NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Obsługa 120 milionów zapytań w ciągu miesiąca dla 9 domen

Answear to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych z modą w regionie CEE. Podczas integracji opracowaliśmy dla klienta kilka funkcjonalności.

Obsługa 120 milionów zapytań w ciągu miesiąca dla 9 domen
Answear logo
Polska
siedziba
9
kraje CEE
90k
produkty
350
marki modowe

Answear jest jednym z najbardziej popularnych sklepów internetowych z modą w regionie CEE. Sklep internetowy tej wielkości i o takim doświadczeniu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne dla jego działalności jest wyszukiwanie, dlatego zdecydował się na kontakt ze specjalistami. Konkurując z czterema renomowanymi dostawcami usług wyszukiwania, Luigi’s Box był w stanie najlepiej spełnić wymagania Answear.

Niestandardowa integracja dla klienta

Podczas integracji backendu, na życzenie klienta opracowaliśmy kilka funkcji, aby uprościć proces integracji i zminimalizować nakład pracy. Strony internetowe Answear są odwiedzane przez 4 miliony użytkowników miesięcznie, generując 120 milionów zapytań do Luigi’s Box. To prawie 1,5 miliarda rocznie.

Dla sklepu internetowego firmy Answear opracowaliśmy te funkcje na zamówienie:

1. Wyszukiwanie ukraińsko-rosyjskie bez przełączania języka strony internetowej

Ukraińska wersja strony internetowej zawiera szybkie przejście do wersji rosyjskiej. Klient chciał uprościć ten krok dla użytkowników i dlatego musieliśmy zaimportować ogromną liczbę rosyjskich terminów jako synonimy do produktów w języku ukraińskim (i odwrotnie). Wyszukiwanie było wtedy w stanie pokazać dokładne wyniki w języku, w którym użytkownik wpisał frazę.

2. Masowa aktualizacja wszystkich produktów w danej kategorii

Aby uprościć administrację produktami, klient potrzebował funkcji umożliwiającej edycję jednego z atrybutów produktu dla wszystkich produktów z danej kategorii jednocześnie. Na przykład, aby zmienić wszystkie produkty marki Adidas na “niedostępne”.

3. Automatyczna reindeksacja produktów po zmianie kategorii

Przy zmianie kategorii produktu na stronie internetowej, konieczna jest również zmiana informacji w katalogu produktów. Zautomatyzowaliśmy ten proces dla klienta, dzięki czemu nie musi on myśleć o tym kroku podczas wprowadzania zmian w administracji produktów.

4. Fasety na danych strukturalnych

Facety w katalogu produktów klienta składają się z różnych komponentów (np. facet koloru składa się z nazwy, ID lub kodu html). Integracja backendu wymagała połączenia z istniejącym frontendem, przy zachowaniu tej struktury danych. Dlatego też dostosowaliśmy nasze rozwiązanie tak, aby było w stanie przetwarzać dane w strukturze wymaganej przez klienta.

5. Własne serwery

Klient wymagał własnych serwerów. Chcieli mieć pewność, że inne strony internetowe nie mają negatywnego wpływu na wydajność ich strony. Mimo, że nigdy nie doświadczyliśmy takiego wpływu na żadne strony internetowe, spełniliśmy ten wymóg i zapewniliśmy klientowi własne serwery.

6. Biblioteka kliencka PHP

Aby ułatwić im życie, Answear stworzył open-sourcową bibliotekę kliencką w języku PHP, która pozwoliła na szybszą i wygodniejszą pracę z API Luigi’s Box.

7. Wyszukiwanie z uwzględnieniem aspektu płci

Pasek wyszukiwania w sklepie internetowym Answear pokazuje się dopiero po wybraniu płci. Dlatego dostosowaliśmy wyszukiwarkę tak, aby pokazywała produkt tylko dla wybranej płci, nawet gdy użytkownik wyszukuje ogólne zapytania typu koszulka, spodnie, kurtka itp.

8. Biblioteki autouzupełniania projektu

Narzędzia Luigi’s Box respektują design strony internetowej i wyglądają jak jej rodzima część. Klient chciał jednak jeszcze bardziej dostosować wygląd autouzupełniania. Dlatego już na początku współpracy udostępniliśmy kody źródłowe naszych bibliotek autouzupełniania, aby mógł edytować wygląd według swoich potrzeb.

Rezultaty

Luigi’s Box został wprowadzony do sklepu internetowego Answear 12 grudnia 2020 roku. Aby ocenić jego wpływ, porównaliśmy dane na kilka tygodni przed i kilka tygodni po premierze. Patrząc na dane, należy wziąć pod uwagę, że okres ten obejmował Czarny Piątek i Święta Bożego Narodzenia, czyli zazwyczaj najsilniejsze okresy w roku w e-commerce. Można jednak dostrzec kilka bardzo pozytywnych trendów:

2x

większe wykorzystanie wyszukiwania

Ogólna liczba wyszukiwań i zastosowań autouzupełniania była dwukrotnie wyższa w przypadku Luigi's Box. Odwiedzający od razu zauważyli, że wyszukiwarka działa dla nich szybciej i skuteczniej.

+40%

współczynnik konwersji

Liczba sesji z konwersją wyszukiwania w styczniu 2021 roku była nadal o ponad 40% wyższa niż w październiku 2020 roku. Nowe wyszukiwanie utrzymało wysoki współczynnik konwersji wyszukiwania nawet po okresie świątecznym.

Taking extra effort to improve business results

Luigi’s Box massively streamlines shopping for our customers. Moreover, they developed several features for us that help manage products in our e-shop.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Wnioski

Podczas procesu integracji narzędzi Luigi’s Box ze sklepem internetowym Answear, opracowaliśmy kilka funkcji, które pomogły klientowi w zarządzaniu katalogiem produktów, a także usprawniły zakupy dla jego klientów.

Bardziej efektywne wyszukiwanie zostało natychmiast zauważone przez klientów, ponieważ ich użycie podwoiło się. Narzędzia pomogły również zwiększyć współczynnik konwersji wyszukiwania, który utrzymał się na wysokim poziomie nawet po Czarnym Piątku i Bożym Narodzeniu, czyli typowych okresach roku w handlu elektronicznym.

Siatka oprogramowania do wyszukiwania trendów w handlu elektronicznym firmy G2

Trending E-Commerce Search Software

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Real Dutch Food: Spadek Braku Rezultatów aż o 48%

Real Dutch Food obniżył liczbę "braku wyników wyszukiwania" aż o 48%, dzięki czemu klienci nie będą już spragnieni odpowiednich wyników.

Przeczytaj studium przypadku

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Przeczytaj studium przypadku

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik “Dodaj do koszyka” dla Komfort.pl Wzrósł o 5,25% w Zaledwie Miesiąc

Komfort.pl to polski sprzedawca podłóg i mebli, który od wielu lat jest obecny na polskim rynku i postanowił pozbyć się utraconych możliwości spowodowanych nieefektywnym wyszukiwaniem na stronach internetowych.

Przeczytaj studium przypadku

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

Przeczytaj studium przypadku
;