Elasticsearch to narzędzie, które przedsiębiorstwa mogą wykorzystać do przechowywania, wyszukiwania i analizowania ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym. Jest to niezbędny system, dla tych, którzy chcą odnieść sukces w dzisiejszym środowisku biznesowym. Nawet największe firmy, takie jak Uber, Shopify i Udemy, używają usługi Elasticsearch.
Jeśli szukasz najlepszego konkurenta Elasticsearch, zebraliśmy 9 różnych alternatyw tego narzędzia, dzięki którym wdrożysz wyszukiwarkę dla swojej witryny równie wydajnie.
Czym jest Elasticsearch?
Elasticsearch to oparta na bibliotece Lucene wyszukiwarka wykorzystywana przez firmy i przedsiębiorstwa do szybkiego i efektywnego przechowywania, wyszukiwania i analizowania ogromnych ilości danych. Pomyśl o tym jak o “Google”, ale dla firm. Jest to korzystne narzędzie, które zwraca odpowiedzi i dane w milisekundach, zapewniając dobre wyniki w czasie rzeczywistym. Jest to oprogramowanie typu open-source, oparte na bibliotece Apache Lucene.
Do czego służy Elasticsearch?
Elasticsearch spełnia różne cele związane z wyszukiwaniem dla firm. Jego zastosowania obejmują wyszukiwanie aplikacji, wyszukiwanie stron internetowych, wyszukiwanie w przedsiębiorstwie, logi i ich analizę, metryki i monitorowanie infrastruktury, analizę bezpieczeństwa i analitykę biznesową. To tylko kilka rzeczy, do których można wykorzystać Elasticsearch.
Niektóre przykłady z prawdziwego świata obejmują wykorzystanie Elasticsearch przez Netflix do monitorowania i analizowania operacji obsługi klienta i dzienników bezpieczeństwa. Walmart również korzysta z Elasticsearch do monitorowania i uzyskiwania wglądu we wzorce zakupów klientów, śledzenia wskaźników sklepu i analityki świątecznej. To tylko kilka przykładów, gdyż zastosowania tej wyszukiwarki są niemal nieograniczone.
Jak działa Elasticsearch?
Elasticsearch działa poprzez przechowywanie i indeksowanie określonych zestawów danych do danych wejściowych zdefiniowanych przez użytkownika. Może pobierać i zarządzać danymi strukturalnymi. Mapuje każdy unikalny token (słowa) na zestawienie lokalizacji (dokumentów) zawierających ten token. Umożliwia to szybkie lokalizowanie dokumentów i zestawów danych przy użyciu określonych słów kluczowych.
Ogólnie rzecz biorąc, Elasticsearch jest nieco bardziej złożony niż zwykłe używanie tokenów i lokalizacji, ale jest to jeden z najprostszych sposobów na wyjaśnienie natychmiastowej wyszukiwarki.
Dlaczego firmy potrzebują zaawansowanego wyszukiwania?
Firmy potrzebują zaawansowanego wyszukiwania, aby uzyskać dokładne i precyzyjne dane w czasie rzeczywistym. Dane te są cenne dla firm i mogą być wykorzystywane między innymi do researchu produktów, klientów, dochodów, sprzedaży i list.
Integracja zaawansowanych funkcji wyszukiwania w firmie może pomóc w rozwoju firmy przy użyciu zaawansowanych wskaźników danych. Jest to również bardzo skalowalna technologia, pozwalająca na wzrost wraz z dynamiką firmy. Jest bardzo wszechstronny i może obsługiwać wiele rodzajów firm, a także może być sparowany z innymi niezbędnymi narzędziami do analizy biznesowej.
Kiedy należy wdrożyć wyszukiwanie w witrynie?
Wdrożenie wyszukiwania w witrynie może pomóc Ci lepiej zrozumieć Twój biznes i Twoich klientów. Zwiększy również lojalność klientów, poprawić sprzedaż, sprowadzić więcej klientów i pomóc w rozwoju firmy.
Otrzymujesz również mnóstwo cennych danych, które możesz wykorzystać do przewidywania wzorców zakupowych swoich klientów, tego czego szukają i tego, co możesz im dostarczyć. Wyszukiwanie w witrynie jest integralną częścią każdej udanej witryny. Wystarczy spojrzeć na usługi takie jak Amazon i Youtube, dwa giganty w społeczności internetowej.
Jaka jest cena za wdrożenie Elasticsearch lub jego konkurentów?
Elasticsearch jest tańszy od swoich konkurentów, ponieważ jest wyszukiwarką open-source. Projekty open-source są zazwyczaj bardziej przystępne, dostępne i mają mniejsze koszty utrzymania.
Jednak wiele usług wyszukiwania pełnotekstowego jest bezpłatnych lub są tanie jak barszcz, ale mają bardzo ograniczone funkcjonalności wyszukiwania. Musisz wziąć te aspekty pod uwagę, jeśli chcesz tańszą alternatywę usługi Elasticsearch.
Jakie są korzyści z wdrożenia wyszukiwania w witrynie?
Istnieje mnóstwo różnych korzyści, które możesz zyskać dzięki wdrożeniu doskonałego rozwiązania do wyszukiwania na stronie. Jedną z nich jest lepsze doświadczenie użytkownika. Ponadto pozwala na szybsze wyszukiwanie, zwiększenie sprzedaży i utrzymanie klienta
Dodatkowo, może to również poprawić wyniki SEO. Rozwiązanie do wyszukiwania na stronie daje również klientowi odpowiednie dane dotyczące wyszukiwania, które można wykorzystać do przewidywania zachowań, wzorców zakupowych i możliwych trendów.
Jakie są kluczowe funkcje wyszukiwania, o które należy zadbać?
Oto kilka cech, na które musisz zwrócić uwagę, próbując znaleźć alternatywę Elastic.
Wyszukiwanie pełnotekstowe
Wyszukiwanie pełnotekstowe odnosi się do zdolności wyszukiwarki do pokazywania wyników, które zawierają niektóre lub wszystkie słowa z zapytania. Ułatwia użytkownikom końcowym znalezienie dokładnie tego, czego szukają w bazie danych zawierającej tysiące, jeśli nie miliony, wpisów. Algorytm dopasowuje każde słowo do wpisów. Wpis będzie nadal wyświetlany, o ile część zapytania użytkownika pasuje do tego wyniku.
Możesz również sparować go z innymi rodzajami zapytań poprzez wyszukiwanie fasetowe (filtry/klasyfikacje wpisów), odpowiednie wyszukiwanie (pokazywanie użytkownikom ekscytujących wyników wyszukiwania) i błyskawiczne wyszukiwanie (które pozwala stworzyć natychmiastowe doświadczenie wyników wyszukiwania). Pomaga to zwiększyć zdolność do znalezienia dokładnie tego, czego użytkownik szuka w czasie rzeczywistym.
Integracja front-end
Integracja front-end polega na rozwijaniu projektu źródłowego (w tym przypadku wyszukiwarki) do użytecznych stron internetowych, aplikacji i programów. Dzięki temu front-end (to co widzi i używa użytkownik) komunikuje się odpowiednio z back-endem (kodem działającym na serwerze).
Można to zrobić na wiele sposobów. Niektórzy używają “oprogramowania pośredniego”, aby zapewnić właściwą integrację od źródła do użytkownika końcowego. Dla porównania, niektóre większe firmy wykorzystują te wykonane na zamówienie.
Jeśli zarządzasz mniejszą firmą, znalezienie alternatywnych usług Elasticsearch, które obejmują łatwą integrację front-end, może być najmądrzejsze. Niektóre mają nawet wbudowane aplikacje, które mogą bezpośrednio pomóc w integracji wyszukiwarki z witryną. Jeśli jednak prowadzisz biznes na większą skalę, wybór niestandardowej integracji może być lepszy, ponieważ będziesz miał większą ogólną kontrolę nad aplikacją.
Personalizacja i synonimy
Personalizacja i synonimy odnoszą się do filtrów, reguł zdefiniowanych przez użytkownika i innych pasujących tokenów, które pozwalają słowom o tym samym znaczeniu wyświetlać podobne, jeśli nie takie same, wyniki. Doskonałym przykładem może być wpisanie “kg” vs. “kilogram“. Te dwa słowa znaczą to samo, więc wyszukiwarka powinna wiedzieć, że musi przywołać takie same wyniki. Są to podobne możliwości do wyszukiwania fasetowego, ale stosowane po stronie dewelopera.
Obejmują one skróty, dokładne synonimy, odmiany pisowni (jak dodawanie kresek lub spacji), odmiany językowe, terminy lokalne i żargon vs. terminy dla laików. Korzystanie z synonimów i filtrów personalizacji może szybko pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają, szybko i dokładnie.
Integracje
Odnoszą się do zbioru aktywów i danych oraz sposobu, w jaki łączą się one z logami, metrykami, aplikacjami, infrastrukturą, usługami w chmurze, sieciami i innymi narzędziami w miejscu pracy. Pomyśl o tym jak o ekosystemie, który pozwala Ci łatwo i szybko łączyć i skalować nowe systemy.
Usługa Elasticsearch oferuje kompleksowy ekosystem, który wspiera integrację z różnymi systemami bezpieczeństwa, systemami obserwowalności i wyszukiwaniem w przedsiębiorstwie. Niektóre przykłady to chmura Elastic, usługi internetowe Amazon, Google Cloud oraz inne funkcje i systemy, których potrzebowałbyś w miejscu pracy. Upewnij się, że znajdziesz doskonałą alternatywę Elasticsearch, która obsługuje wizualizację danych czasowych i odpowiednią integrację dla wymaganych funkcji.
Najlepsi konkurenci Elasticsearch
Luigi’s Box
Po pierwsze, jest Luigi’s Box. Luigi’s Box oferuje narzędzia dla firm z branży e-commerce, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży i konwersji, po prostu zapewniając klientom najlepsze doświadczenia zakupowe, o jakie tylko mogą prosić.
Firma pochodzi z Bratysławy na Słowacji i jesienią 2021 r. została uznana przez G2 za oprogramowanie do wyszukiwania nr 1 w branży e-commerce w Europie. Otrzymała również inne nagrody, takie jak Best Analytic E-commerce Germany i jest laureatem nagrody Search Industry Award.
Luigi’s Box obejmuje narzędzie do wyszukiwania i autouzupełniania, które pomaga klientom znaleźć to, czego szukają, rekomendator do personalizacji oraz silnik analityka, który pomaga śledzić dane.
Funkcje
Luigi’s Box oferuje kilka kluczowych funkcji zapewniających lepsze wrażenia z wyszukiwania. Współpracuje z synonimami, literówkami i lematyzacją w celu uzyskania dokładniejszych wyników. Zapewnia spersonalizowane rekomendacje i strony z zestawieniami produktów. Luigi’s Box można łatwo zintegrować bez pomocy własnego zespołu IT w czterech prostych krokach.
Luigi’s Box obsługuje również wyszukiwanie głosowe, wieloplatformową analitykę i testy offline, a także obsługuje języki Europy Środkowo-Wschodniej, umożliwiając dotarcie do szerszego grona odbiorców, zwłaszcza w Europie. Jest to doskonała funkcja, ponieważ nie wszystkie wyszukiwarki obsługują języki CEE, a te całkiem nieźle radzą sobie z obsługą języków ojczystych.
Możesz wypróbować usługę za darmo przez 30 dni i nie musisz używać karty kredytowej, aby rozpocząć.
Cennik
Jedną z największych zalet Luigi’s Box jest możliwość stworzenia niestandardowego planu, który odpowiada codziennym potrzebom witryny. Możesz poprosić o wycenę za pomocą wbudowanego kalkulatora planu. Cena będzie zależeć od liczby produktów w katalogu, średniej miesięcznej liczby wyświetleń i usług, z których chcesz skorzystać.
Luigi’s Box może być nieco droższy niż Elasticsearch. Jest jednak już zbudowany i w pełni rozwinięty, w przeciwieństwie do Elasticsearch, gdzie musisz poświęcić czas i pieniądze, aby zrobić to samemu. Luigi’s Box jest rozwiązaniem plug-and-play, co uzasadnia jego koszt w porównaniu z czymś bardziej podstawowym, jak Elasticsearch.
Obsługa klienta
Luigi’s Box cieszy się zaufaniem i jest używany przez ponad 1000 sklepów internetowych. Zapewnia doskonałą obsługę klienta, umożliwia zamówienie wersji demonstracyjnej swoich usług i wypróbowanie kilku ich produktów za darmo. Możesz również skontaktować się z Luigi’s Box za pośrednictwem poczty e-mail, dzwoniąc przez telefon lub korzystając z formularza pomocy dla klientów.
Plusy
- Rozwiązanie typu wszystko w jednym
- Płynna integracja
- Konfigurowalne plany cenowe
- Mnóstwo wspaniałych funkcji premium
- Obsługa klienta szybko reaguje na problemy
Minusy
- Droższy niż Elasticsearch
- Brak obszernej dokumentacji
- Sztuczna inteligencja dla synonimów i lietrówek mogłaby być lepsza
AddSearch
Następny w kolejności jest AddSearch. To błyskawiczna i w pełni funkcjonalna platforma wyszukiwania w witrynie. Ich siedziba znajduje się w Helsinkach w Finlandii i zapewniają hostowaną usługę wyszukiwania witryn dla ponad 1800 klientów.
Możesz poprosić o demo lub nawet wypróbować ich usługę za darmo. Mają pełne wsparcie wdrożeniowe i szybką konfigurację dla dowolnej platformy za pośrednictwem crawlera AddSearch lub interfejsu API.
Funkcje
AdSearch oferuje reklamy Google, Bing i Facebook, oraz Amazon. Oferuje również strategie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) w celu zwiększenia ruchu w witrynie oraz narzędzie do tworzenia i projektowania stron internetowych, które pomaga stworzyć profesjonalną witrynę.
Inne funkcje obejmują dedykowanego menedżera konta, kompleksowe raporty miesięczne i śledzenie konwersji w Google Analytics.
Cennik
AddSearch oferuje różne plany, z których można skorzystać w zależności od potrzeb biznesowych. Plan Essentials kosztuje 29 USD miesięcznie i obejmuje 1 000 dokumentów oraz 50 000 wyszukiwań miesięcznie. Plan Professional kosztuje 99 USD miesięcznie i obejmuje 10 000 dokumentów oraz 100 000 zapytań miesięcznie. Wreszcie, plan Premium kosztuje 499 USD miesięcznie i obejmuje 25 000 dokumentów oraz 500 000 zapytań miesięcznie.
Ponadto, jeśli te plany nie odpowiadają Twoim potrzebom, możesz również zarezerwować rozmowę telefoniczną, aby poprosić o plan na poziomie Enterprise, który obejmuje niestandardowe dokumenty i numery zapytań wyszukiwania. Spodziewaj się jednak wysokiej ceny.
Obsługa klienta
AddSearch oferuje doskonałą obsługę klienta. Obiecują, że skontaktują się z Tobą w ciągu jednego dnia roboczego, jeśli wypełnisz ich formularz wsparcia, ale możesz również wysłać do nich wiadomość za pomocą chatbota AddSearch na ich stronie internetowej. Oferują również webinary i blogi, które zawierają pomocne wskazówki i spostrzeżenia dotyczące wyszukiwania w witrynie.
Plusy
- Proste i łatwe w użyciu rozwiązanie do wyszukiwania witryn
- Oferuje wiele różnych planów
- Oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny
Minusy
- Zawartość PDF kosztuje więcej
- Duży skok cenowy między planem profesjonalnym a planem premium
- Obsługa obrazu może czasami być nietrafiona
QuarticOn
QuarticOn to kolejny świetny konkurent Elasticsearch. Jest to firma z siedzibą w Polsce, założona w 2011 roku. Posiada inteligentny system wyszukiwania AI, który działa jako wewnętrzna wyszukiwarka, silnik rekomendacji do personalizacji wyników oraz system automatyzacji marketingu, który może zwiększyć sprzedaż.
QuarticOn można łatwo zintegrować za pomocą różnych wtyczek i kanałów. Niektóre z popularnych to między innymi Shopify, WooCommerce i CreativeSites.
Funkcje
Oprócz wyżej wymienionych silników i systemów, QuarticOn oferuje również pełne wsparcie klienta, wszystkie procesy wdrożeniowe po ich stronie oraz rozwiązanie dopasowane do potrzeb Twojego e-sklepu. Wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby pomóc użytkownikom znaleźć odpowiednie produkty.
Cennik
Podstawowy plan inteligentnej wyszukiwarki AI QuarticOn zaczyna się od 110 € miesięcznie. Obejmuje autouzupełnianie, obsługę synonimów, obsługę kilku języków oraz podstawowe funkcje filtrowania i sortowania. Plan profesjonalny zaczyna się od 220 euro miesięcznie i obejmuje wszystkie podstawowe funkcje planu z dodatkowymi zaawansowanymi funkcjami filtrów, sortowania i innymi lepszymi funkcjami.
Inne plany QuarticOn obejmują CDXP i automatyzację marketingu od 85 euro miesięcznie za plan podstawowy, 145 euro miesięcznie za plan profesjonalny i 265 euro miesięcznie za plan korporacyjny. Ich silnik rekomendacji produktów zaczyna się od 350 euro miesięcznie za plan podstawowy i 700 euro miesięcznie za plan profesjonalny.
Obsługa klienta
QuarticOn oferuje doskonałą obsługę klienta. Możesz bezpośrednio skontaktować się z ich wiceprezesem ds. sprzedaży, korzystając z danych znajdujących się na ich stronie internetowej. Możesz również zaplanować spotkanie z samym wiceprezesem, jeśli kiedykolwiek będziesz miał jakiekolwiek istotne wątpliwości, które wymagają szybkiego wyjaśnienia.
Plusy
- Mnóstwo wbudowanych funkcji
- Łatwy w użyciu i ma wiele opcji filtrowania
- Można go łatwo dostosować i spersonalizować
Minusy
- Plany są drogie, zwłaszcza dla nowych firm
- Integracje z platformami sklepowymi można ulepszyć
- Integracja dla niektórych użytkowników nie jest płynnym procesem
Prefixbox
Prefixbox to zbiór narzędzi do wyszukiwania w witrynach eCommerce, które mogą pomóc w poprawie wydajności wyszukiwania. Jest to elastyczne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga zwiększyć konwersje i sprzedaż.
Współpracują z takimi firmami jak Microsoft, Emarsys i ProdPort i zostali wyróżnieni w 2019 i 2020 roku nagrodą Digital Commerce firmy Gartner. Oferują również cztery łatwe do zintegrowania moduły, z których można korzystać za pośrednictwem chmury, SaaS lub wdrożenia internetowego.
Funkcje
Prefixbox oferuje różnorodne narzędzia, z których każde ma swoje własne możliwości. Ich narzędzie do wyszukiwania oferuje zarządzanie zapytaniami, optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych, przetwarzanie języka naturalnego (NLP), nawigację fasetową i sortowanie, i autokorektę. Ponadto jest wysoce konfigurowalne.
Inne narzędzia obejmują autouzupełnianie, wyszukiwanie powiązane, popularność sugestii, odświeżanie danych i zarządzanie synonimami.
Cennik
Niestety, Prefixbox nie podaje żadnych konkretnych liczb dotyczących cen. Co więcej, ponieważ oferują niestandardowe plany zależne od liczby wyszukiwań i potrzebnych modułów, pobierają dodatkowe opłaty za każdą dodatkową usługę, z której korzystasz. Oferują jednak bezpłatne wersje próbne.
Obsługa klienta
Oferują doskonałą obsługę klienta i słuchają opinii i pomysłów klientów. Możesz skontaktować się z nimi za pośrednictwem sekcji obsługi klienta, aby zgłosić wszelkie wątpliwości. Możesz również poprosić o demo i skontaktować się z zespołem sprzedaży w sprawie wersji próbnych i cen. Istnieje również możliwość skontaktowania się z nimi za pośrednictwem kont w mediach społecznościowych.
Plusy
- Dostępne bezpłatne wersje próbne
- Wdrożenie w chmurze, SaaS i w oparciu o przeglądarkę internetową
- Doskonała optymalizacja dla urządzeń mobilnych
Minusy
- Brak standardowych planów cenowych lub stawek
Doofinder
Doofinder to rozwiązanie dla witryn e-commerce, które umożliwia dodanie funkcji wyszukiwania w witrynie bez pisania ani jednej linii kodu. Obsługuje różne platformy eCommerce, takie jak Shopify, Magento, PrestaShop, WooCommerce i Shopware, a także wiele innych, umożliwiając łatwą integrację Doofinder ze sklepem internetowym.
Funkcje
Funkcje Doofinder obejmują inteligentną wyszukiwarkę z NLP, sugestie, synonimy, wyszukiwanie AI, wyszukiwanie mobilne i głosowe, autouzupełnianie, searchandising, różne interfejsy wyszukiwania i spersonalizowane rekomendacje.
Cennik
Jedną z najlepszych rzeczy w Doofinder jest to, że można wypróbować ich produkt za darmo. Oferują oni 30-dniowy okres próbny, ale możesz również nadal korzystać z ich produktu, jeśli masz mniej niż 1000 zapytań miesięcznie. Doofinder oferuje również płatne plany dla bardziej zaawansowanych witryn z większymi potrzebami.
Plan basic zaczyna się od 35 euro miesięcznie, umożliwiając do 10 000 żądań miesięcznie i kilka dodatkowych funkcji. Plan pro zaczyna się od 59 euro miesięcznie z dokładnie 10 000 żądań miesięcznie, ale oferuje bardziej zaawansowane funkcje niż plan podstawowy. Wreszcie, plan enterprise kosztuje 719 euro miesięcznie z maksymalnie 600 000 żądań miesięcznie.
Obsługa klienta
Doofinder oferuje dobrą obsługę klienta z kilkoma dostępnymi FAQ, które pomogą ci na początku. Mają też mnóstwo różnych “poradników”, które mogą pomóc zintegrować Doofinder z witryną lub naprawić drobne problemy.
Plusy
- Oferuje 30-dniowy bezpłatny okres próbny i darmowy plan idealny dla nowych witryn
- Posiada obszerny przewodnik wsparcia wypełniony mnóstwem pomocnych informacji
- Pokazuje wyniki bardzo szybko
Minusy
- Plany mogą szybko stać się kosztowne
- Niezbyt wiele opcji dostosowywania
- Może wymagać wielu konfiguracji, w zależności od witryny
FACT-Finder
FACT-Finder zapewnia inteligentne rozwiązanie do wyszukiwania w witrynie, które wykorzystuje nawigację wyszukiwania, merchandising i analitykę, aby pomóc zwiększyć sprzedaż w sklepie. Jest zaufany i używany przez ponad 1800 sklepów internetowych na całym świecie i został uznany za najlepsze rozwiązanie do wyszukiwania w witrynie w 2021 roku.
Funkcje
FACT-Finder oferuje samouczące się wyszukiwanie w witrynie, które obsługuje wiele języków oraz inteligentną funkcję sugestii, która obejmuje autouzupełnianie i personalizację. Wykorzystuje analitykę opartą na sztucznej inteligencji, aby pomóc w szybkim dostosowaniu danych i wyników do celów biznesowych.
Cennik
W przeciwieństwie do większości rozwiązań do wyszukiwania w witrynach, FACT-Finder nie oferuje stałych planów, z których można korzystać. Zamiast tego korzysta z planu dynamicznego, który będzie dostosowywany do konkretnych potrzeb. Oznacza to, że miesięczne stawki będą oparte na zużyciu i produktach.
Obsługa klienta
FACT-Finder posiada portal dla klientów z dedykowanym zespołem Service Desk, który działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 18:00, aby pomóc Ci w rozwiązać wątpliwości. Możesz również skontaktować się z nimi telefonicznie lub mailowo.
Plusy
- Ceny zależą od miesięcznych potrzeb biznesowych
- Posiada intuicyjny i elastyczny interfejs użytkownika
- Funkcja wyszukiwania jest bardzo odporna na błędy i posiada łatwy w użyciu system filtrowania
Minusy
- Biuro Obsługi Klienta jest dostępne tylko w regularnych godzinach pracy
- Twój plan może zmieniać się co miesiąc, ponieważ nie ma stałego modelu subskrypcji
- Istnieje wiele różnych modułów, które należy zakupić, jeśli chcesz uzyskać lepsze wyniki
Yext
W następnej kolejności mamy Yext. Yext to oparte na chmurze rozwiązanie do wyszukiwania witryn, które pomaga klientom znaleźć pożądaną ofertę za pomocą różnych narzędzi do zarządzania marką. Zaufało im tysiące popularnych firm na całym świecie. Między innymi takie firmy jak Samsung, Subway, Lego, Verizon i Campbell’s. Są również stałym odbiorcą nagród G2 w ciągu ostatnich kilku lat.
Funkcje
Niektóre z funkcji Yext obejmują między innymi wyszukiwanie AI, obsługę języka naturalnego (NLP), doskonałe zarządzanie listami, lokalną optymalizację wyszukiwania, monitorowanie sieci społecznościowych, aktualizacje w czasie rzeczywistym i zarządzanie fasetowe.
Cennik
Yext oferuje pakiety zbiorcze, które są rozliczane w cyklu rocznym. Pakiet Emerging Starter kosztuje 4 USD tygodniowo i jest rozliczany za 199 USD rocznie. Pakiet Essential Plus kosztuje 9 USD tygodniowo i jest rozliczany w wysokości 449 USD rocznie. Pakiet Complete Standard kosztuje 10 USD tygodniowo i jest rozliczany w wysokości 499 USD rocznie. Wreszcie oferują pakiet Premium Advanced, który kosztuje 19 USD tygodniowo i jest rozliczany za 999 USD rocznie. Ceny te mogą jednak ulec zmianie, zwłaszcza jeśli chcesz skorzystać z innych usług Yext.
Obsługa klienta
Możesz skontaktować się z Yext za pośrednictwem strony kontaktowej znajdującej się w ich witrynie. Możesz również zadzwonić pod ich lokalny numer w Nowym Jorku lub skontaktować się z nimi za pośrednictwem kont w mediach społecznościowych. Firma oferuje również różne publikacje, blogi, historie klientów, webinaria, wydarzenia i przewodniki, które pomogą ci rozwiązać wszelkie drobne problemy.
Plusy
- Łatwy w użyciu i integracji
- Rozsądny poziom kontroli i personalizacji dla każdego narzędzia
- Możesz zarządzać wszystkimi listami bezpośrednio z jednego miejsca
Minusy
- Niektóre funkcje mogą być niejasne i wymagać czasu, aby je zrozumieć
- Nie posiada systemu zarządzania treścią typu "przeciągnij i upuść".
- Trzeba współpracować z Yext, aby móc budować SEO
Algolia
Kolejny popularny konkurent Elasticsearch to Algolia. Algolia to API idealne dla programistów, którzy chcą dostarczać natychmiastowe i dokładne wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i komputerach. Algolia wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc klientom szybko i łatwo znaleźć produkty lub treści, których szukają.
Funkcje
Algolia obsługuje różne zapytania wyszukiwania, w tym wyszukiwanie fasetowe, synonimy, język naturalny, tolerancję literówek i funkcje podświetlania. Algolia ma również świetny dashboard administracyjny, personalizację, analitykę wyszukiwania, dobre integracje, autouzupełnianie, informacje o produktach i inne.
Cennik
Algolia jest jednym z bardziej przystępnych cenowo rozwiązań do wyszukiwania w witrynie w tym zestawieniu. Standard Algolia Search Plan kosztuje 1 USD za 1000 zapytań miesięcznie. Ulepszona wersja o nazwie Algolia Search Premium kosztuje 1,50 USD za 1000 zapytań miesięcznie. Wreszcie, firma oferuje również Algolia Recommend Plan, który kosztuje 0,60 USD za 1000 rekomendowanych zapytań miesięcznie. Możesz także skorzystać z różnych dodatków, z których każdy ma odpowiedni koszt.
Obsługa klienta
Podobnie jak większość innych usług, możesz skontaktować się z obsługą klienta Algolia, wypełniając formularz zapytania klienta na ich stronie internetowej. Oferują również blogi, biblioteki, wydarzenia i przewodnik do szybkiego startu, z których można korzystać bezpłatnie.
Plusy
- Zaufane rozwiązanie do wyszukiwania
- Oferuje przystępne plany, które są tańsze w porównaniu z innymi alternatywami
- Zapewnia szybkie i łatwe metody integracji, które są kompatybilne z popularnymi platformami eCommerce
Minusy
- Model cenowy opiera się na ruchu, co utrudnia oszacowanie miesięcznych kosztów
- Interfejs użytkownika może być czasami mylący, a dokumentacja dla front-endowej strony może być nieco zagmatwana
- Niewiele opcji dostosowywania
Recombee
Recombee wykorzystuje zaawansowane systemy uczenia maszynowego i algorytmy sztucznej inteligencji. Pozwala osiągnąć nowy poziom personalizacji wyszukiwania w witrynie za pomocą rekomendacji dostosowanych przez naukowców zajmujących się danymi. Oferują łatwy w użyciu system rekomendacji oraz wysoce wszechstronne i skalowalne rozwiązania.
Funkcje
Recombee oferuje usługi rekomendacji w czasie rzeczywistym za pomocą API/SDK. Jest to skalowalne rozwiązanie zdolne do dostarczania ponad 10 000 rekomendacji na sekundę. Posiada również dobry interfejs użytkownika ze wskaźnikami wydajności i jest niezależny od domeny. Ich silnik jest łatwy do dostosowania, oferuje różne filtry i obsługę wielu języków oraz łatwą integrację z różnymi językami kodowania.
Cennik
Mają różne oferty subskrypcji. Ich plan Standard zaczyna się od 99 USD miesięcznie z ponad 100 000 żądań rekomendacji i 20 000 – 40 000 aktywnych użytkowników i pozycji w katalogu. Plan Plus zaczyna się od 899 USD miesięcznie z ponad 2 000 000 żądań rekomendacji i 400 000 – 1 000 000 aktywnych użytkowników i pozycji w katalogu. Wreszcie, plan Pro zaczyna się od 1 499 USD miesięcznie z ponad 5 000 000 żądań rekomendacji i 1 000 000 – 2 000 000 aktywnych użytkowników i pozycji w katalogu.
Ceny tych planów rosną w zależności od miesięcznej liczby zapytań o rekomendacje, aktywnych użytkowników i pozycji w katalogu. Można również wypróbować bezpłatny plan, który obsługuje tylko do 100 000 żądań rekomendacji miesięcznie, 20 000 aktywnych użytkowników i 20 000 pozycji w katalogu.
Obsługa klienta
Recombee oferuje dobrą obsługę klienta, o ile subskrybujesz jeden z ich płatnych planów. Jeśli korzystasz tylko z darmowego planu, nie masz żadnej usługi wsparcia, więc jesteś zdany na siebie. Firma udostępnia jednak stronę z często zadawanymi pytaniami, blogi i inną dokumentację, z której można korzystać bezpłatnie.
Możesz skontaktować się z nimi za pośrednictwem dowolnego z ich kont w sieciach społecznościowych, dzwoniąc na ich lokalny numer biznesowy lub wysyłając wiadomość e-mail, korzystając z danych znalezionych na ich stronie internetowej.
Plusy
- Oferuje doskonały darmowy plan, z którego można skorzystać już od pierwszego uruchomienia witryny
- Wiele opcji integracji z obsługą różnych języków kodowania
- Plany cenowe są łatwe do zoptymalizowania pod kątem rzeczywistych potrzeb użytkownika
Minusy
- Ceny planów szybko rosną
- Skierowany do wiodących firm, które generują duży miesięczny ruch.
- Musisz posiadać pewną wiedzę techniczną, aby efektywnie korzystać z produktu
Wnioski
To tyle jeśli chodzi o naszą listę. Posiadanie solidnego rozwiązania do wyszukiwania w witrynie pomoże Twojej firmie odnieść sukces – to fakt, ale nikt nie chce spędzać godzin na poszukiwaniu pojedynczego produktu. Dlatego potrzebujesz doskonałego narzędzia do wyszukiwania w witrynie. To ono pozwoli użytkownikom szybko i skutecznie znaleźć to, czego potrzebują, a jednocześnie umożliwi im sprawdzenie innych podobnych towarów.
Musisz użyć rozwiązania do wyszukiwania w witrynie, które najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Niektóre narzędzia są lepsze dla dużych firm, a inne dla mniejszych. Jedne oferują pojedynczą usługę, podczas gdy inne zapewniają zestaw funkcji, które mogą pomóc w rozwoju firmy.
Najczęściej zadawane pytania
Jakie są najlepsze alternatywy Elasticsearch?
Istnieje mnóstwo konkurentów Elasticsearch. My zestawiliśmy 9 z nich: Luigi’s Box, AddSearch, QuarticOn, Prefixbox, Doofinder, FACT-finder, Yext, Algolia i Recombee.
Jakie jest najlepsze zastosowanie Elasticsearch?
Elasticsearch jest najlepiej wykorzystywany do organizowania, przechowywania i analizowania ogromnych ilości danych, na przykład o produktach. Najlepiej używać go jako narzędzia do ulepszania wyszukiwania w witrynie i poprawy komfortu korzystania ze strony przez klientów.
Dlaczego firmy korzystają z Elasticsearch?
Elasticsearch wraz z innymi rozwiązaniami do wyszukiwania w witrynie ułatwia użytkownikom znalezienie produktu, którego szukają w katalogu wypełnionym tysiącami, jeśli nie milionami innych pozycji. Jeśli nie masz zintegrowanego świetnego rozwiązania do wyszukiwania w witrynie, klienci będą mieli trudności ze znalezieniem określonych produktów. To tak, jakbyś próbował znaleźć igłę w stogu siana.
Czy Elastic 8 przyniósł jakieś ulepszenia?
Tak, Elastic 8.0 może rozwiązywać niektóre zadania NLP, wykrywać anomalie i wartości odstające oraz obsługuje klasyfikację i regresję. Jednakże, nie jest to magiczna kula. Jest to narzędzie, którego osoba nie wyspecjalizowana nie może efektywnie wykorzystać, gdyż wymaga wielu umiejętności IT.
Barbora czaruje słowami w Luigi's Box jako specjalista ds. marketingu produktów. Pisaniem zajęła się podczas studiów, jako wolontariuszka w różnych stowarzyszeniach obywatelskich. Oprócz bycia częścią zespołu marketingowego Luigi's Box, współorganizuje konferencję TEDxBratislava, gdzie zajmuje się marketingiem i PR.
Więcej wpisów tego autora