Jak wielu klientów korzysta z wyszukiwarki? Dowiedz się z naszego E-booka

Konwersje z wyszukiwania w Košíku wzrosły o 10,5%.

Dzięki Luigi's Box, Košík.cz cieszy się większą ilością zadowolonych klientów, bardziej trafnymi wynikami wyszukiwania i zwiększonymi przychodami.

Konwersje z wyszukiwania w Košíku wzrosły o 10,5%.
Košík.cz increased its search conversions 10.5% after using LB.

Košík jest jednym z największych czeskich internetowych sprzedawców żywności. Oferują ponad 15 000 produktów od ciastek po artykuły drogeryjne.

W segmencie spożywczym średnio 24% klientów korzysta z wyszukiwarki. (Spoiler: na Košík.cz po optymalizacji wyszukiwania jest to około 50% klientów). Zdano sobie sprawę, że jeśli wyszukiwanie nie działa prawidłowo, ryzykuje się, że klienci nie będą mogli kupić produktów w ich sklepie internetowym.

Jak pomogliśmy Košíkowi mieć więcej zadowolonych klientów i wyższe przychody? Obejrzyj ten film (dostępne są napisy EN, DE i PL) lub przeczytaj poniższy tekst, aby się tego dowiedzieć.

Developing a site's search internally is demanding and expensive

W Košíku rozważano poświęcenie wewnętrznych zasobów na rozwój wyszukiwania w witrynie w porównaniu z zewnętrznym dostawcą. Obliczyli, ile kosztowałby ich wewnętrzny rozwój i jak bardzo byłby czasochłonny, wliczając w to potrzebne know-how i jakość dostępnych rozwiązań. Doszli do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie zewnętrznego wykonawcy i zdecydowali się na Luigi’s Box.

Luigi’s Box is a guarantee of a professional approach. As the search specialists, they lead us to our goals much faster.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Diagnostyka to pierwszy krok

Aby zoptymalizować wyszukiwanie, ważne jest, aby dowiedzieć się, w jakim stopniu oryginalne rozwiązanie jest (nie)skuteczne. Zaprojektowaliśmy naszą Analitykę Luigi’s Box  tak, aby zawierała kompleksowe informacje, które są przedstawione w jasny i zrozumiały sposób. Dzięki temu narzędziu mogliśmy zidentyfikować konkretne problemy, a następnie skupić się na ich rozwiązaniu:

1. Pilsner nie był piwem

Kiedy klienci szukali piwa, marka "Pilsner Urquell" nigdy nie pojawiała się w wynikach. Działo się tak dlatego, że nazwa produktu ("Pilsner Urquell Light Lager") ani nazwa kategorii ("Lagers below 12°") nie zawierały słowa piwo.

Nauczyliśmy funkcję wyszukiwania w Košík.cz pracować z całą strukturą nazw kategorii, a nie tylko z konkretną kategorią produktów.

2. Polędwica była rybą

W hierarchii kategorii niektóre mniejsze kategorie bywają grupowane razem (koszulki i koszule, sukienki i spódnice). W podobny sposób polędwica wołowa znalazła się w kategorii "Wołowina" (nie mięso wołowe). Jednak kategoria nadrzędna nosi nazwę "Mięso i ryby". Zawiera ona słowo mięso, ale zawiera też słowo ryba. Dlatego wyszukując rybę, wśród wyników można było znaleźć również "Polędwicę wołową".

Nauczyliśmy funkcję wyszukiwania w Košík.cz pracować z całą strukturą nazw kategorii, a nie tylko z konkretną kategorią produktów.

3. Czekolada była jogurtem

Istnieje spora ilość produktów, które mają słowo czekolada w nazwie, ponieważ są one również wykonane z czekoladowym smakiem (jogurty, musli, lody, ciasta, itp.). Jednak kiedy klienci szukają "czekolady", są naturalnie bardziej zainteresowani znalezieniem rzeczywistej czekolady niż jogurtu o smaku czekoladowym. Oczywiście, nie każda marka czekolady zawiera to słowo w swojej nazwie. Dlatego podczas wyszukiwania "czekolady" w wynikach pojawiło się wiele produktów o smaku czekoladowym zamiast tabliczek czekolady.

Jako rozwiązanie zdefiniowaliśmy słowa stop dla frazy "czekolada", aby w wynikach wyszukiwania nie pojawiły się jogurty, białka czy lody, gdy klient szukał "czekolady".

4. Kreatywność w wyszukiwarce nie ma granic

Istnieje wiele kreatywnych sposobów na wyszukiwanie produktów w sklepie internetowym. Zdarza się, że klienci używają slangowych określeń i wtedy wyszukiwanie kończy się brakiem wyników.

Ustawiliśmy synonimy, które obejmują również wyrażenia slangowe. Košík znajdzie więc odpowiednie produkty, nawet jeśli klient nie wprowadzi dokładnie takiej frazy. Ponadto, rekomendator Luigi's Box automatycznie poleca synonimy na podstawie zachowania klientów, pomagając Košíkowi nadążyć za kreatywnością klientów.

5. Gęś św. Marcina potrzebuje trochę pomocy

Gęś świętomarcińska jest w Czechach produktem sezonowym. Oznacza to, że gdy nadchodzi jej czas, trzeba ją mieć jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Popyt jest duży, a klienci są niecierpliwi. Jednak kiedy Košík dodał ten produkt do swojego katalogu, nie miał on oczywiście żadnej historii interakcji z klientami i nie znajdował się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, co czyniło go straconą szansą dla e-sklepu.

Dzięki funkcji podbicia pozycji ustawiliśmy, że "gęś świętomarcińska" pojawiła się na czołowych pozycjach wśród wyników, aby klienci mogli natychmiast znaleźć pożądany produkt sezonowy. Dodatkowo opracowaliśmy funkcję, która automatycznie nadaje priorytet nowym produktom w określonym czasie.

6. Życie jest zbyt krótkie, by pić ciepłe piwo

Košík wpadł na świetny pomysł dostarczania schłodzonych napojów podczas letnich upałów. Oczywiście, kiedy zaczęli je sprzedawać, nie mieli historii interakcji z klientami. Dlatego też nie byli umieszczani na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, gdzie byliby od razu zauważani przez klientów marznących w upale.

Dzięki funkcji podbicia pozycji sprawiliśmy, że "napoje chłodzące" pojawiły się na pierwszych pozycjach wśród wyników automatycznie, bez konieczności ustawiania każdego produktu z osobna.

Bardziej trafne wyniki wyszukiwania, zadowoleni klienci i zwiększone przychody

Optymalizacja wyszukiwania za pomocą narzędzia o wyjątkowych funkcjach ułatwiła zakupy klientom e-sklepu Košík.cz i przyniosła im lepsze wyniki wyszukiwania. Ich zadowolenie znalazło odzwierciedlenie nie tylko w ponadprzeciętnym wykorzystaniu funkcji wyszukiwania, ale także we wzroście sprzedaży. Kilka ważnych metryk uległo znacznej poprawie:

-74%
Wyszukiwania bez rezultatów
-38%
Wskaźnik rezygnacji z wyszukiwania
+83%
CTR autouzupełniania
+10,5%
Konwersje wyszukiwania

Thanks to this tool, we increased the search usage and conversion rate on Košík.cz. Search is currently used by 40% of customers, and 40% of them directly add products to their shopping carts.

Robin Rezek
Product Manager, Košík

Jak nasi klienci korzystają z Luigi's Box

Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

Przeczytaj studium przypadku

Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

Przeczytaj studium przypadku

Inteligentne remedium na obroty giganta farmaceutycznego

Członek największej sieci aptek w UE zwiększył swój współczynnik konwersji wyszukiwania o 9,49% dzięki Luigi's Box.

Przeczytaj studium przypadku

Zarządzanie 120 milionami miesięcznych zapytań on 9 Domains

Answear to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych z modą w regionie CEE. Podczas integracji opracowaliśmy dla klienta kilka funkcjonalności.

Przeczytaj studium przypadku

Wskaźnik konwersji autouzupełniania w Mountfield wzrósł o 67%.

Luigi's Box pomógł największemu sprzedawcy artykułów ogrodniczych w Czechach i na Słowacji w zwiększeniu konwersji z autouzupełniania.

Przeczytaj studium przypadku
;