby Twoja strona była przyjazna dla użytkownika
Łatwa w nawigacji strona internetowa jest kluczowa, gdy chcesz zwiększyć sprzedaż ecommerce. Kiedy strona jest nieintuicyjna, potencjalni klienci mogą pójść na zakupy gdzie indziej. Rynek ecommerce jest duży i jest na nim wielu konkurentów.
Przyjazna dla użytkownika strona internetowa to dziś standard. Dlatego powinieneś postawić się w roli klientów i sprawdzić, czy podróż klienta jest płynnym procesem.
Oto przydatna checklista. Upewnij się, że:
- Czas ładowania Twojej strony jest jak najkrótszy
- Kontakt z obsługą klienta jest łatwy
- Polityka zwrotów jest jasno opisana
- Klienci mogą łatwo znaleźć linki do mediów społecznościowych
- Ceny, dostępność produktów i koszty wysyłki są łatwo dostępne
- Kluczowe CTA (call to action) znajdują się w górnej części witryny
- Wygodnie jest znaleźć produkty za pomocą inteligentnego paska wyszukiwania
- Korzystasz z narzędzi e-commerce, które zwiększają sprzedaż
- Proces płatności jest szybki (upewnij się, że możliwe jest dokonanie płatności przez gościa)
Lista może być nieskończona, ale my zebraliśmy te najbardziej kluczowe wskazówki. Postępowanie zgodnie z tymi wskazówkami pomaga przekształcić niezadowolonych prospektów w szczęśliwych klientów i zwiększyć marże zysku.
#5 Bądź aktywny na mediach społecznościowych
Platformy mediów społecznościowych są naprawdę potężne. Około pięciu miliardów ludzi jest dziś aktywnych na mediach społecznościowych. To ogromna liczba, prawda? Na szczęście firmy e-commerce mogą wykorzystać ją na swoją korzyść, tworząc kampanie w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do coraz większej liczby osób.
Ponadto, taktyki mediów społecznościowych, takie jak ukierunkowane reklamy, budowanie społeczności lub współpraca z influencerami i celebrytami, to doskonałe sposoby na generowanie przychodów. Wdrożenie tych wskazówek do swojej strategii marketingowej jest zdecydowanie dobrym pomysłem.
Ponadto, będąc aktywnym na mediach społecznościowych, zwiększasz świadomość marki. Oznacza to, że użytkownicy są świadomi Twojej obecności i nawet jeśli nie są Twoimi klientami, wiedzą o Tobie. Jest więc większe prawdopodobieństwo, że później kupią Twoje produkty.
Co więcej, dostarczanie wartościowych treści online to także sposób na przyciągnięcie nowych konsumentów. I to nie tylko! To obopólna korzyść – media społecznościowe są fantastycznym źródłem insightu na temat nabywców i grup docelowych. Na przykład na temat ich preferencji i zachowań zakupowych – możesz sprawdzić, ile osób odwiedza Twoją stronę internetową, klikając w link zawarty w poście.
#6 Wypróbuj testy A/B
Testy A/B to metoda prowadzenia badań user experience. Odbiorcy oglądają dwie lub więcej wersji strony internetowej lub jej elementów. A następnie badacze sprawdzają, która wersja jest lepsza. Innymi słowy, analizują, która wersja generuje więcej konwersji.
W ten sposób można dowiedzieć się, jaki design, treści czy metody są najbardziej skuteczne. Można na przykład sprawdzić, jakie CTA, pola formularza czy tytuł działają lepiej. Jeśli więc nie jesteś pewien, co może zwiększyć przychody Twojego e-sklepu, nie bój się sprawdzić tego za pomocą testów A/B.
💡 Klikalne CTA zmniejszają porzucanie koszyka.
Odbiorcy są unikalni, a ich preferencje mogą się zmieniać w czasie. Takie eksperymenty dadzą Ci większy obraz Twojej grupy docelowej.
#7 Zadbaj o swoich lojalnych klientów
Lojalni klienci są przywiązani do marki – najprawdopodobniej wybierają Cię nad konkurencją. Kupujący, którzy wracają, są cenni dla biznesu. Istnieje wiele sposobów, jak możesz zwiększyć lojalność klientów, np. poprzez prowadzenie programu lojalnościowego. Oferowanie im specjalnych ofert i innych korzyści jest jednym z najlepszych sposobów na to, by klienci robili z Tobą interesy.
Aby zyskać więcej lojalnych klientów, powinieneś:
- Promować swój program lojalnościowy
- Zachęcać ludzi do przyłączenia się do niego za pomocą specjalnych ofert lub zachęt
- Pytać o opinie i recenzje produktów
Korzystanie z tych wskazówek pomoże Ci rozwinąć silną grupę klientów, którzy pozostaną z Tobą przez długi czas.
#8 Popraw swoją strategię optymalizacji dla wyszukiwarek
Strona internetowa zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek może przynieść korzyści Twojej firmie na wielu poziomach. Na przykład dokładne badania słów kluczowych pomogą Ci zwiększyć widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Aby być bardziej szczegółowym, słowa kluczowe to hasła, które ludzie wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć odpowiednie wyniki.
Ponadto, skuteczna strategia SEO zwiększy ruch na Twojej stronie i poszerzy bazę klientów. Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś kupi Twoje produkty lub usługi.
Niestety, bez SEO, trudno jest uplasować się w organicznych wyszukiwaniach. Takie wyszukiwania napędzają ponad połowę ruchu w wyszukiwarce na Twojej stronie, więc warto podjąć wysiłek. Najlepszym sposobem na wzmocnienie strategii SEO jest zatrudnienie profesjonalisty. Zdejmie on ciężar z ciebie, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na innych istotnych kwestiach.
Kiedy praca z ekspertem SEO nie jest możliwa, istnieje kilka pomocnych wskazówek.
- Szukaj słów kluczowych odpowiednich dla Twojej witryny.
- Upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
- Twórz unikalne tytuły, nagłówki i opisy produktów.
- Używaj języka klientów do opisywania produktów (recenzje klientów).
Będziesz zadowolony, że to zrobiłeś, nawet jeśli wydaje się, że to dużo pracy.
#9 Utrzymuj swoich wracających klientów za pomocą kodów rabatowych
Kody rabatowe są bardzo skuteczne i mogą prowadzić do ogromnego wzrostu przychodów. Kluczem jest, aby robić to strategicznie. Oto jak możesz je wykorzystać w pełni.
- Użyj atrakcyjnego kodu. Twój kod powinien być czymś, co będzie się wyróżniać i będzie łatwe do zapamiętania przez klientów. Dobry kod rabatowy sprawi, że klienci chętniej z niego skorzystają i wrócą do Twojego sklepu na zakupy.
- Promuj swój kod regularnie. Upewnij się, że Twoi klienci wiedzą o kodach rabatowych, promując je za pomocą różnych kanałów, takich jak e-mail, media społecznościowe czy Twoja strona ecommerce.
- Śledź, ile osób korzysta z kodu rabatowego. Ta informacja pomoże Ci ocenić, jak skuteczne są kody w napędzaniu powtarzalnego biznesu. Jeśli zauważysz znaczny wzrost sprzedaży po wdrożeniu kampanii z kodami rabatowymi, będziesz wiedział, że warto ją kontynuować w przyszłości.
#10 Spraw, aby monitorowanie metryk stało się nawykiem
Aby wiedzieć, jak działa Twój e-sklep, musisz regularnie śledzić metryki. Robiąc to, będziesz mógł podejmować bardziej świadome decyzje i wychwycić wszelkie obszary, które zasługują na uwagę i poprawę.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.
- Wskaźniki odrzuceń – pokazują one procent osób, które wchodzą na Twoją stronę internetową i opuszczają ją bez przeglądania innych stron lub interakcji. Jest to liczba odwiedzających, którzy odbijają się od Twojej strony.
- Strony na sesję – dzięki tej metryce możesz sprawdzić, ile stron zostało obejrzanych przez odwiedzających podczas jednej sesji. Im wyższa liczba, tym bardziej zainteresowani i zaangażowani są klienci.
- Współczynnik konwersji e-commerce – jest to jedna z najważniejszych metryk, która informuje o tym, jak skuteczne są Twoje kampanie i działania marketingowe. Pomaga śledzić, ilu użytkowników kupiło Twoje produkty lub usługi.
- Średnia wartość zamówienia (AOV) – jeśli chcesz wiedzieć, ile pieniędzy klienci wydają średnio na Twoje produkty, metryka AOV pokaże Ci te dane. Ponadto podpowiada, które produkty są najbardziej popularne.
Dzięki Google Analytics możesz śledzić wszystkie te metryki. Jednak to tylko kilka z nich. Aby dowiedzieć się więcej, poznaj szczegółowo istotne metryki dla e-commerce.
#11 Spraw, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych
Kiedy strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, oznacza to, że można ją wygodnie przeglądać i używać na urządzeniach mobilnych. Obecnie coraz więcej osób korzysta z telefonów i tabletów, aby uzyskać dostęp do Internetu. W takim przypadku, jeśli strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, może być trudna do odczytania lub użycia na małym ekranie. Może to spowodować rezygnację z procesu kasowego i ostatecznie zakupu. Co więcej, nie przyjazna dla urządzeń mobilnych strona sprawia, że kupujący porzucają swoje koszyki.
#12 Zachęć swoich klientów do zakupu
Może wydaje się to oczywiste, ale wielu marketerów o tym zapomina. Zmotywowanie użytkowników strony lub aplikacji do dokonania zakupu zrobi różnicę. Musisz jednak włożyć w to trochę wysiłku, na przykład stosując pewne techniki psychologiczne.
Ograniczenie czasu rabatu lub zaoferowanie darmowej wysyłki na określonych warunkach przyspieszy decyzje klientów. Na przykład 20% zniżka dostępna tylko przez 24 godziny sprawi, że klienci będą kupować szybciej i zwiększą sprzedaż ecommerce.
Pamiętaj również, że język, którego używasz, jest wpływowy. Zwroty takie jak “dzisiaj jest twoja ostatnia szansa”, “ostatnia okazja, aby ją zdobyć” lub “nie przegap tej oferty” mogą mieć znaczenie podczas prezentowania wygasających kodów promocyjnych.
Sprawdź najczęstsze błędy e-commerce i złe praktyki, aby zmaksymalizować swoje wysiłki.
#13 Reaguj na recenzje klientów
Recenzje online są integralną częścią zakupów online. Przed dokonaniem zakupu klienci sprawdzają, czy produkt lub usługa są niezawodne, przeglądając sekcję recenzji.
Doskonałą strategią jest odpowiadanie na swoje referencje. Robiąc to, pokazujesz szczere zainteresowanie opiniami klientów. Bądź jednak przygotowany na obsługę zarówno negatywnych, jak i pozytywnych recenzji. Jeśli kupujący jest zadowolony z produktu i poleca go, napisz krótką wiadomość i podziękuj.
Kiedy są negatywne recenzje, również powiedz, że dziękujesz za opinie klientów. Spędzili czas i pieniądze na Twój produkt, a jeśli są rozczarowani, zaoferuj zwrot pieniędzy. Pamiętaj, aby zapewnić niezadowolonych użytkowników, że zgłaszasz problem do odpowiedniego działu i zapewniasz, że go naprawisz.
💡 Pamiętaj, że opinie klientów są doskonałą inspiracją dla Twoich opisów produktów.
Zwiększ przychody swojego sklepu internetowego dzięki Luigi’s Box
Luigi’s Box to świetna platforma, która pomaga firmom ecommerce napędzać większą sprzedaż online. Dzięki jej narzędziom, takim jak pasek wyszukiwania napędzany przez AI, autouzupełnianie, analityka, spersonalizowane wyniki, filtry i inne, zapewnisz wspaniałe doświadczenie zakupowe. A to znacząco przyczynia się do wzrostu przychodów.
Sprawdzenie use case’ów pozwoli nam lepiej zrozumieć, jak to działa.
Dlaczego warto czekać? Zaloguj się, aby zmaksymalizować swoje przychody już dziś!
Barbora czaruje słowami w Luigi's Box jako specjalista ds. marketingu produktów. Pisaniem zajęła się podczas studiów, jako wolontariuszka w różnych stowarzyszeniach obywatelskich. Oprócz bycia częścią zespołu marketingowego Luigi's Box, współorganizuje konferencję TEDxBratislava, gdzie zajmuje się marketingiem i PR.
Więcej wpisów tego autora