NOWOŚĆ: Benchmarki i analizy wyszukiwania w e-commerce. Kliknij tutaj, aby uzyskać zaktualizowane dane z 2024 roku.

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Gotowi na inspirację? Przejrzyj nasze studium przypadku i dowiedz się, jak Muziker i Luigi's Box razem zrewolucjonizowali rekomendacje produktów online.

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Współpraca pomiędzy Muziker i Luigi’s Box jest przykładem udanego wdrożenia innowacji Rekomendatora Luigi’s Box – jego efektem było zwiększenie sprzedaży oraz zapewnienie wysokiej wartości klientowi i jego odbiorcom. Wspólnie udało nam się odkryć nowe możliwości Rekomendatora i wprowadziliśmy je z sukcesem. Personalizacja treści jest dziś ważnym aspektem dla każdego e-sklepu, a indywidualne dostosowanie jest nieodzowną częścią rozwoju produktów.

Czym jest Muziker?

Muziker to wiodący europejski wielosegmentowy sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży produktów przeznaczonych do wszelkich form spędzania wolnego czasu. Pełne portfolio jest dostępne dla klientów w ponad 30 krajach. Muziker, jak wiemy, jest stabilnym partnerem, nieustannie dążącym do innowacji i zapewnienia swoim klientom czegoś wyjątkowego.

Jeden z pierwszych klientów

Muziker był jednym z pierwszych klientów, którzy zaczęli korzystać z usług Wyszukiwania Luigi’s Box w swoim sklepie internetowym. Już na wczesnych etapach współpracy, wiele lat temu, zdali sobie sprawę ze znaczenia jakości wyszukiwania dla klientów. Z naszą pomocą udało im się stworzyć skuteczny i dokładny system wyszukiwania, który pozwala klientom szybko i łatwo znaleźć dokładnie to, czego szukają. Tym samym logiczne było, że szukając spersonalizowanych rekomendacji (Rekomendatora), Muziker zwróci się do nas.

Dlaczego Rekomendator?

Muziker wie, że personalizacja treści jest nieodzowną częścią rozwoju sklepu, a także pozyskiwania i utrzymywania klientów. Rekomendator Luigi’s Box pozwala badać zwyczaje i preferencje przeglądających i na podstawie tych danych oferuje produkty, które ich zainteresują. Zwiększa więc szansę na to, że klienci odkryją i zakupią towary, których szukają. A to ma bezpośredni wpływ na ich zadowolenie i lojalność wobec marki.

“Chcemy Rekomendatora, ale najlepszego!”

Muziker od samego początku chciał wykorzystać innowacyjne technologie i strategie w celu ulepszenia swojego sklepu i zapewnienia klientom lepszej, bardziej spersonalizowanej oferty. Zależało im na wdrożeniu różnych rekomendacji w swoim e-sklepie, nie tylko na poziomie szczegółów produktu czy koszyka. Jednak nie było to do końca proste, ponieważ Muziker chciał najlepszej usługi i logicznego wyboru.

Hackathon Muziker

Czy wiesz, czym jest hackathon? Jest to wydarzenie, podczas którego ludzie spotykają się na kilka godzin lub dni i intensywnie współpracują, aby stworzyć, na przykład, rozwiązania programowe dla bieżącego problemu. Właśnie na takie wyzwanie zdecydowała się firma Muziker. “W ramach hackathonu skupiliśmy się na personalizacji zawartości strony internetowej. Przed jego rozpoczęciem spędziliśmy kilka dni na finalizowaniu tematów i zdecydowaliśmy się skorzystać z usługi Rekomendatora Luigi’s Box, ponieważ mieliśmy już pozytywne doświadczenia z ich usługą Wyszukiwania” – mówi o hackathonie CTO firmy Muziker, Ondrej Proksa.

W środę wieczorem skontaktowali się z Ondrejem Kaššákiem, naszym analitykiem danych, z prośbą o rekomendator, który działałby nie tylko w koszyku i na stronach produktów, ale także na stronie głównej, segmentach i stronach kampanii. W piątek rano przesłano podstawowy szkic rekomendatora.

Hackathon rozpoczął się w piątek. Podczas dyskusji klient zdecydował, że oprócz produktów moglibyśmy rekomendować na stronie głównej kategorie, ponieważ mają ich wiele i chcieliby kierować klientów nie tylko do konkretnych produktów, ale także do odpowiednich kolekcji. W piątek wieczorem ponownie skontaktowali się z Ondrejem, a kilka godzin później, rano, rozwiązanie było już gotowe. “Byłem zdumiony szybkością, z jaką Ondrej przygotował rozwiązanie spełniające nasze oczekiwania, zwłaszcza, że wychodziliśmy poza zwykłe produkty i pracowaliśmy z kategoriami” – wspomina Ondrej Proksa z Muziker. “Zaangażowaliśmy również nasz zespół ds. treści produktowych i opracowaliśmy elastyczny system, w którym możemy tworzyć różne elementy sterujące na stronie głównej lub stronach segmentów” – kontynuuje. “W sobotę zintegrowaliśmy Rekomendator Luigi’s Box, zaprogramowaliśmy system elementów sterujących, a w niedzielę mogliśmy go zaprezentować”.

Znajdowanie Rozwiązań

Wyzwaniem dla nas było stworzenie takiego Rekomendatora strony głównej, który nie polecałby produktów, ale kategorie. Kategorie mają zupełnie inne zestawy danych i informacje wejściowe. Dlatego takie rekomendacje muszą być dostosowane do tego konkretnego celu – po raz pierwszy spotkaliśmy się z takim wymaganiem.

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę główną swojego ulubionego sklepu internetowego i widzisz rekomendacje dotyczące konkretnych kategorii, a nie podobnych lub komplementarnych produktów do tych, które już kupiłeś. Świetnie, prawda? Nie widzisz tego? Więc spójrz na obrazek poniżej.

Oczywiście Muziker wymagał również rekomendatorów na poziomie kategorii i niektórych segmentów, takich jak https://www.muziker.sk/golfove-potreby. I to nie tylko jednego, ale od razu kilku. Co więcej, rekomendacje musiały ładować się i wyświetlać naprawdę szybko, aby zminimalizować czas oczekiwania użytkownika na załadowanie strony. W końcu wszyscy zmagamy się z szybkością ładowania stron w przestrzeni online. Ponieważ wykonaliśmy zadanie i wzbogaciliśmy je o nasz wynalazek, wygraliśmy hackathon Muzikera.

Multiple types of recommended items according to category

Wdrożenie Rekomendatora

Po udanym hackathonie byliśmy zachwyceni przekonującymi wynikami. Jeszcze bardziej, gdy dowiedzieliśmy się, że Muziker chce włączyć naszą implementację do swojej roadmapy – to zawsze poważna sprawa. Nie oznacza to żadnych prób czy testów. Obie strony zdają sobie sprawę, że choć mają wystarczająco dużo miejsca na przygotowania, istnieje ostateczny termin wdrożenia i wszystko musi “działać jak w zegarku”. Opierając się na naszej udanej współpracy w przeszłości, mieliśmy już pojęcie o tym, jak działa Muziker i jakie są ich wymagania, które z pewnością w pełni uwzględniliśmy.

Klient miał wyraźną potrzebę wdrożenia spersonalizowanych rekomendacji produktów w swoim sklepie internetowym zgodnie z określonymi wymaganiami, a także chciał to osiągnąć tak szybko i sprawnie, jak to możliwe.

Od implementacji do wdrożenia w sieci minęło kilka tygodni. Było to poprzedzone dalszymi testami i dostrajaniem. Konieczne było “wyczyszczenie” kodu, aby wszystko zostało wykonane poprawnie oraz było trwałe i łatwe do zastosowania w innych miejscach w dłuższej perspektywie.

Silne wsparcie i pomoc podczas rozwoju

W Luigi’s Box cenimy klientów. Naszą rolą jest tworzenie środowiska dla każdego z nich, które zachęca do wprowadzania innowacji i nieustannego ulepszania doświadczeń użytkowników online. Współpraca z klientem polega na szybkim i elastycznym wdrażaniu naszych rozwiązań, co pozwala nam sprostać zmieniającym się wymaganiom. Silne wsparcie i natychmiastowa reakcja podczas rozwoju są kluczowymi czynnikami, które pozwalają nam budować długoterminowe, dobrze prosperujące partnerstwa.

Jak dodał CTO firmy Muziker, Ondrej Proksa: “Zespół Luigi’s Box zapewnił silne wsparcie i zwinną pomoc podczas rozwoju, sprawiając, że personalizacja w rekomendatorach w pełni zaspokoiła potrzeby zarówno nasze, jak i naszych klientów”.

Niestandardowe integracje i personalizacja na stronach internetowych

Czasami nie jest to łatwe. Jednak komunikacja zawsze koncentruje się na maksymalnej współpracy w identyfikowaniu i rozwiązywaniu wszelkich wyzwań, które mogą pojawić się podczas opracowywania i wdrażania naszych narzędzi.

Oprócz wsparcia technicznego i pomocy w rozwoju, dostarczamy klientom – tak jak w przypadku Muziker – porady ekspertów i rekomendacje dotyczące najlepszych praktyk wdrażania naszych produktów.

Rekomendator kategorii to ciekawa specjalizacja

Jak pisaliśmy powyżej, jednym z wyjątkowych rekomendatorów (który nie jest zbyt powszechny), jest Rekomendator Kategorii. Jego wyjątkowość polega na tym, że poleca on kategorie. Możesz pomyśleć, że niewiele możemy zdziałać na stronie głównej, ale zdziwiłbyś się.

Im więcej i częściej klient robi zakupy, tym bardziej precyzyjne stają się przewidywania dostosowane bezpośrednio do niego – i dotyczy to nie tylko produktów. Patrząc na wyniki, okazuje się, że Rekomendator przynosi wiele interakcji. Na przykład w ostatnich miesiącach odnotowano setki tysięcy wyświetleń, dziesiątki tysięcy kliknięć w rekomendacje i wiele konwersji. Po przejściu na konwersje wspomagane, jest ich prawie tysiąc razy więcej. Wystarczy pomnożyć to przez średnią wartość zamówienia i staje się jasne, że nie korzystanie z takiego rekomendatora byłoby błędem.

A co z testami A/B?

Testy A/B to proste i skuteczne narzędzie, które pozwala klientowi porównać dwa warianty stron internetowych, tekstów, aplikacji lub obrazów, aby określić, który z nich jest bardziej odpowiedni. Wiąże się to z testowaniem dwóch wariantów (A i B) i wybraniem tego najlepszego na podstawie oceny danych. W naszym przypadku chodzi o dwa warianty rekomendatorów.

Tylko zobacz. Muziker przeprowadza kilka równoległych testów A/B. Ciągłe testowanie jest ważne, ponieważ jako klient masz wgląd w aktualny stan rekomendatorów i możesz dokonać wszelkich zmian. Przyjrzyjmy się jednemu testowi przeprowadzonemu w lato, a wdrożenemu w tym roku.

Test odbył się w domenie MUZIKER.CZ. W tym konkretnym przypadku testowane i oceniane były dwa rekomendatory: Basket Popup (Wyskakujące okno w koszyku) i Item Detail (Szczegóły produktu). Porównaliśmy oryginalne wersje rekomendatorów z wersjami Luigi’s Box.

Wizualnie są to dwa rekomendatory:

Luigi's Box popup basket

Porównanie z wydajnością istniejących rekomendatorów

Basket Popup odnotował wzrost wszystkich wskaźników:

  • Liczba wyświetleń rekomendatora była wyższa o prawie 62%.
  • Liczba kliknięć w rekomendator była wyższa o ponad 100%.
  • Liczba użytkowników, która kliknęła w rekomendator, była wyższa o 93%.
  • Liczba konwersji z rekomendatora była wyższa o 50%.

Rekomendator Item Detail osiągnął podobne wyniki:

  • Liczba wyświetleń rekomendatora była wyższa o 60%.
  • Liczba kliknięć w rekomendator była 1,47 razy wyższa (lub 147%, jeśli wyrazić to w procentach).
  • Liczba użytkowników, którzy kliknęli w rekomendator, była 1,2 razy wyższa (lub 120%, jeśli wyrażona w procentach).
  • Liczba konwersji z rekomendatora była 1,1 razy wyższa (lub 110%, jeśli wyrażona w procentach).
Metryka
Basket Popup (%)
Item detail (%)
Metryka Wrażenia
Basket Popup (%) 62
Item detail (%) 60
Metryka Kliknięcia
Basket Popup (%) 100
Item detail (%) 147
Metryka Użytkownicy klikający
Basket Popup (%) 93
Item detail (%) 120
Metryka Konwersje
Basket Popup (%) 50
Item detail (%) 110

Wyniki testów A/B dla naszych rekomendatorów były naprawdę niezwykłe i potwierdziły skuteczność Rekomendatora Luigi’s Box. W obu przypadkach różnica była znacząca, co dało nam pewność, że jesteśmy na dobrej drodze do optymalizacji doświadczeń klientów w sklepach internetowych i zwiększenia sprzedaży.

Długoterminowa współpraca

Używamy danych Muziker również w naszym sklepie demonstracyjnym

Dzięki współpracy z firmą Muziker uzyskaliśmy dostęp do ich katalogów produktów, które na mocy umowy wykorzystujemy również w naszym sklepie demonstracyjnym. W ten sposób nie musimy tworzyć przykładowych danych na podstawie wymyślonej struktury, ale możemy pracować z istniejącymi danymi strukturalnymi, co upraszcza zarówno proces testowania, jak i prezentacji.

Muziker data in Luigi's Box demoshop

Rozwój funkcji rekomendatora przydatnych dla klientów LB

Jednym z naszych priorytetów jest ciągły rozwój i doskonalenie funkcji rekomendatora. We współpracy z firmą Muziker opracowaliśmy i wdrożyliśmy różne opcje, które następnie mogliśmy zaoferować innym klientom. Funkcje te obejmują spersonalizowane rekomendacje, rekomendacje uzupełniające, rekomendacje sprzedaży krzyżowej i inne. Dzięki współpracy z Muziker mieliśmy okazję przetestować i zweryfikować skuteczność tych funkcji na ich platformie przed wdrożeniem ich dla innych klientów Luigi’s Box. W ten sposób możemy zapewnić wysoce wydajne narzędzie Rekomendatora.

Podsumowanie

Jakkolwiek patrzymy na współpracę, postrzegamy naszych klientów przede wszystkim jako partnerów. A partnerstwo przynosi korzyści obu stronom. Jak wyraźnie pokazuje to studium przypadku, personalizacja treści i rekomendacje produktów dla klientów są niezbędnymi narzędziami dla sklepów internetowych. Muziker dostrzegł ich znaczenie i podjął współpracę z Luigi’s Box w celu stworzenia idealnego narzędzia Rekomendatora. Dane pokazują, że takie rekomendacje przynoszą znaczące interakcje i konwersje, zwiększając zadowolenie klientów i obroty sklepu. Jak wspomniano, testy A/B są kluczowym narzędziem do weryfikacji skuteczności tych rekomendacji.

Znaczenie spersonalizowanych rekomendacji jest oczywiste: wzmocnienie lojalności klientów, zwiększenie wierności wobec marki, a ostatecznie zwiększenie zysku. Muziker i Luigi’s Box ustanowiły nowy standard relacji, który może zainspirować wiele innych firm.

A co z Tobą? Korzystasz już z naszego Rekomendatora Luigi’s Box?

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Gigant elektroniczny podniósł wskaźnik konwersji wyszukiwania o +600%.

Nay to wiodący słowacki sklep z elektroniką i jeden z naszych pierwszych większych klientów. W Czechach działa pod marką Electro World.

Przeczytaj studium przypadku

Jak Muziker i Luigi’s Box poprawiły rekomendacje produktów

Gotowi na inspirację? Przejrzyj nasze studium przypadku i dowiedz się, jak Muziker i Luigi's Box razem zrewolucjonizowali rekomendacje produktów online.

Przeczytaj studium przypadku

Diego odnotował wzrost konwersji o 28%

Diego jest znanym sprzedawcą podłóg w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który zdecydował się włączyć Luigi's Box do swojej działalności online i otrzymał doskonałe wyniki.

Przeczytaj studium przypadku

EXIsport cieszy się imponującym wzrostem CTR w rekomendatorze o ponad 50%

Testy wyraźnie pokazały, że rekomendator Luigi's Box otrzymuje znacznie lepsze wyniki niż ich własne rekomendatory. Co więcej, wdrażając go w Kategoriach, uzyskano dodatkowo cenne transakcje.

Przeczytaj studium przypadku

Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

Przeczytaj studium przypadku
;