NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Jak Electronicstar uświadomił sobie znaczenie wyszukiwania za pomocą autouzupełniania

Luigi's Box dodaje ponad 100 000 € rocznie do przychodów pierwszego słowackiego "jednorożca".

Jak Electronicstar uświadomił sobie znaczenie wyszukiwania za pomocą autouzupełniania

Pierwszy Słowacki Unicorn

Electronic star jest częścią globalnej firmy e-commerce Berlin Brands Group (BBG), założonej przez Dominika Brichta i Petera Botha w 2012 roku. Ich 40 e-sklepów oferuje elektronikę użytkową i sprzęt AGD klientom w 26 krajach. Dzięki inwestycji z 2021 roku dokonanej przez amerykańską firmę Bain Capital, BBG stało się pierwszą słowacką firmą o wycenie 1 miliarda dolarów.

More than €100,000/year thanks to Luigi’s Box

Given our size, Luigi's Box brings us over €100,000 a year without much hard work for a price that was immediately returned multiple times.

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star

Przeoczony potencjał wyszukiwania

W sumie 82% klientów Electronic Star nie korzysta z wyszukiwania, ponieważ są oni zachęcani do natychmiastowego zakupu produktów. Biorąc pod uwagę ten rodzaj ruchu, Electronic Star nie traktował wyszukiwania jako wysokiego priorytetu. Brakowało im jednak pozostałych 18% klientów, którzy korzystali z wyszukiwania i czasami otrzymywali nieistotne wyniki, co prowadziło do tego, że nie kupowali pożądanego produktu.

Eksperymentowanie z autouzupełnianiem

W kwietniu 2018 roku menedżer ds. sukcesu klienta Luigi’s Box spotkał się z przedstawicielami Electronic Star i wyjaśnił wartość wyszukiwania jako strumienia przychodów. W ciągu dwóch tygodni e-sklep zgodził się na wypróbowanie Autouzupełniania. Zespół Luigi’s Box zajął się wdrożeniem technicznym, więc żaden z programistów klienta nie był potrzebny. Po wdrożeniu narzędzia, sklep internetowy z niecierpliwością czekał na wyniki.

Search with Autcomplete on Electronicstar website.
Luigi's Box Autocomplete finds relevant products before you finish entering the query.

Wyraźne możliwości w zakresie wyszukiwarki

Obecnie tylko niewielki procent klientów korzysta z funkcji Autouzupełniania podczas wyszukiwania. Mimo to, przynosi to ponad 100 000 EUR rocznie jako dodatek do standardowych przychodów, głównie dzięki wzrostowi współczynnika konwersji, który jest o 40% lepszy niż w przypadku osób korzystających ze standardowego wyszukiwania.

Widząc pozytywne wyniki, Electronic Star natychmiast zdał sobie sprawę z ogromnego potencjału swojej funkcji wyszukiwania i postanowił zachęcić klientów do korzystania z niej na stronie internetowej. Obecnie starają się oni ułatwić i uprzyjemnić wyszukiwanie produktów, aby więcej ich klientów znalazło i kupiło to, czego chcą.

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Real Dutch Food: Spadek Braku Rezultatów aż o 48%

Real Dutch Food obniżył liczbę "braku wyników wyszukiwania" aż o 48%, dzięki czemu klienci nie będą już spragnieni odpowiednich wyników.

Przeczytaj studium przypadku

Dostosowanie Autouzupełniania w Zoot Podniosło Współczynnik Konwersji o 2,5%

Zoot to internetowy sklep odzieżowy będący częścią największego czeskiego domu mody Digital People. Wraz ze swoją submarką Bibloo jest obecny w 11 krajach europejskich i oferuje ponad 1 milion produktów od 300 marek modowych.

Przeczytaj studium przypadku

Gandalf: +9,40% Wzrostu AOV z Wyszukiwania

Gandalf.com.pl to polski e-sklep z kolekcją ponad 300 000 książek, audiobooków, e-booków, muzyki, filmów, gier i nie tylko.

Przeczytaj studium przypadku

Pilulka: Średnia Wartość Koszyka Wzrosła o 4,21%

Pilulka jest jednym z największych sklepów internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej w dziedzinie zdrowia i leków, koncentrującym się na wysokiej jakości i szybkiej dostawie towarów. Jej obrót w 2023 r. wyniósł około 3 mld CZK (118 035 883 EUR).

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik “Dodaj do koszyka” dla Komfort.pl Wzrósł o 5,25% w Zaledwie Miesiąc

Komfort.pl to polski sprzedawca podłóg i mebli, który od wielu lat jest obecny na polskim rynku i postanowił pozbyć się utraconych możliwości spowodowanych nieefektywnym wyszukiwaniem na stronach internetowych.

Przeczytaj studium przypadku
;