Zarządzanie 120 milionami miesięcznych zapytań on 9 Domains

    Answear to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych z modą w regionie CEE. Podczas integracji opracowaliśmy dla klienta kilka funkcjonalności.

    Zarządzanie 120 milionami miesięcznych zapytań on 9 Domains
    Answear logo
    Polska
    siedziba
    9
    kraje CEE
    90k
    produkty
    350
    marki modowe

    Answear jest jednym z najbardziej popularnych sklepów internetowych z modą w regionie CEE. Sklep internetowy tej wielkości i o takim doświadczeniu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne dla jego działalności jest wyszukiwanie, dlatego zdecydował się na kontakt ze specjalistami. Konkurując z czterema renomowanymi dostawcami usług wyszukiwania, Luigi’s Box był w stanie najlepiej spełnić wymagania Answear.

    Niestandardowa integracja dla klienta

    Podczas integracji backendu, na życzenie klienta opracowaliśmy kilka funkcji, aby uprościć proces integracji i zminimalizować nakład pracy. Strony internetowe Answear są odwiedzane przez 4 miliony użytkowników miesięcznie, generując 120 milionów zapytań do Luigi’s Box. To prawie 1,5 miliarda rocznie.

    Dla sklepu internetowego firmy Answear opracowaliśmy te funkcje na zamówienie:

    1. Wyszukiwanie ukraińsko-rosyjskie bez przełączania języka strony internetowej

    Ukraińska wersja strony internetowej zawiera szybkie przejście do wersji rosyjskiej. Klient chciał uprościć ten krok dla użytkowników i dlatego musieliśmy zaimportować ogromną liczbę rosyjskich terminów jako synonimy do produktów w języku ukraińskim (i odwrotnie). Wyszukiwanie było wtedy w stanie pokazać dokładne wyniki w języku, w którym użytkownik wpisał frazę.

    2. Masowa aktualizacja wszystkich produktów w danej kategorii

    Aby uprościć administrację produktami, klient potrzebował funkcji umożliwiającej edycję jednego z atrybutów produktu dla wszystkich produktów z danej kategorii jednocześnie. Na przykład, aby zmienić wszystkie produkty marki Adidas na „niedostępne”.

    3. Automatyczna reindeksacja produktów po zmianie kategorii

    Przy zmianie kategorii produktu na stronie internetowej, konieczna jest również zmiana informacji w katalogu produktów. Zautomatyzowaliśmy ten proces dla klienta, dzięki czemu nie musi on myśleć o tym kroku podczas wprowadzania zmian w administracji produktów.

    4. Fasety na danych strukturalnych

    Facety w katalogu produktów klienta składają się z różnych komponentów (np. facet koloru składa się z nazwy, ID lub kodu html). Integracja backendu wymagała połączenia z istniejącym frontendem, przy zachowaniu tej struktury danych. Dlatego też dostosowaliśmy nasze rozwiązanie tak, aby było w stanie przetwarzać dane w strukturze wymaganej przez klienta.

    5. Własne serwery

    Klient wymagał własnych serwerów. Chcieli mieć pewność, że inne strony internetowe nie mają negatywnego wpływu na wydajność ich strony. Mimo, że nigdy nie doświadczyliśmy takiego wpływu na żadne strony internetowe, spełniliśmy ten wymóg i zapewniliśmy klientowi własne serwery.

    6. Biblioteka kliencka PHP

    Aby ułatwić im życie, Answear stworzył open-sourcową bibliotekę kliencką w języku PHP, która pozwoliła na szybszą i wygodniejszą pracę z API Luigi’s Box.

    7. Wyszukiwanie z uwzględnieniem aspektu płci

    Pasek wyszukiwania w sklepie internetowym Answear pokazuje się dopiero po wybraniu płci. Dlatego dostosowaliśmy wyszukiwarkę tak, aby pokazywała produkt tylko dla wybranej płci, nawet gdy użytkownik wyszukuje ogólne zapytania typu koszulka, spodnie, kurtka itp.

    8. Biblioteki autouzupełniania projektu

    Narzędzia Luigi’s Box respektują design strony internetowej i wyglądają jak jej rodzima część. Klient chciał jednak jeszcze bardziej dostosować wygląd autouzupełniania. Dlatego już na początku współpracy udostępniliśmy kody źródłowe naszych bibliotek autouzupełniania, aby mógł edytować wygląd według swoich potrzeb.

    Rezultaty

    Luigi’s Box został wprowadzony do sklepu internetowego Answear 12 grudnia 2020 roku. Aby ocenić jego wpływ, porównaliśmy dane na kilka tygodni przed i kilka tygodni po premierze. Patrząc na dane, należy wziąć pod uwagę, że okres ten obejmował Czarny Piątek i Święta Bożego Narodzenia, czyli zazwyczaj najsilniejsze okresy w roku w e‑commerce. Można jednak dostrzec kilka bardzo pozytywnych trendów:

    2x

    większe wykorzystanie wyszukiwania

    Ogólna liczba wyszukiwań i zastosowań autouzupełniania była dwukrotnie wyższa w przypadku Luigi's Box. Odwiedzający od razu zauważyli, że wyszukiwarka działa dla nich szybciej i skuteczniej.

    +40%

    współczynnik konwersji

    Liczba sesji z konwersją wyszukiwania w styczniu 2021 roku była nadal o ponad 40% wyższa niż w październiku 2020 roku. Nowe wyszukiwanie utrzymało wysoki współczynnik konwersji wyszukiwania nawet po okresie świątecznym.

    Luigi’s Box massively streamlines shopping for our customers. Moreover, they developed several features for us that help manage products in our e‑shop.

    Piotr Maciazka
    Implementation Team Manager, Answear

    Wnioski

    Podczas procesu integracji narzędzi Luigi’s Box ze sklepem internetowym Answear, opracowaliśmy kilka funkcji, które pomogły klientowi w zarządzaniu katalogiem produktów, a także usprawniły zakupy dla jego klientów.

    Bardziej efektywne wyszukiwanie zostało natychmiast zauważone przez klientów, ponieważ ich użycie podwoiło się. Narzędzia pomogły również zwiększyć współczynnik konwersji wyszukiwania, który utrzymał się na wysokim poziomie nawet po Czarnym Piątku i Bożym Narodzeniu, czyli typowych okresach roku w handlu elektronicznym.

    How our clients benefit from Luigi's Box

    Datart: Jaka magia stoi za 19% wzrostem konwersji? Test A/B

    Po ocenie testów stwierdziliśmy, że w porównaniu do oryginalnej wersji wyszukiwania, Wyszukiwarka Luigi's Box była ewidentnie lepsza na obu wersjach językowych e-sklepu.

    Read Case Study

    Trafne porady dotyczące produktów mogą znacznie zwiększyć obroty

    Rekomendator Luigi's Box oferuje szereg korzyści, które w wygodny sposób zwiększą obroty Twojego sklepu internetowego.

    Read Case Study

    Inteligentne remedium na obroty giganta farmaceutycznego

    Członek największej sieci aptek w UE zwiększył swój współczynnik konwersji wyszukiwania o 9,49% dzięki Luigi's Box.

    Read Case Study

    Zarządzanie 120 milionami miesięcznych zapytań on 9 Domains

    Answear to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych z modą w regionie CEE. Podczas integracji opracowaliśmy dla klienta kilka funkcjonalności.

    Read Case Study

    Wskaźnik konwersji autouzupełniania w Mountfield wzrósł o 67%.

    Luigi's Box pomógł największemu sprzedawcy artykułów ogrodniczych w Czechach i na Słowacji w zwiększeniu konwersji z autouzupełniania.

    Read Case Study
    ;