Absolutny boosting to funkcja wyszukiwania w e-commerce, która pozwala firmom zapewnić, że określone dokumenty lub produkty pojawiają się w spójnym miejscu w wynikach wyszukiwania.
Może to być korzystne rozwiązanie dla firm internetowych oferujących towary lub usługi, dzięki czemu klienci są bardziej skłonni do dokonania zakupu, ponieważ funkcja ta zapewnia im szybkie znalezienie poszukiwanych przedmiotów.
Korzystając z funkcji absolutnego wzmocnienia, firmy mogą zachować kontrolę nad tym, gdzie ich oferty pojawiają się w wyszukiwaniach, umożliwiając im nadanie priorytetu pewnym przedmiotom lub dokumentom w zestawie wyników. Pomaga to w zapewnieniu lepszego doświadczenia użytkownika poprzez uczynienie pewnych produktów bardziej dostępnymi dla kupujących, dzięki czemu spędzają oni mniej czasu na szukaniu, a zamiast tego skupiają się na szybszym znalezieniu tego, czego szukają.
Ponadto, absolutny boosting pomaga firmom zmaksymalizować ich zyski poprzez zwiększenie sprzedaży, ponieważ kupujący zazwyczaj nie zapuszczają się poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania, jeśli nie znajdują tego, czego szukają wystarczająco szybko. Z absolute boosting, firmy mają większą kontrolę nad tym, które produkty pojawiają się na szczycie listy, a zatem mają większe szanse na przekształcenie tych kupujących w klientów.
Dla firm poszukujących bardziej dynamicznych funkcji, takich jak sortowanie oparte na trafności, absolutny boosting może nie oferować wystarczająco silnego ROI. Jednak dla sprzedawców z dużymi katalogami, którzy chcą scentralizować poszczególne zestawienia produktów, narzędzie to może być bardzo korzystne, pomagając im w zwiększaniu przychodów, a jednocześnie zapewniając klientom przyjemniejsze doświadczenie zakupowe.