Wyszukiwanie kontekstowe to funkcja Luigi’s Box, która pozwala wyszukiwarce pokazać najbardziej trafne wyniki na podstawie kategorii produktów i działów.
Ta funkcja wybiera najdokładniejsze wyniki produktów w zależności od tego, w jakiej kategorii zostało przeprowadzone wyszukiwanie. Kiedy odwiedzający witrynę kliknie na pasek wyszukiwania z zamiarem rozpoczęcia wyszukiwania produktów, pasek będzie rekomendował wyniki tylko dla kategorii, którą wybrał odwiedzający.
Jak można wykorzystać wyszukiwania kontekstowego (wyszukiwanie w pionie)?
Wyszukiwanie kontekstowe jest świetną funkcją pomagającą odwiedzającym stronę internetową zwiększyć szansę na znalezienie pożądanego wyniku, a w konsekwencji zwiększyć sprzedaż online. Ta funkcja zapewnia, że zostaną wyświetlone tylko produkty istotne dla danej kategorii. Dlatego, jeśli klient szuka produktu, który ma tę samą nazwę, co produkt z innej kategorii, nigdy nie napotka błędnych wyników z innej kategorii niż ta, w której dokonał wyszukiwania.
Na przykład, jeśli klient wyszuka “gitarę” w kategorii zabawek, zostaną mu pokazane tylko wyniki dotyczące zabawek gitarowych, a nie rzeczywistych gitar.
Jakie są korzyści z wyszukiwania kontekstowego (wyszukiwanie w pionie)?
- Rekomendowanie wyników na podstawie kategorii produktu
- Zwiększenie dokładności wyszukiwania
- Poprawienie satysfakcji klienta