"Ta okazja nadarzyła się we właściwym czasie w ewolucji Luigi's Box. Pracowaliśmy nad przejęciem Persoo od kilku miesięcy. Łączy nas podobna kultura organizacyjna, wizja produktów oraz spojrzenie na scenę e-commerce i jej przyszły rozwój. Cieszymy się, że zespół Persoo stanie się naszą częścią, dzięki czemu zyskamy więcej ekspertów, wzmocnimy naszą pozycję w Europie i będziemy wspólnie pracować nad nowymi celami. Jeśli chodzi o naszych klientów, przejście będzie płynne i łatwe. Jesteśmy przekonani, że zarówno klienci Persoo, jak i Luigi's Box skorzystają z jeszcze wyższej jakości produktu" - mówi Gejza Nagy, współzałożyciel i CEO Luigi's Box.
Luigi’s Box przejmuje Persoo z siedzibą w Pradze i wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku
Praga, 8 stycznia 2024 r.
Szybko rozwijająca się słowacka firma Luigi’s Box zakończyła ubiegły rok znaczącym sukcesem – przejęciem czeskiego konkurenta Persoo. Ta wielomilionowa transakcja umocniła jej pozycję lidera w zakresie optymalizacji wyszukiwania na rynku czeskim i słowackim. Rekomendator Luigi’s Box, który ulepsza e-sklepy dzięki spersonalizowanemu wyszukiwaniu i rekomendacjom produktów przy użyciu sztucznej inteligencji, jest rentowny od czterech lat i przez dwa kolejne lata znajdował się w rankingu Deloitte Fast 50 w Europie Środkowej. Firma zdobyła miejsce wśród wiodących globalnych platform wyszukiwania e-commerce. Przejęcie Persoo, które stanie się integralną częścią Luigi’s Box, oznacza nowy etap rozwoju.
Synergia w Wyszukiwaniu
Obie firmy opracowują spersonalizowane rozwiązania wyszukiwania i rekomendacji produktów dla sklepów internetowych, w pełni wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Sukces i rozwój obu firm zostały wielokrotnie docenione w rankingu Deloitte Fast 50.
W ubiegłym roku, drugi rok z rzędu, Luigi’s Box znalazł się wśród najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej, a Persoo pojawiło się na liście Technology Fast 50 2023 w Czechach. Luigi’s Box od lat odnotowuje znaczący rokroczny wzrost, obsługując obecnie ponad 3500 sklepów internetowych.
Wraz z Persoo będą świadczyć usługi dla klientów takich jak Alza, Muziker, Košík.cz, sieci aptek Benu i Dr. Max oraz firm takich jak Makro czy Mountfield. Integracja Persoo z Luigi’s Box ma na celu wprowadzenie nowych innowacji i optymalizacji na rynku e-commerce.
"Obserwujemy i inspirujemy się wzajemnie z Luigi's Box od kilku lat. Pomysł połączenia sił pojawiał się wielokrotnie na przestrzeni lat, a pod koniec ubiegłego roku z powodzeniem sfinalizowaliśmy fuzję. Główną zaletą jest to, że nasi klienci skorzystają z synergii produktów. Cieszę się, że Persoo stanie się częścią Luigi's Box, co pozwoli nam stać się jeszcze silniejszym graczem w Europie. Z niecierpliwością czekam na połączenie naszych mocnych stron, wiedzy, doświadczeń i pomysłów" - mówi Pavel Pinkas, współzałożyciel i dyrektor generalny Persoo.
Optymalizacja wyszukiwania za pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego ma kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Sprzedaż za pośrednictwem tej funkcji stanowi średnio jedną czwartą ich całkowitego obrotu, a w niektórych segmentach mowa nawet o połowie.
Przy odpowiedniej konfiguracji, zgodnie z wynikami wyszukiwania Luigi’s Box, tylko 1 do 5 procent wyników wyszukiwania kończy się niepowodzeniem. Z kolei w przypadku większości stron internetowych, które nie zajmują się optymalizacją, liczba ta wynosi średnio od 10 do 20 procent, a w niektórych przypadkach nawet do 40 procent. Rozwiązanie Persoo zwiększyło współczynnik konwersji wyszukiwania dla firm średnio o 10 do 15 procent, a wcześniej było wspierane przez inwestycje Presto Ventures i Lighthouse Ventures.
"Wspieraliśmy Persoo w 2019 roku. Od tego czasu firma przeszła wiele zmian i ewoluowała, zarówno pod względem produktowym, jak i poprzez udaną ekspansję międzynarodową. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego wzrostu i wierzymy, że wraz z Luigi's Box będą nadal rozwijać się w Europie" - komentuje przejęcie Roman Nováček, partner w Presto Ventures.
"Persoo miało już interesującą technologię, ale dopiero gdy Pavel Pinkas, którego przedstawiliśmy jako nowego dyrektora, wszedł na pokład, jej pełny potencjał został w pełni wykorzystany. Gratulujemy Pavlowi i jego zespołowi współpracy z Luigi's Box i życzymy im wielu sukcesów w przyszłym wspólnym rozwoju" - zauważa Michal Zálešák, założyciel Lighthouse Ventures.
"W 2017 roku Neulogy Ventures zostało jednym z pierwszych inwestorów w Luigi's Box, który zrobił na nas duże wrażenie ambitnymi planami i ich nieustanną realizacją pod kierownictwem Gejzy Nagy. To pierwsze przejęcie Luigi's Box znacznie przyspieszyło jego wzrost, który do tej pory był czysto organiczny. Jesteśmy gotowi nadal wspierać firmę w jej dalszej ekspansji" - komentuje Christian Mandl, wspólnik-założyciel w Neulogy Ventures.
"Dołączyliśmy do Luigi's Box w 2018 roku. Od tego czasu firma zdołała zwiększyć swoje przychody 70-krotnie i rozszerzyć portfolio regularnie płacących klientów do setek sklepów internetowych. Przejęcie Persoo postrzegamy jako kolejny krok w umacnianiu naszej pozycji na rynku środkowoeuropejskim i szansę na dalsze dostarczanie innowacyjnych rozwiązań e-commerce zarówno obecnym, jak i nowym klientom. W nadchodzących latach spodziewamy się jeszcze szybszego wzrostu, zwłaszcza na rynkach Europy Zachodniej" - mówi Matěj Boruta, partner w Leverage.
Więcej o Luigi’s Box
Luigi’s Box to wiodąca słowacka firma technologiczna, która świadczy usługi inteligentnego wyszukiwania i rekomendacji produktów dla sklepów internetowych. Pomaga zrozumieć, jak wykorzystywać dane o zachowaniu klientów podczas zakupów w celu zwiększenia sprzedaży. Wyróżnia się prostą implementacją w każdym sklepie internetowym, która zajmuje zaledwie około pięciu minut.
Dzięki uczeniu maszynowemu i sztucznej inteligencji technologia może określić najlepszy sposób sortowania wyników wyszukiwania lub który produkt system powinien polecić klientowi.
Firma została założona w 2014 roku przez Gejzę Nagy’ego (CEO), Tomáša Kramára (CTO) i Michala Barlę (CPO). Z technologii Luigi’s Box korzysta ponad 3500 e-sklepów, w tym Alza, Acer, Electro World, Benu, Answear, Škoda Auto, O2 i Košík.cz.
W 2022 i 2023 roku Luigi’s Box zajął pierwsze miejsce w G2, największym na świecie serwisie z oprogramowaniami, w kategorii wyszukiwania e-commerce i osiągnął najwyższą kategorię Market Leader. Deloitte umieścił ją w prestiżowym rankingu Technology Fast 50 w 2022 i 2023 roku jako jedną z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej.
Luigi’s Box rozpoczął rok 2024 od przejęcia Persoo, które do tej pory było jego konkurencją na czeskim rynku. Dzięki tej wielomilionowej transakcji Luigi’s Box powiększył swój zespół i wzmocnił swoją pozycję w Europie Środkowej.
Więcej o Persoo
Firma Persoo została założona w 2014 roku przez matematyka i eksperta w dziedzinie sztucznej inteligencji, Jakuba Černego, z myślą o zapewnieniu klientom sklepów internetowych doświadczenia zakupowego porównywalnego z tradycyjnym handlem detalicznym. Dzięki połączeniu algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI i ML), Persoo jest w stanie bardzo wiarygodnie przewidzieć, kim jest klient, co go interesuje i może wyświetlić mu takie produkty, które prawdopodobnie kupi.
Persoo widzi przyszłość sprzedaży online w spersonalizowanym wyszukiwaniu dla firm zajmujących się e-handlem detalicznym.